Lesújtó összegzéssel jellemezte Sebastian Vettel hétvégi szereplését korábbi ellenfele és honfitársa, a 2016-os világbajnok Nico Rosberg. A Ferrari versenyzője elismerte, hogy túl nagy kockázatot vállalt.
Ismét lemaradt a pontszerzésről a 2011-es nürburgringi verseny győztese, Sebastian Vettel. A négyszeres világbajnok szombaton kiesett a Q2-ben, ezért csak a 11. helyről rajtolhatott, a közepes keverékű gumikkal indulva Antonio Giovinazzi mögé szorult, és lényegében az egész Eifel Nagydíj során nem tudott mit kezdeni az Alfa Romeo pilótájával.

Vettel egy támadás során meg is pördült, ezért a Ferrari idejekorán átállította őt a hétvégén addig egyáltalán nem használt kemény keverékű gumikra, de ezzel is kilátástalannak tűnt, hogy Vettel további kerékcsere nélkül célba tud érni. Végül kapóra jött neki, hogy pályára küldték a biztonsági autót, ismét lágy szettre válthatott, de így sem ért oda a pontszerzők közé.
„Összegezhetünk? Kiugrott a rajtnál és mázlija volt, hogy nem büntették meg. A hétvége során kétszer is megpördült a saját hibájából, körönként fél másodperccel lassabb [Leclerc-nél], ennél nincs lejjebb” – bírálta honfitársát a 2016-os világbajnok Nico Rosberg, aki a hétvégén a Sky Sports szakértőjeként dolgozott.
„Mindenki, még ő is teljesen tanácstalan, hogy mi folyik itt. Ő négyszeres világbajnok, a legjobb életkorban van, 33 éves, egy Forma-1-es pilóta ilyenkor van a pályafutása csúcsán.”
Az év végén a Ferraritól távozó versenyző a kiugrásról nem beszélt, de úgy érezte, jól sikerült a rajtja, viszont a versenyét több szempontból is megpecsételte, hogy a közepes gumikon rajtolva beragadt Antonio Giovinazzi autója mögé.

„A legnagyobb nehézség az volt, hogy megelőzzük a többieket, szerintem egy kicsit gyorsabbak voltunk annál, ahol zártunk. Nem ez az első verseny, amikor beragadtunk, kár, hogy nem szereztünk pontokat” – nyilatkozta Vettel a verseny után, a Sky Sportsnak pedig azt mondta, Giovinazzit csak az egyenes végén kezdte utolérni, ezért kockáztatnia kellett az előzéshez.
„Nagyon meglepett, nem igazán tudom, hogy mi történt – mondta a megpördüléséről. – Amikor irányt váltottam mögötte, elvesztettem az uralmamat az autó fölött a szélárnyékban. Szerettem volna tovább menni, de elfékeztem a gumikat” – indokolta a korai kerékcserét.
Vettel szempontjából nem hízelgő statisztika, hogy az elmúlt 8 verseny során kevesebb pontot szerzett, mint Nico Hülkenberg, pedig a Racing Point beugró pilótája csupán két nagydíjon állt rajthoz. Az Eifel Nagydíjon után elismerte, számítottak a Ferrarinál a küszködésre.
„Nem nagyon számítottunk másra, és láthattuk is, hogy mi történt a pályán. A versenyen visszaestünk, nem volt meg a tempónk, amit elvártunk” – mondta, és a 7. helyezett csapattársa, Charles Leclerc sem tudott sok jót mondani az eredményéről.

„Az időmérő remekül sikerült, ma viszont nehéz versenyre készültünk, de nem ennyire. Különösen az első etap ártott nagyon a futamunknak, a második és a harmadik egész jól alakult, de jobban kell szerepelnünk” – mondta a monacói pilóta, aki úgy lett 7. helyezett, hogy kiesett előle Valtteri Bottas, Lando Norris és Esteban Ocon is, a 8. helyen rangsorolt Hülkenberg pedig az utolsó helyről rajtolt.