Társoldalunk:

Pokoli verseny vár Hülkenbergre a silverstone-inál is durvább beugrása után

2020.10.10. 19:02

Délelőtt még egy barátjával kávézgatott, az időmérőn viszont már ismét a Racing Point autójával száguldott Nico Hülkenberg, aki Silverstone után a Nürburgringen is vendégszerepel az F1-ben.

Rosszullét miatt Lance Stroll nem tudta vállalni a részvételt az Eifel Nagydíj szombati szabadedzésén és az időmérőn, ezért a Racing Point ismét mozgósította a csapat korábbi állandó versenyzőjét, Nico Hülkenberget, aki Silverstone után hazai pályán, a Nürburgringen is lehetőséget kap a bizonyításra.

Hülkenberg a pálya közelében volt, így gyorsan tudott szolgálatra jelentkezni - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Az F1 történetének legrutinosabb dobogós hely nélküli pilótája két nagydíjhétvégét tölthetett a csapatnál a szigetországban, akkor Sergio Péreznél mutatták ki a koronavírust, még a hétvége előtt, így a német versenyző részt vehetett egy rögtönzött szimulátoros gyakorlaton és a szabadedzéseket is teljesíthette. Most még ennyi sem adatott meg neki, rögtön a Q1 elején találta magát.

Ez most még őrültebb volt az előző alkalomnál – nyilatkozta a Sky Sportsnak, miután az első harmad végén az utolsó helyen kiesett, de csak 2 tizeddel maradt el a 19. helyezett Kimi Räikkönentől. – Kölnben voltam, ami nagyjából egyórányi útra van innen, egyébként is jöttem volna a délután folyamán, mert az RTL-lel tévés forgatásunk lett volna holnapra.”

„Délelőtt 11 órakor egy barátommal kávézgattam, amikor láttam, hogy Otmar [Szafnauer] rám csörgött, majd azt mondta: ’Hajrá Hülkenberg, szükségünk van rád.’ Beültem az autóba és jöttem. A többi már történelem, láttuk, hogy mi történt. Ez a visszatérés 2.0, egy szempillantás alatt.”

Sokat változott a Racing Point a silverstone-i futamok óta - GalériaForrás: AFP/Getty Images/Ina Fassbender

Hülkenberg legutóbb augusztusban vezette a számára akkor még ismeretlen autót, de a Nürburgringen elárulta, a korábbi tapasztalat nem sokat segített neki, újra kellett alkalmazkodnia a feltételekhez.

Eléggé más volt, mint Silverstone-ban, nyilvánvalóan teljesen más a pálya is. „Az autó is fejlődött azóta, akad néhány technikai apróság, ami nagyon más lett, és a pilótának [a korábbitól] nagyon eltérő érzetet adnak” – utalt feltehetőleg arra, hogy a Racing Pointhoz nagyobb fejlesztések érkeztek a Toszkán Nagydíjra.

„Ehhez alkalmazkodnom kellett egy kissé, hogy ismét megkapaszkodjak, és ez persze nem könnyű négy kör alatt. Mindent összevetve, egészen elégedett vagyok a most futott köreimmel, még akkor is, ha az utolsók lettünk.”

A Racing Point állandó pilótája, a rutinos Sergio Pérez sem remekelt, mindössze a 9. helyezett lett, így nehéz helyzetbe kerülhetnek a konstruktőri világbajnokságban, ahol csapatuk 2 ponttal van lemaradva a 3. helyezett McLaren mögött és 5 pont az előnyük az 5. helyen álló Renault előtt.

„Nagyon nehéz nap lesz, pokoli kihívás, de megtesszük, amit lehet – mondta Hülkenberg. – Már van tapasztalatom, négy kör zsebben van. Le fog ülepedni és holnap versenyre kelünk, aztán meglátjuk, mire jutunk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK