Vágólapra másolva!
A Honda igyekszik minden támogatást megadni a Red Bull és az Alpha Tauri számára annak érdekében, hogy megkönnyítse a dolgukat, miután a japán motorgyártó kiszáll a Forma-1-ből. Ez akár azt is jelentheti, hogy eladhatják a technológiát egy másik cégnek, hogy az erőforrást tovább lehessen fejleszteni.

Miután a Honda bejelentette, hogy 2021 végén kiszáll a Forma-1-ből, az azt követő időszakra a Red Bull és az Alpha Tauri egyelőre erőforrás nélkül maradt. Az energiaitalosok vezetősége ugyan már régóta tudta, hogy a japánok elhagyják a sportágat, de egyelőre még egyikük sem beszélt konkrét tervekről.

A Honda próbál segíteni a Red Bullnak (és az Alpha Taurinak) Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Leonhard Foeger

Az egyik opció az lehet, hogy a másik három jelenlegi motorszállító közül szerződnek le valamelyikkel, de ezzel megszűnne kiváltságos helyzetük, és onnantól kezdve csupán ügyfélcsapatként működnének tovább. Egy másik lehetőség, hogy a Honda eladná a szellemi tulajdonát, és ilyen módon, akár egy másik technikai partner bevonásával tovább lehetne fejleszteni az erőforrást. A The Race értesülései szerint egyelőre nem érkezett ilyen irányú kérelem a Honda felé, a japánok mindenesetre erre is hajlandóak lennének.

– nyilatkozta Jamamoto Maszasi, a japán gyártó sportigazgatója. – Boldogan együttműködünk az Alpha Taurival és a Red Bull-lal annak érdekében, hogy bármilyen módon segítsük a 2021 utáni motorprogramjukat. Rengeteget kaptunk a csapatoktól, úgyhogy a jövőben ezt szeretnénk valamilyen módon visszaadni.”

Jamamotótól azt is megkérdezték, hogy van-e valamilyen határpont, amit nem kívánnak átlépni segítségnyújtás terén, de a Honda mindent igyekszik megadni ügyfeleinek. „Ha az istállónak ilyen jellegű kívánsága lesz, készen állok beszélni a Japánban lévőkkel. Személy szerint a lehető legjobban szeretném támogatni [a Red bull és az Alpha Tauri tevékenységét].”

A Red Bull számára rövidtávon biztosan nem lehetséges, hogy saját maga építsen motort, de egy ilyen megoldás több szempontból is jól jöhet.

Egyrészt remek lehetőséget ad arra, hogy a jövőre érkező költségvetési korlát miatt átcsoportosítsa a munkaerőt, másrészt megmarad az a státusza, hogy lényegében gyári csapatként működik. „Más partnerrel viszont nem biztos, hogy a Red Bull és az Alpha Tauri továbbra is ilyen helyzetben lesz. Ennek megfelelően ott szeretnénk segíteni nekik, ahol csak tudunk.”

Jamamoto nem akart kiszállni, de elmondása szerint a realitások ezt diktálták Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

A japán szakember elárulta, csalódás volt számukra, hogy ki kellett szállniuk, de a Hondának mint autóipari vállalatnak „szembe kellett néznie a realitásokkal”. Ráadásul azzal is tisztában vannak, hogy két csapatot is motor nélkül hagynak, ami az F1 egészének sem tesz jót. Éppen ezért igyekeznek segítséget nyújtani partnereiknek, emellett pedig jövőre szépen szeretnének búcsúzni a sorozattól.

Ebből az idényből még mindig van hátra hét futam, jövőre pedig sok mindent ki szeretnénk próbálni. A következő szezonban szeretnénk a világbajnoki címért harcolni, és szépen akarjuk befejezni saját [F1-es] történetünket. Éppen ezért 2021-re nem csökkentjük a projektben dolgozók létszámát, még tovább fogunk fejlődni, és mindent meg fogunk tenni a győzelem érdekében.”