Társoldalunk:

Vettelre ráijesztett a Zöld Pokol, de nem zárta ki, hogy pályára lépjen

2020.10.11. 06:45

Az F1-es pilótákban is tiszteletet ébreszt a Nürburgring híres, eredeti konfigurációja, a Nordschleife. Többen szívesen versenyeznének is rajta a jövőben.

A 2013-as szezon óta először látogatott a Forma-1 mezőnye a Nürburgringre, ami a jelenlegi formájában is kedvelt pálya, de a pilóták a legendás Nordschleifét is imádják. Az eredeti konfiguráción 1976-ban rendezték meg utoljára a Német Nagydíjat, Niki Lauda híres balesete óta kizárt, hogy formulaautókkal pályára lépjenek a versenyzők, de ők mégis tisztelik a helyszínt.

A Nordschleifén az évente megtartott 24 órás a legkomolyabb verseny, GT3-as autókkal futják, de így is óriási kihívás, a képen az idei győztes BMW láthatóForrás: BMW Group

Az Eifel Nagydíj apropóján többen is elmondták, hogy utcai autókkal szerencsét próbáltak már a Nordschleifén és néhányan azt sem zárták ki, hogy az F1-es pályafutásuk végén versenyen is megméretik magukat a Zöld Pokolban.

Sebastian Vettel

„Mentem a Nordschleifén, a legelső alkalommal az utcai autómmal, 17 éves koromban. Volt egy ijesztő pillanat, a Schwedenkreuz után, amikor a fékek kezdték feladni, és majdnem összetörtem. Sportautóként bántam az autóval, az is volt, de nem a Nordschleifére tervezték. Nagyon élvezetes pálya, szenzációs lenne, ha versenyezhetnénk rajta, de újra kellene aszfaltozni, hogy simább legyen. Ez lenne a legnagyobb kihívás, szerintem a legjobb pálya a világon. Két héttel ezelőtt néztem a 24 órás versenyt is és alapvetően nagy rajongója vagyok a pályának.”

„Vettel azt sem zárta ki, hogy később akár rajthoz is álljon a 24 órás sportautó-versenyen: „Nem tudom, ha közelebb leszek a pályafutásom végéhez talán elgondolkodom ezen, de jövőre és utána is biztosan elfoglalt leszek, úgyhogy még nem tudom."

Nick Heidfeld 2007-ben a BMW Sauber F1.06-ossal tett meg bemutató kört a Nordschleifén

„Mindig is szerettem figyelni más kategóriákat és futamokat, az itteni 24 órás versenyt mindenki ismeri és mindenki felnéz rá, szerintem az egyik legnagyobb kihívás a motorsportok terén. Ki tudja? Talán igen. Remélem, jó évet fogok ki, mert az időjárás miatt is elég kalandos is lehet. Ez még a jövő zenéje.”

Lewis Hamilton

A Mercedes pilótája azt mondta, a Nürburgring „nagyszerű pálya, különösen a Nordschleife”, de az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján nem tudott további részleteket felidézni. 2013-ban akkori csapattársával, Nico Rosberggel Ezüstnyilakat vezethetett a pályán, az 1955-ös W196-os volánja mögött lelkesen nyilatkozott a helyszínről.

Hamilton egy W154-est is kipróbált a NordschleifénForrás: Getty Images/2013 Steve Etherington/Steve Etherington

„Nagyon kiváltságosnak érzem magam, mert a világon nem sokaknak adatik meg, hogy egy ilyen autót vezethetnek. Különösen ezen a történelmi pályán, ami a világ legjobbja. Bárcsak manapság is versenyeznénk rajta! Egy napon megpróbálok majd visszatérni ide és versenyezni itt egy GT-futamon vagy ilyesmi. Hihetetlen itt vezetni.”

Toto Wolff

A Mercedes csapatfőnöke az üzleti pályafutása mellett eleinte formula-, majd sportautó-versenyeken is indult, többször rajthoz állt a nürburgringi 24 órás versenyen is és 2009-ben egy Porschével megpróbálta megdönteni a körrekordot, de óriási balesetet szenvedett, és felhagyott a versenyzéssel.  

