Társoldalunk:

Óriási előnyük ellenére nem elégedettek a Mercedes pilótái

2020.09.25. 17:40

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sem hozta ki magából és az autójából a legtöbbet az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapján. Mindketten úgy érzik, hogy saját magukban, valamint a beállításokban is találhatnak még időt.

Annak ellenére, hogy hatalmas fölénnyel nyerték a második szabadedzést, és senki nem került hozzájuk egy másodpercnél közelebb, mindkét Mercedes-pilóta úgy érzi, hogy van még hova fejlődnie mind a vezetés, mind a beállítások terén. Valtteri Bottasnak inkább a pálya utolsó, míg Lewis Hamiltonnak az első két szektorában kell előrelépnie. Andrew Shovlin, az istálló vezető versenymérnöke szerint egy körön és hosszabb távon is jó a helyzetük.

Hamilton sokat küszködött a nap folyamán - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Az ember azt gondolná, hogy Bottas és Hamilton nem igazán talál kivetnivalót egy olyan napban, amelynek végén több mint egy másodpercet adtak a teljes mezőnynek.

Ezzel szemben mindketten úgy érzik, hogy bőven van még lehetőségük az előrelépésre.

„Sok kört tettünk meg, a leggyorsabb körömön pedig még mindig nem sikerült minden szektort jól megcsinálnom, úgyhogy egyértelműen maradt még benne – nyilatkozta az utolsó szektorban Hamiltontól közel fél másodpercet kapó Bottas a Sky Sportsnak. – Ma eléggé nehezek voltak a körülmények, ezért láttunk sokakat hibázni. Különösen a kevés üzemanyaggal futott körök során küszködtem az autó hátuljával, úgyhogy ezzel kezdenünk kell valamit. Inkább ralis stílusban vezettem, mintsem F1-es stílusban. Nem vagyok benne biztos, hogy így volt a leggyorsabb, úgyhogy maradt még köridő benne, nem csak vezetői, hanem beállítási oldalon is. Az első és a második szektor elég jónak érződött, a harmadikban azonban egy kissé ideges volt az autó. Ha ezt ki tudjuk javítani, akkor biztos vagyok benne, hogy a köridő is javulni fog."

Bottasnak különösen az utolsó kanyarral gyűlt meg a baja - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Yuri Kochetkov

Hamilton az első szabadedzést csak a 19. helyen zárta, miután Carlos Sainz kicsúszása miatt nem tudott gyors kört futni a lágy gumikon. A hatszoros világbajnok teljes programját hátráltatta, hogy a kemény gumikat tönkretette egy elfékezéssel.

„Nem érzem úgy, hogy különösebben gyors lettem volna ma – összegzett a Sky Sportsnak. – Nem indult túl jól a napom, az első edzés elég gyenge volt, az egyes kanyarban elfékeztem a lágy gumikat, majd kimentem a keményekkel, és teljesen leírtam őket, úgyhogy az első edzés gyatra volt. A második már sokkal jobban indult, csak egy kicsit voltam lemaradva az első és a második szektorban, az utolsó viszont jó volt. Úgyhogy még nem raktam össze a szektorokat, de folyamatban van. Van néhány dolog mind vezetési, mind beállítási oldalról, amelyeken javítanom kell. Lépésenként kell előre haladni. Nyilván ha egy lépést sem teszünk előre az első edzésen, akkor a másodikon lépéshátrányból indulunk. Az autó ugyanakkor nagyon jól működik. Sokat kell még dolgoznom ma este, de csak a szokásos."

Hamilton meglepődött azon, hogy a közel sem tökéletes nap ellenére is ekkora az előnyük, de szerinte ahogy tisztul majd a pálya és javulnak a tapadási viszonyok, úgy fog összébb rázódni a mezőny.

Egy szett kemény gumit elfékezett ma a hatszoros világbajnok - Galéria!Forrás: Getty Images/AP/Pavel Golovkin

Andrew Shovlin vezető versenymérnök szerint a Red Bull is feljebb fog rájuk zárkózni, mivel péntekről szombatra általában előrelépnek. Ami pedig a gumikat illeti, azokkal nem valószínű, hogy gondban lesznek. „A második edzés nagyon jól ment. Reggel küszködtünk egy kicsit a blokkoló fékekkel. Ezen a pályán jó néhány nagy féktáv található, könnyű blokkolni a gumit, amitől az megsérül, a vászonig lekopik róla a futófelület, mi pedig kifogyunk az abroncsokból ahhoz, hogy már délelőtt hosszabb etapokat menjünk" – összegzett a szakember.

Összességében úgy tűnik, hogy az autó nagyon jól működik, egy körön mindenkivel szemben erősnek tűnünk. Sikerül működésre bírnunk a lágy gumikat, miközben adott esetben nehéz lehet életben tartani őket a kör végéig. Ezen kívül a hosszú etapokon is elég jónak tűntek."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK