A Honda elárulta, miért maradnak az IndyCarban az F1-es távozás után

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Honda logo, Eifel Nagydíj
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 09: The car of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing is pictured in the garage during practice ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 09, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem sokkal azután, hogy a Honda bejelentette, a 2021-es szezon végén távoznak a Forma-1-ből, azt is megerősítették, hogy az IndyCarban folytatják a versenyzést hibrid erőforrásokkal. Elárulták, miért.

A Forma-1 számára kedvezőtlen hírt jelentett be a Honda a közelmúltban, a Red Bull és az Alpha Tauri partnereként javuló eredményeik ellenére a 2021-es szezon végén a gyártó elhagyja a sportágat, és az autóipar számára relevánsabb, tisztán elektromos és üzemanyagcellás hajtású járművek fejlesztésébe kezdenek.

A Honda az F1-et elhagyja, az IndyCart nem Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Az F1-es bejelentés másnapján az IndyCar is nyilvánosságra hozta, hogy az eredetileg tervezett 2022 helyett 2023-tól, de bevezetik a 2,4 literes, turbós, V6-os motorokat KERS-szel ellátva, és a Chevrolet mellett a Honda is kiáll az új szabály mellett, az amerikai sorozatban tehát továbbra is ellátják a csapatokat erőforrásokkal.

Ezt a közvéleményben sokan felemásan fogadták, különböző értelmezések láttak napvilágot azzal kapcsolatban, hogy ez mit is jelent a Honda szerepvállalása, illetve a Forma-1 megítélése szempontjából, de Jamamoto Maszasi, az F1-es sportprogram igazgatója a Nürburgringen tisztázta, hogy miért maradnak az IndyCarban és az F1-ben miért nem.

„Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályozást, amit az FIA és az F1 is bevezet a továbbiakban. Úgy gondolom, a karbonsemlegesség terén az általános cél szempontjából ugyanabba az irányba megyünk. Ugyanakkor, a Hondának világszerte vannak vásárlói az autóipari termékek, a motorkerékpárok és az általános használatú termékek terén, és szükség volt arra, hogy a legjobb mérnökeinket már a jövőbeli karbonsemleges termékek kifejlesztésének korai szakaszában áthelyezzük” – indokolt a japán szakember.

Más területen lesz szükség a japán mérnökökre Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A Honda F1-es programja elsősorban a Japánban lévő Szakurában és az angliai Milton Keynes-ben működik, míg az IndyCarban egy önálló szervezeti egység, a Honda Performance Developments (HPD) szerepel.

„A mi szemszögünkből az IndyCart a Honda önálló, amerikai egysége, a HPD viszi. A mi esetünkben a kutatás-fejlesztés nagy része Japánban zajlik, ami azt jelenti, hogy a jövőbeli munkánk érdekében át kellett irányítanunk azokat a mérnököket, akik egyébként is Japánban dolgoznak.”