Társoldalunk:

A Red Bull kizárta, hogy új motorgyártóval folytassa a Honda kiszállása után

2020.10.07. 09:12

Napról napra formálódik a Red Bull Honda kiszállása utáni Forma-1-es jövője. A japánok 2021 végi távozása miatt ugyanis lázasan kutatja a lehetőségeit az azt követő évekre. Christian Horner csapatfőnök legutóbbi nyilatkozatával egy opciót pedig ki is zárt.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója korábban azt mondta, hogy az idei évben szeretnének döntést hozni arról, hogy milyen felállásban fognak versenyezni 2021 után, azaz milyen motort fognak használni. Horner nyilatkozatában megerősítette a határidőt, valamint utalt arra, hogy mindenképpen olyan erőforrás kell nekik, amely felér a Mercedeshez.

„Az idei év végére világosan kell látnunk. Nyilván minden opciót, minden lehetőséget számításba kell vennünk, végső soron azonban Mr. Mateschitznek kell döntenie a hogyan továbbról – nyilatkozta a csapatfőnök a Speedweeknek. – Fontos, hogy a megfelelő motorral rendelkezzünk, hogy a Mercedes kihívói lehessünk a következő években."

Az idei szezon végéig tudni akarják, milyen motorral mennek 2022-tőlForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Amennyiben nem találnak egyéb megoldást, az F1-ben maradó három gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Renault erőforrása közül kellene választaniuk. Mivel 2022-ben a Renault-nak lesz a legkevesebb partnere (jelen állás szerint nulla), az FIA utasíthatná őket, hogy lássák el motorral a Red Bullt. Noha Cyril Abiteboul, a franciák csapatfőnöke úgy véli, hogy a Red Bull szeretné elkerülni, hogy a viharos szakítás után ismét velük kelljen dolgoznia, Horner érezhetően a franciák irányába is tett egy gesztust. A különválás óta a Renault megváltozott. Az új igazgatótanács frissességet és változásokat hozott, fejlődést mutatnak" – nyilatkozta a csapatfőnök.

Az új gyártó beszállása és a jelenlegiek közül valamelyik partnerévé válása mellett van azonban még egy lehetőség: a Red Bull megvásárolja a Hondától a motorjának szellemi tulajdonát, és házon belül fejleszti tovább az erőforrást 2021-től. A japánok hajlandóságot mutatnak erre, mivel elmondásuk szerint a legkisebb kárt akarják okozni a Forma-1-nek, és minden lehetséges eszközzel segíteni szeretnék a Red Bullt.

A Missed Apex-podcast információi szerint olyannyira előrehaladott állapotban van ez a forgatókönyv, hogy Horner és Helmut Marko már el is utaztak Ausztriába, hogy Mateschitz-cel letárgyalják az adásvételt.

Amennyiben mindez megvalósul, a motorokat az F1-ben korábban már szereplő, jelenleg Milton Keynes-i központú Mugen névvel ellátva használnák.

Horner gyakorlatilag kizárta, hogy új gyártóval folytatnákForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Hogy ez a lehetőség miért tűnik sokkal valószínűbbnek, mint az, hogy új motorgyártót csábítsanak az F1-be, az Horner szavaiból is kiderül. „Egy új gyártó belépésének a jelenlegi szabályok mellett egyszerűen túl magasak a költségei. Úgyhogy az új motorok várhatóan 2026-os érkezéséig nem lesz új gyártó a sportágban" – szögezte le a csapatfőnök, mintegy kijelentve, hogy a jelenlegi gyártók (beleértve a Hondát is) jöhetnek csak számításba.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK