A két Mercedes stratégiájában közös pont volt, hogy a Q3 végén mindketten a közepes gumikat rakták fel, viszont Hamilton kettő, míg Bottas csak egy mért körre kért üzemanyagot. Andrew Shovlin úgy véli, mind a keverékek, a gumi- és a benzinstratégia terén is nagyon kicsi volt a különbség.
Az utolsó etap előtt mindkettőjüket megkérdeztük, hogy melyik gumit szeretnék, és hány körre kérnek üzemanyagot
– nyilatkozta a Mercedes vezető versenymérnöke a Sky Sportsnak. – Valtteri remekül teljesített a Q2-ben, az egész időmérő leggyorsabb körét futotta, és úgy érezte, hogy elég neki egy [mért] kör. Ez bátor döntés volt, mert így csak egy lehetősége volt. Ha hibázik, nem próbálkozhat újra, miközben az abroncs több körre is képes volt. A végén Lewis döntése jött be, de a Red Bull is nagyon közel volt. Az abroncsok között is alig van különbség.”
Shovlin kijelentette, mindkét pilóta maga hozta meg a döntést,
amit a maga részéről Bottas megerősített. A kilencszeres futamgyőztes úgy véli, a pálya adottságai miatt nehéz volt összerakni egy tiszta kört. Hozzátette, utólag látja, hogy a rossz stratégia mellett tette le a voksát.
„A végén pusztán megérzésből voksoltunk a közepesekre – árulta el az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón a finn. – Az időmérő korábbi fázisaiban ezek valamivel gyorsabbnak tűntek a lágyaknál. Utána el kellett dönteni, hogy hány mért kört szeretnénk teljesíteni. Egy kör esetén nyilván kevesebb üzemanyag is elég, de a gumimelegítés okozhat nehézséget. Ezt választottam, a saját döntésem volt, mert a Q2-ben működött. Azonban úgy tűnik, a Lewis által alkalmazott stratégia jobban működött.”