Vágólapra másolva!
Lapértesülés szerint a Red Bull azért lobbizik, hogy 2022-től tiltsák be a motorfejlesztést a Forma-1-ben, így megtarthatnák a jelenlegi Honda-erőforrásokat. A Ferrari viszont nem áll kötélnek.

Nagy hullámokat vet a Forma-1-ben, hogy a Honda bejelentette, a 2021-es szezon végén elhagyja a sportágat, így jelen állás szerint a Red Bull és az Alpha Tauri motorszállító nélkül marad. Alternatíva lenne, a Ferrari és a Renault is jelezte, hogy készek ellátni az istállókat, a Red Bull viszont a pletykák szerint inkább a jelenlegi Honda-erőforrásokat használná a továbbiakban is.

Motorra lesz szüksége a Red Bullnak, de lehet, hogy nem kérnek a Ferraritól (sem) Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A csapatnak viszont nincs kapacitása ahhoz, hogy továbbfejlesszék a rendkívül bonyolult technológiát, és ez már a közeljövőben is szükségszerű, hiszen 2022-től az üzemanyag 20 százalékának biokomponensből kell állnia, 2023-tól pedig az FIA teljesen karbonsemleges benzint kíván bevezetni. Fejlesztés nélkül a jelenlegi erőforrások erre nem alkalmasak.

A Red Bull viszont nem akar ismét ügyfél lenni,

ezért az Auto Motor und Sport értesülése szerint lobbizni kezdtek, hogy az FIA tiltsa be a motorfejlesztést az F1-ben, és felmerült az is, hogy ha ez nem történik meg, a vállalat kivonhatja két csapatát a mezőnyből. A riválisok körében a kezdeményezés felemás fogadtatásban részesült.

A szaklap úgy tudja, a Mercedes elfogadná a jelenlegi erőforrások befagyasztását, ami abból a szempontból érthető, hogy a közmegegyezés szerint továbbra is az övék a legjobb, legnagyobb teljesítményű hajtómű a mezőnyben. A Renault állítólag csak teljesítménykiegyenlítés után lenne hajlandó erre, a Ferrari pedig teljesen kizárta ezt a lehetőséget.

A Mercedes nem ad motort a Red Bullnak, a Renault készen áll erre, de a teljesítménykiegyenlítés kérdését másként kezelik Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A befagyasztás akkor merülhetne fel, ha az erőforrások rendszerteljesítménye 10 lóerőn belüli eltéréseket mutatna, ezt a sportágban jelenleg 30-50 lóerőre taksálják, a legnagyobb lemaradása kétségkívül az olasz gyártónak van. A Ferrari számára azért is fontosak a fejlesztések, mert a korszerű üzemanyaggal működő erőforrás tanulságait az utcai autóikban is felhasználhatják.

A motorszabály következő generációjának bevezetése 2025-26 körül esedékes, de a Honda kiszállása után erősödni kezdtek azok a vélemények, hogy ezt akár már 2023-ra meg kellene valósítani. A csapatok a Portugál Nagydíj után, október 26-án üléseznek Portimaóban, megoldás aligha fog születni, de kijelölhetik az irányt a jövőre nézve.