Társoldalunk:

Hamilton borzasztóan érezte magát a második szabadedzésen

2020.10.23. 20:07

Nem volt elragadtatva az autójától Lewis Hamilton a Portugál Nagydíj második szabadedzésén, amely után szerinte néhányat vissza kell majd lépniük a beállításokkal. A hatszoros világbajnok ezzel együtt pozitívumot is talált a pénteki napban.

Lewis Hamilton számára nem alakult a legjobban a Portugál Nagydíj pénteki edzésnapja. A hatszoros világbajnok az első tréningen még második lett, délután azonban nem tudott tiszta gyorskört futni a lágy gumikon, így csak a nyolcadik időt autózta. Ennél nagyobb gond azonban, hogy az elsőről a második gyakorlásra rossz irányba ment el a beállításokkal, amitől sokkal nehezebb lett vezetni a Mercedest.

Délelőtt jobbnak érezte az autót - Galéria!Forrás: Getty Images/Armando Franca/Armando Franca

„Valószínűleg számomra az első edzés volt a jobb, noha az autó akkor sem érződött valami nagyszerűnek” – értékelt Hamilton a nap végén.

Azután változtattunk néhány dolgon, a második edzésen pedig borzasztóan éreztem magam, úgyhogy most néhányat vissza kell lépnem, ki kell találnunk, hogy mi siklott félre, és hogyan fejlődhetek holnapra."  

Hamiltontól megkérdezték, hogy esetleg átveszi-e Bottas beállításait, mire azt mondta, hogy a csapat  a mindkettejük autójával nyert tapasztalatokat felhasználja majd, hogy meghatározza a legjobb beállítást szombatra.

„Általában mindenki csinálja a maga dolgát, de a csapat ma este a szél, a pálya felülete, a tapadási szint, a szárnyállások és minden adat birtokában nagy elemzést fog végrehajtani és mindkét autót meg fogja nézni. Reggel pedig majd közilik, hogy mi a legjobb mindkettőnk számára, általában pedig a végére ugyanazon az úton szoktunk elindulni."

A pálya nagyon tetszett neki - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/OCTAVIO PASSOS/Octavio Passos

Pozitív élményben is volt része azért a hatszoros világbajnoknak, akit lenyűgözött a technikás Algarve-versenypálya. „Ez egy nehéz pálya, nagy kihívást jelent. A szintkülönbségek elképesztőek, sok helyen egyszerűen nem lehet látni, hogy merre tart az ember. A nyolcas kanyar kijáratán jó ideig csak az eget bámuljuk, miközben fogalmunk sincs, hogy mi van a domb mögött. A tizenegyes kanyarba megérkezünk, és azt sem tudjuk, hogy hol vagyunk, a semmiből egyszer csak ott a kanyar. Úgyhogy nagy kihívást jelent. A felülete nagyon sima. Sok embert láthattunk ma hibázni, csúszkálni, megforogni, úgyhogy nem volt egy könnyű nap."

Hamilton emellett egy kicsit odaszúrt a pályamunkásoknak, akik szerinte a szokásosnál többet bíbelődtek Pierre Gasly és Lance Stroll autójának elszállításával, ezért a csapatok, közük a Mercedes sem tudta teljesíteni az előre eltervezettt programját.

Hullámvasutazás Hamilton szemszögéből

Amikor a pályán volt, a Mercedes világbajnoka akkor is nehézségekkel szembesült a forgalom miatt, amelytől holnapra azt várja, hogy megnehezíti a versenyzők életét az időmérőn. „Nem könnyű tiszta kört autózni, már csak azért sem, mert nehéz a megfelelő működési tartományba hozni a gumikat az első mért körre. Még a lágyakat is. Ez a legkeményebb gumikiosztás. Azt mondanám, hogy egy ilyen pályán erre lehetett volna számítani. A Q1-ben, amikor különösen sok autó lesz a pályán, valódi közelharc lesz a pozíciókért, hogy mindenki tiszta kört teljesíthessen. Ugyanakkor mind egy hajóban evezünk."

Bottas jó napot zárt - Galéria!Forrás: Getty Images/Armando Franca/Armando Franca

Hamiltonnal szemben Bottasnak nem igazán volt miért panaszkodnia, miután mindkét edzésen a leggyorsabb volt. „Jó nap volt a mai, sütött a nap, a pálya pedig nagyszerű, úgyhogy egyértelműen lehetett volna rosszabb is. Az aszfalt eléggé csúszós, nagyban emlékeztetett arra, amikor először jártunk Szocsiban vagy Austinban és az új aszfalton vezettünk. Ez a fajta aszfalt elég trükkös a tapadás szempontjából, mert amint az ember elveszíti, elég hamar el tudja dobni az autót. Ezért is láthattunk ma annyi megpördülést. A pálya körről körre javult, egyre jobb lett a nap során, de talán a két edzés között egy kicsit rosszabb lett, a második edzésen a piros zászlók miatt pedig nem tudtunk nagy érdemi munkát végezni. Arra számítok, hogy a hétvége folyamán nőni fog a tapadás. Az autó egyensúlya elég jó volt, főként a lassabb kanyarokban küszködtem a hátuljával, de nincs túl messze attól, amilyennek szeretném.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK