Hamilton nem vár jó versenyt Imolában, de ez nem a pálya hibája

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Lewis Hamilton
IMOLA, ITALY - OCTOBER 31: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on October 31, 2020 in Imola, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Megoszlanak a vélemények arról, hogy jó-e Imola visszatérése a Forma-1-nek, a pilóták lelkesen száguldoznak a pályán, de aggódnak, hogy nem lesz izgalmas a futam.

A 2006-os szezon óta először rendeznek F1-es nagydíjat Imolában, ami Ayrton Senna balesetének emléke, a gyönyörű környezet és az izgalmas vonalvezetés miatt is lelkesíti a versenyzőket. Az viszont aggasztó, hogy a szűk és kanyargós nyomvonal miatt várhatóan nehezen tudják majd üldözni egymást a pilóták és csak egy DRS-zóna van a pályán.

Nehéz lesz üldözni az ellenfeleket Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Nagyon feszült tempóban megyünk a 2-es kanyartól kezdve, folyamatosan jönnek a közepesen gyors és nagysebességű kanyarok, a tapadás nagyon jó, és minél gyorsabban megyünk, annál nehezebb pontosan vezetni” – lelkesedett Lewis Hamilton, és honfitársa, George Russell is méltatta a pályát: „Csodálatos, az F1-nek több ilyen pályára lenne szüksége.”

Imola igazi, régi vágású helyszín, nem emlékeztet az 1999 óta épülő széles, grandiózus, mindenféle korszerű biztonsági infrastruktúrát tartalmazó, viszont sok esetben „lelketlennek” tartott helyszínekre. A sportág keménymagja általában ilyen pályákért lelkesedik igazán, ezért sokan üdvözlik, hogy a koronavírus miatt átszabott versenynaptárban több klasszikus helyszín szerepel.

„Én mindig is nagyon szókimondó voltam azzal kapcsolatban, hogy túlméretezett szupermarket parkolókban kezdtünk versenyezni, mert ez elveszi a pilóták felkészültségének tényezőjét. Ezért nagyon tetszik, hogy Mugellóban, Imolában és Portimaóban is versenyzünk, mert ha valaki hibát követ el, az megfizet érte” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya csatája 2004-ben

Mugellóval ellentétben Imolában azonban több kanyarban is aszfaltozott rész található a kerékvetők mögött, ezért rendszeres a vita a pályaelhagyások miatt. Wolff ezért is támogatja, hogy ismét vezessék be a kavicságyakat. „Amikor valaki kirepül a pályáról, ne tudjon károk nélkül visszatérni. Talán minden pályát fel lehet hozni ilyen szintre, de az ilyen klasszikus és történelmi helyszíneknek lelkük is van.”

Noha a versenyzők lelkesen köröznek a pályán, többen is attól tartanak, hogy maga a verseny nem lesz izgalmas. Hamilton szerint „az biztos, hogy nem bizonyul kiválónak a versenyzésre”, és hozzátette: „Nagyon meglepne, ha nagyszerű lenne a verseny, mert a 2-es kanyartól kezdve nem lehet követni a másikat. Remélem, tévedek.”

Nigel Mansell piruettje Gerhard Berger ellen 1990-ben, bár a pályát azóta átépítették

Az egykori GP2 Asia-sorozat imolai futamát megnyerő Romain Grosjean szerint az esetleges problémákat elsősorban nem a pálya hiányosságaira lehet visszavezetni, ő inkább azzal foglalkozna, hogy a gumik ne melegedjenek túl, amikor egy másik autót üldöz, és kevesebb legyen a veszteség a leszorítóerő terén is. Ezt a remények szerint a 2022-es technikai szabályok orvosolják majd.

„Lesznek jobb pályák – utalt Grosjean a várható nehézségekre az előzés terén. – Bahreinben kiváló versenyeket lehet rendezni, vannak hosszú egyenesek, sok DRS-zóna, nagy fékezésekkel. Itt az 1-es kanyart 4-es fokozatban vesszük, úgyhogy nagyon gyors, és nyilvánvalóan, ha az ember nincs teljesen a másik mellett a féktávon, akkor nincs esélye, de meglátjuk, a gumikopás és egyebek miatt mi sem tudjuk igazán, hogy milyen lesz a verseny.”