Társoldalunk:

A Red Bull átvenné a Honda motorprogramját, egy feltétellel

2020.10.15. 16:51

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kijelentette, azt tartaná a legjobb megoldásnak, ha a Red Bull megvásárolná a Honda szellemi tulajdonát, és 2022-től saját motorral versenyezne. Ez azonban kizárólag akkor jöhet szóba, ha legkésőbb addig befagyasztják az erőforrást érintő fejlesztéseket.

Továbbra is kérdéses, hogy a Red Bull és az Alpha Tauri milyen motort fog használni 2022-től, miután a Honda az azt megelőző szezon végén ki fog szállni az F1-ből. A japánok korábban felajánlották, hogy mindenben segíteni fogják partnereiket a minél simább átállás érdekében, és akár arra is hajlandóak, hogy eladják a technológiát. 

A Red Bull megvásárolná a Honda technológiájátForrás: Getty Images/THOMAS BUTLER/Thomas Butler Photographer

Helmut Marko, a Red bull tanácsadója elárulta, ezt a megoldást tartaná a legjobbnak, ugyanakkor van egy kis bökkenő. A milton keynes-iek ugyanis nem lennének képesek fejleszteni az erőforrást, ezért ez az eljárás csak akkor jöhet szóba, ha 2022-ben erre már nem is lesz szükség.

Ez egy nagyon komplex téma, pont olyan, mint maga a motor – nyilatkozta a Sport1-nek. – Leginkább azt preferálnánk, ha megvásárolhatnánk a szellemi tulajdont és minden mást, ami még szükséges, majd Milton Keynes-ben készíthetnénk fel a motorokat. [Ezzel kapcsolatban] jól haladnak a Hondával folytatott megbeszélések. Ez viszont csak akkor lehetséges, ha az erőforrásokat legkésőbb a 2022-es szezon első futamáig befagyasztják. Technikailag és pénzügyileg sem engedhetjük meg magunknak, hogy továbbfejlesszük, szóval ez mindennek az előfeltétele.”

Korábban felmerült egy olyan lehetőség, hogy ugyanúgy, mint a 90-es években, a motorokat a szintén milton keynes-i központú Mugen fejlesztené tovább. Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója azonban kizárta ezt a lehetőséget.

Mindenki tisztában van vele, hogy a mai motorok nem egyszerűek, és nem fejleszthetőek a Honda kutatási és fejlesztési részlege felől érkező támogatás nélkül – idézi az Autosport web a japán szakembert. – Az erőforrás üzemeltetése, beleértve a helyszínen történő vezérlést, illetve egy élcsapattal való közös munka megkövetel egy bizonyos fokú szakértelmet. Szóval egyelőre nincs szó arról, hogy felvegyük a kapcsolatot a Mugennel, és jelenleg még semmi nem dőlt el.”

A Red Bull tanácsadója nem tartaná ideálisnak, ha ismét ügyfélcsapattá válnánakForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ha a Red Bull végül valamilyen oknál fogva nem veszi át a Honda programját, akkor a jelenlegi motorszállítók egyikével kell leszerződnie. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég kizárta, hogy ez esetükben megtörténjen, kollégája, a Ferrarit irányító Mattia Binotto viszont úgy fogalmazott, hogy meg kell fontolniuk a lehetőséget. Ha ez sem valósul meg, akkor a Renault-nak a szabályok szerint kötelező motort adnia. Marko ugyanakkor rávilágított arra, hogy ennek a megoldásnak van egy hátránya.

„Minden motorszállítónak megvan a maga [gyári] csapata, az erőforrást pedig annak a kasztnija köré építik. [Ebben az esetben] a nekünk kellene alkalmazkodnunk a karosszériával, és el kellene fogadnunk a különböző technikai megoldásokat.”

Marko kijelentette, pont ez az oka, hogy a Honda programjának átvételét részesítik előnyben, ugyanakkor minden lehetőséget megvizsgálnak. Az osztrák szakember hozzátette, egy másik motorszállítónak minden problémára megoldást kell nyújtania, emellett a csapatnak továbbra is versenyképesnek kell maradnia. Amennyiben ez megvalósul, semmi akadálya nincs egy „kikényszerített, de boldog házasságnak”.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK