Társoldalunk:

Hamilton nem vár jó versenyt Imolában, de ez nem a pálya hibája

2020.11.01. 10:50

Megoszlanak a vélemények arról, hogy jó-e Imola visszatérése a Forma-1-nek, a pilóták lelkesen száguldoznak a pályán, de aggódnak, hogy nem lesz izgalmas a futam.

A 2006-os szezon óta először rendeznek F1-es nagydíjat Imolában, ami Ayrton Senna balesetének emléke, a gyönyörű környezet és az izgalmas vonalvezetés miatt is lelkesíti a versenyzőket. Az viszont aggasztó, hogy a szűk és kanyargós nyomvonal miatt várhatóan nehezen tudják majd üldözni egymást a pilóták és csak egy DRS-zóna van a pályán.

Nehéz lesz üldözni az ellenfeleketForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Nagyon feszült tempóban megyünk a 2-es kanyartól kezdve, folyamatosan jönnek a közepesen gyors és nagysebességű kanyarok, a tapadás nagyon jó, és minél gyorsabban megyünk, annál nehezebb pontosan vezetni” – lelkesedett Lewis Hamilton, és honfitársa, George Russell is méltatta a pályát: „Csodálatos, az F1-nek több ilyen pályára lenne szüksége.”

Imola igazi, régi vágású helyszín, nem emlékeztet az 1999 óta épülő széles, grandiózus, mindenféle korszerű biztonsági infrastruktúrát tartalmazó, viszont sok esetben „lelketlennek” tartott helyszínekre. A sportág keménymagja általában ilyen pályákért lelkesedik igazán, ezért sokan üdvözlik, hogy a koronavírus miatt átszabott versenynaptárban több klasszikus helyszín szerepel.

„Én mindig is nagyon szókimondó voltam azzal kapcsolatban, hogy túlméretezett szupermarket parkolókban kezdtünk versenyezni, mert ez elveszi a pilóták felkészültségének tényezőjét. Ezért nagyon tetszik, hogy Mugellóban, Imolában és Portimaóban is versenyzünk, mert ha valaki hibát követ el, az megfizet érte” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya csatája 2004-ben

Mugellóval ellentétben Imolában azonban több kanyarban is aszfaltozott rész található a kerékvetők mögött, ezért rendszeres a vita a pályaelhagyások miatt. Wolff ezért is támogatja, hogy ismét vezessék be a kavicságyakat. „Amikor valaki kirepül a pályáról, ne tudjon károk nélkül visszatérni. Talán minden pályát fel lehet hozni ilyen szintre, de az ilyen klasszikus és történelmi helyszíneknek lelkük is van.”

Noha a versenyzők lelkesen köröznek a pályán, többen is attól tartanak, hogy maga a verseny nem lesz izgalmas. Hamilton szerint „az biztos, hogy nem bizonyul kiválónak a versenyzésre”, és hozzátette: „Nagyon meglepne, ha nagyszerű lenne a verseny, mert a 2-es kanyartól kezdve nem lehet követni a másikat. Remélem, tévedek.”

Nigel Mansell piruettje Gerhard Berger ellen 1990-ben, bár a pályát azóta átépítették

Az egykori GP2 Asia-sorozat imolai futamát megnyerő Romain Grosjean szerint az esetleges problémákat elsősorban nem a pálya hiányosságaira lehet visszavezetni, ő inkább azzal foglalkozna, hogy a gumik ne melegedjenek túl, amikor egy másik autót üldöz, és kevesebb legyen a veszteség a leszorítóerő terén is. Ezt a remények szerint a 2022-es technikai szabályok orvosolják majd.

„Lesznek jobb pályák – utalt Grosjean a várható nehézségekre az előzés terén. – Bahreinben kiváló versenyeket lehet rendezni, vannak hosszú egyenesek, sok DRS-zóna, nagy fékezésekkel. Itt az 1-es kanyart 4-es fokozatban vesszük, úgyhogy nagyon gyors, és nyilvánvalóan, ha az ember nincs teljesen a másik mellett a féktávon, akkor nincs esélye, de meglátjuk, a gumikopás és egyebek miatt mi sem tudjuk igazán, hogy milyen lesz a verseny.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK