Vágólapra másolva!
Nem alakul fényesen a visszatérés Esteban Ocon számára, olyannyira, hogy már egy lehetséges utódjelölt neve is felmerült. A Renault csapatfőnöke viszont védelmébe vette a francia pilótát.

Egyéves kihagyás után tért vissza az F1-es mezőnybe Esteban Ocon, aki a Renault-tól elküldött Nico Hülkenberg helyére érkezett, és a tavaly alulteljesítő, idén viszont egyre jobb eredményeket elérő Daniel Ricciardo csapattársa lett.

Ocon egyelőre nem tudja tartani a lépést Ricciardóval Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Ricciardo év végi távozásának ténye már az idei szezon előtt kiderült, Ocon viszont így is rendszeresen kikap csapattársától, és egyelőre csupán 36 pontot gyűjtött, ami a 12. helyhez elég, miközben az ausztrál pilóta 78 ponttal az összetett 4. helyezettje, és az Eifel Nagydíjon megszerezte a Renault első dobogós helyét is a márka 2016-os visszatérése óta.

Ocon a Mercedes tehetségkutató programjának tagja volt és továbbra is Toto Wolff menedzseli őt, ennek ellenére tavaly a világbajnoki címvédő tartalékpilótájaként a kispadra került, mert Lance Stroll kiszorította őt a Racing Pointtól, a Renault pedig csak egyéves csúszással ajánlott neki szerződést.

A megállapodás két évre szól, így Oconnak egyelőre nem kell aggódnia, jövőre viszont Fernando Alonso oldalán kellene megállnia a helyét, különben nehéz helyzetbe kerülhet. A svájci Blick veterán újságírója, Roger Benoit arról írt, hogy

Pierre Gasly is kopogtathat a csapatnál, miután a Red Bull a monzai győzelme után sem akarja visszavinni őt a főcsapathoz.

Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke viszont védelmébe vette a 24 esztendős pilótát, úgy vélte, Ocon helyzete „nem tragédia” és a fiatal sportolótól pragmatikus hozzáállást várt.

Oconnak jövőre Alonso ellen kell bizonyítania Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Ha hozzávesszük a pontokat, amiket a megbízhatósági problémák miatt vesztett el, szorosan Daniel mögött lenne, tényleg elég közel, és Daniel Ricciardóról beszélünk. [Oconnak] még sohasem volt ilyen erős csapattársa. Akadtak jók, különösen [Sergio] Pérez volt erős, de úgy gondolom, Daniel erősebb.”

Ocon a Renault-motort használó versenyzők közül az utolsó, az előtte álló Carlos Sainz is 15 ponttal többet szerzett nála a McLarennel, de Abiteboul ettől függetlenül is biztatta a pilótáját.

„Valószerű célokat kellene kitűznie maga elé, és át kellene néznie a saját teljesítményét, nem szégyen az – üzent honfitársának. – Ahogy ez sok fiatal pilóta esetében lenni szokott, néha ő is türelmetlen, ami kisebb hibákhoz vezet, de nem aggódom amiatt, hogy ezt ne lehetne kiküszöbölni, és a csapat segítségével megoldjuk.”