Verstappen nem akar úgy járni, mint Frédi a Flintstone családban

Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 08: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing looks on, in the Paddock during previews ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 08, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen sajnálja a Honda kiszállását, de számított erre a forgatókönyvre. A holland pilóta csak az idei és a jövő évről mondott biztosat, és azt tartja a legfontosabbnak, hogy valamilyen erőforrás legyen alatta.

Az előző hét legnagyobb horderejű híre a Honda bejelentése volt arról, hogy 2021 végén elhagyja a Forma-1-et. Ez az egész sportág számára jelentős döntés, de legjobban a két partnercsapatot, a Red Bullt és az Alpha Taurit érinti. A pilóták közül egyértelműen Max Verstappent és az ő jövőjét övezi a legnagyobb érdeklődés, a holland pilótának pedig most lehetősége nyílt megosztani a gondolatait a nyilvánossággal.

Forma-1, Eifel Nagydíj, Tom Stallard, Carlos Sainz, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Eifel Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ruth Buscombe, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring, gumifal
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Mick Schumacher, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Tom Stallard, Carlos Sainz, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Eifel Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ruth Buscombe, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring, gumifal
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Mick Schumacher, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Tom Stallard, Carlos Sainz, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Eifel Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ruth Buscombe, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring, gumifal
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Mick Schumacher, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing

„Kár érte, de az embernek meg kell értenie őket és a döntés mögött álló okokat – nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján a Honda kiszállásáról. – Ezzel együtt továbbra is a lehető legjobb eredményre hajtunk, ahogyan ők is mondták. Ki fognak szállni, de most még nem vesznek vissza, és folytatjuk a közös munkát, mivel remek kapcsolatban állunk. Élvezetes ezekkel a srácokkal együtt dolgozni, szóval ebben az évben megyünk tovább,

A 23 éves versenyző kijelentette, amellett, hogy ő természetesen a bejelentés előtt megtudta, mi a helyzet, már korábban is érezte, hogy ez következik. A Red Bull pilótája 2023-ig állapodott meg jelenlegi csapatával, amiben nagy szerepe volt a Hondának. Verstappen ugyanakkor leszögezte, ez benne volt a pakliban.

„Ez azt követően történt, hogy aláírtam a szerződést, de ők ennél tovább nem kötelezték el magukat. Szóval az ember várt valami ilyesmit, a csapatok pedig hasonló helyzetben voltak. Megállapodtak, de nem lehetett tudni, hogy mi történik a következő öt évben.

A bejelentés után máris elindultak a találgatások, hogy ez mit jelent Verstappen 2021 utáni jövője szempontjából. Bizonyos értesülések szerint a holland pilóta szerződése tartalmaz a Hondához köthető záradékokat, amelyek lehetővé teszik, hogy jövő év végén elhagyhassa az energiaitalosokat. Ő azonban egyelőre csak az idei és a következő szezonról volt hajlandó érdemben beszélni.

Verstappen nem erősítette meg, hogy 2021 után is a Red Bullnál akar maradni Forrás: AFP/Getty Images/Kirill Kudryavtsev

„Csak a jelenlegi és az azt követő szezonra koncentrálok, szerintem ez a legfontosabb. Hogy utána mi történik, azon most még nem érdemes gondolkodni – magyarázta, majd feltették neki azt a kérdést, hogy megtört-e a bizalma a Red Bull projektjében. – Momentán nem, hiszen másfél évig még a Hondával leszünk, utána pedig jönnek az új technikai szabályok, úgyhogy rengeteg az ismeretlen tényező, ami értelmetlenné teszi, hogy most ezen gondolkodjak. Jelenleg csupán a feladatomra koncentrálok, és próbálom minél gyorsabban vezetni az autót.

A kilencszeres futamgyőztes versenyző hozzátette, az új motorszállítóról hozott döntés alapvetően nem rajta múlik, úgyhogy ő a maga részéről bármire nyitott. Többek között arra is, hogy a Red Bull visszatérjen a Renault-hoz, ami egyúttal azt jelentené, hogy lényegében gyári istállóból ismét partnercsapattá válna. Verstappen szerint azonban mindez nem szükségszerűen lenne negatív, de leszögezte, hogy jelenleg senki nem tudja, mi lesz 2022-ben.