A Nürburgring mindig szép emlékeket idéz fel. A feleségem szerint nem mondhatom, hogy imádom a Nürburgringet, úgyhogy imádom őt és kedvelem a Nürburgringet, de el kell ismernem, hogy igazából imádom a Nürburgringet. A feleségemet jobban, nyilvánvalóan – viccelt Wolff egy videóban, ami a Mercedes-csapat YouTube-csatornáján jelent meg. –

„Amikor belevágtunk a kalandba a 24 órás versenyen, az első évek során nem engedhettük meg magunknak, hogy a Dorint hotelben szálljunk meg, ezért hatan voltunk egy lakókocsiban, és belógtunk a Dorintba fürdeni.”

„Fantasztikus volt, igazi versenyzés, amikor minden azon múlt, hogyan vezettük az autókat éjszaka, ködben, esőben. Ezek az élmények mindig velem maradnak és egyszerűen csodálatos visszatérni a  Nürburgringre.”     

„Imádom a Nürburgringet, a Nordschleifén is számos alkalommal vezettem, hosszútávú versenyeken és a 24 óráson is. Voltak jó és rosszabb eredmények is, és 2009-ben meg akartam dönteni a GT-autók körrekordját is a Nordschleifén. Nem ez volt a legjobb ötletem, Niki [Lauda] meg is kérdezte tőlem, hogy kit érdekel a körrekord a Nordschleifén, szerinte túl veszélyes volt. Ettől függetlenül, akkoriban az életközépi válságot éltem, belevágtam a küldetésbe, és eléggé meglepő módon már a tapogatózó körömön felülmúltam a rekordot. Az igazi köröm fél perccel gyorsabb lett volna, de defektet kaptam talán a legrosszabb helyen, a Fuchsröhre környékén csapódtam be 27 g-s erővel. A defekt majdnem 300 km/h-nál történt, sajnos elég sok sérülésem volt. Agyrázkódásom lett, ezért a bal szemem balra fordult, ez nem volt kellemes, fél évig nem éreztem szagokat és ízeket, eltört néhány csontom a hátamnál is. Amikor visszatértem Bécsbe, Niki azt mondta: ’akkora idióta vagy, megmondtam neked!’ Ez mindig is összeköt minket.”  

Sergio Pérez

„Néhányszor megtapasztaltam a Nordschleifét, amikor itt éltem, és jöttünk tesztelni. [Szerdán] is mentem rajta egy kört, csodálatos pálya rengeteg kanyarral, de nagyon megerőltető. Ki kell találni, hogy merre helyezkedjünk, mert sok a beláthatatlan kanyar.”

Daniel Ricciardo

„Talán 2008-ban mentem rajta a saját autómmal, egy FIAT Puntóval. Hiszi vagy sem, de így is kicsúsztam! Egy kissé beláthatatlan része volt a pályának, emelkedő balos, a kanyar nagyon szűk volt, és nem számítottam rá."

A gyenge tapadás ismét megrémisztette Ricciardót

Átugrattam a kerékvetőn és a füvön, szerencsére a korlátot elkerültem. Ezúttal megpróbálunk a pályán maradni! – utalt arra, hogy utcai Renault-val idén is felmehetett a legendás aszfaltcsíkra. – Csodálatos pálya, tudom, hogy F1-es autóval kissé valószínűtlen, hogy versenyezhetünk rajta, de [remek] bármit vezetni itt. Szűk, régi vágású, különböző jellegű aszfalt van rajta, egyes részeit már újraaszfaltozták és a Karussell nyilvánvalóan eléggé híres.”

Carlos Sainz

„Édesapám versenyzett itt a 24 óráson, úgyhogy elég jól ismeri a pályát. Amikor 2014-ben én is versenyeztem itt a World Series by Renault mezőnyében, ő tanítgatott a kanyarokra, hogy merre érdemes menni. Amikor a Nürburgringre jövök, mindig mennem kell a Nordschleifére is. Muszáj” – mondta a spanyol pilóta, aki ezúttal három kört ment egy bérelt Audi A6-ossal.

Robert Kubica

Az Alfa Romeo Racing tesztpilótája idén nem tagja az F1-es mezőnynek, de a DTM-ben továbbra is versenyez, a német bajnokság nürburgringi fordulója során egy utcai BMW M4-essel megtett egy látványos kört a még ma is félelmetes pályán.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK