Társoldalunk:

Verstappen durván sértegette Strollt, majd később is őt hibáztatta az ütközésért

2020.10.23. 19:08

Max Verstappen túl messzire ment a csapatrádióban Lance Strollnak címzett szitkozódásával, miután a Portugál Nagydíj második szabadedzésén összeütközött a kanadai pilótával. A Red Bull versenyzője később is Strollt okolta, miközben főnöke szerint mindkét fél tehetett volna a baleset elkerüléséért.

Kétségtelenül Max Verstappen és Lance Stroll ütközése szolgáltatta a Portugál Nagydíj második szabadedzésének leglátványosabb momentumát. A holland pilóta a Pierre Gasly kigyulladó Alpha Taurija miatti piros zászlós megszakítás után igyekezett időmérős kört teljesíteni a lágy gumikon, de az első mért körét félbeszakította, mivel még nem voltak elég melegek az abroncsai.

Miközben a második körére készült, az utolsó szektorban elengedte a mért körön érkező Lance Strollt, majd a Racing Point mögött maradva a célegyenesben megpróbálta visszaelőzni a kanadait, aki azonban nem vette el a gázt és befordult az egyes kanyarba. A két autó összeütközött, Verstappen pedig magából kikelve mindennek elhordta versenyzőtársát.

Verstappen és Stroll ütközése

Ami az ütközést illeti, egyértelműen félreértésből történt. Verstappen azt hitte, hogy miután Stroll befejezi a gyorskörét, félre fog állni előle a célegyenesben, de addig is legalább ki tudja használni a Racing Point szélárnyékát.

A kanadai azonban szokatlan módon újabb gyorskört kezdett, ezért amúgy sem lett volna esze ágában sem elengedni Verstappent, akit a jelek szerint nem is látott.

„Ahogy én látom, Max elengedte Lance-t az utolsó kanyar előtt, mert szélárnyékot akart magának. Azt feltételezte, hogy Lance-nak nem lesz még egy mért köre, úgyhogy elengedte, beállt mögé, ahogy azt hiszem Bottasszal is csinálta Szocsiban, majd szélárnyékkal mellé ment azt feltételezve, hogy [Stroll] el fogja venni a gázt, mivel tudja, hogy Max mellette van – elemezte a történteket Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Max úgy érezte, hogy [Stroll] később nyitotta a DRS-t, utána pedig Lance nyilvánvalóan valamilyen oknál fogva nem látta őt és befordult. Szerintem mindketten arra számítottak, hogy a másik el fogja venni a gázt."

Horner hozzátette, hogy versenyen Strollnak kellett volna helyet hagynia, mert Verstappen a kanyar előtt mellé ért. A csapatfőnök ezután kisebb vitába bonyolódott a Sky Sports szakértőjeként jelen levő Johnny Herberttel, mert az expilóta szerint Verstappennek nem szabadott volna feltételezés alapján bevetődnie Stroll mellé, azt gondolva, hogy a kanadai már levezető körön van.

Stroll autóját teszik fel a trélerre - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jose Sena Goulao

A Red Bull csapatfőnöke végül arra jutott, hogy mindkét pilóta tehetett volna az ütközés elkerüléséért. „Szerintem őszintén kijelenthetjük, hogy mindkettejüknek volt szerepe az ütközésben. Max nyilván a szélárnyékra ment és arra számított, hogy Lance el fogja venni a gázt. Nem tudta, hogy Lance meg fog kezdeni egy második mért kört. Láttuk, hogy Lance a kormányt nézi, úgyhogy talán nem is volt tisztában azzal, hogy Max ott van. Mindkét oldal a saját igazát fogja védeni, de valószínűleg ez egy fifty-fity szituáció volt."

Stroll-lal a csapatrádióban a célegyenesben közölte a mérnöke, hogy nyomja tovább a gázt, a kanadai tehát valóban megkezdett egy újabb mért kört, az ütközés után pedig csak annyit mondott, hogy „senkit sem láttam". Verstappen ennél jóval beszédesebb volt a rádióban, amivel bizonyára sokak szerint túllépte a határt, még úgy is, hogy ilyen esetekben figyelembe kell venni a versenyzők adrenalintól túlfűtött érzelmi állapotát.„Ez a ki...szott srác vak? Mi a frász baja van ennek? Jézus Krisztus! – szitkozódott a holland. – Mekkora egy retardált. Megsérült az autóm. Esküszöm, ez egy mongol idióta."

Később a bokszba menet még hozzátette, hogy Stroll nem tisztelte őt, „de nem számít."

Verstappen Strollra használt jelzői nem kerülték el Will Buxton, a hollandot a szabadedzés után faggató riporter figyelmét sem, aki felvetette a Red Bull versenyzőjének, hogy egyesek sértőnek találhatják azt, amit a rádióban mondott. Verstappen erre csak annyit felelt: „Nem az én problémám."

Nem kímélte Strollt - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ami az ütközést illeti, azzal kapcsolatban nem volt annyira tisztánlátó, mint főnöke, és utólag is Strollt tartotta hibásnak. „Hogy őszinte legyek, nem akarok róla túl sokat beszélni. Egyszerűen csak meglepődtem, hogy befordult. Nem tudom, hogy hová kellett volna mennem. Elkezdtem a körömet, ő éppen befejezte az övét. Ez még csak a második szabadedzés. Sajnálatos, hogy összeértünk, semmi szükség nem volt erre" – nyilatkozta, majd a kérdésre, hogy esetleg elvehette-e volna a gázt, azt mondta, hogy „igen, [Stroll] elvehette volna. Örökké beszélhetünk erről, de egyszerűen csak buta dolog volt."

Stroll később elmondta, egyáltalán nem számított arra, hogy Verstappen előzni akar majd, mivel nem is látta a Red Bullt. „Szerintem nem számított rá, hogy még egy mért kört kezdek, én pedig arra nem számítottam, hogy valaki elkezd velem versenyezni az egyes kanyarban. Miután elengedett az utolsó kanyarban, arra számítottam, hogy le fog maradni mögöttem. Az egyenesben el voltam foglalva a kormányon levő kijelzővel, amikor pedig felnéztem, már a kanyarra koncentráltam. Nem számítottam rá, hogy bárki is lesz mellettem, ő pedig arra, hogy újabb mért kört kezdek. De már voltunk a felügyelőknél és mindent tisztáztunk, úgyhogy minden rendben.”

A sportfelügyelők mind a két versenyzőt berendelték kihallgatásra, végül azonban egyiküket sem büntették meg, mondván mindketten egyformán felelősek az ütközésért.

Nehéz nap volt

A holland pilóta az első és második szabadedzésen elvégzett munkáról is beszélt. Elmondta, hogy a körülmények nem tették könnyűvé a dolgukat, ugyanakkor sikerült előrelépniük az autóval, a Mercedest azonban nem biztos, hogy el fogják tudni kapni.

Sikerült javítani az RB16-on - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jose Sena Goulao

„Nem volt könnyű az új aszfalttal, mert eléggé csúszós volt és csak egy rendes ív volt, amin menni lehetett. Amint erről lementünk, nagyon lecsökkent a tapadás. Elég sokáig tatott felmelegíteni a gumikat, úgyhogy eléggé nehéz volt, délutánra a szél is felerősödött. Összességében javult az autó az elsőről a második edzésre, jobb érzés volt vezetni. Dolgozunk tovább, mert szerintem sok mindent csinálhatunk jobban."

„Nehéz megmondani, hogy mennyit javult a pálya a nap folyamán. Szerintem nem sokat. Talán az aszfalt még mindig túl új. Hasonlót láthattunk Silverstone-ban az újraaszfaltozás után is. Az első év ott is nehéz volt, a másodikban viszont már elég jó volt rajta vezetni. Reméljük, itt már holnap jobb lesz. Nehéz megmondani, [hogy elkaphatjuk-e a Mercedest], mert még mindig eléggé gyorsak, ezt láthattuk a hosszú etapjaikból is. De persze soha ne mondd, hogy soha, próbáljuk a legjobbunkat nyújtani, holnap pedig kiderül, hogy ez mire elég."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK