Vágólapra másolva!
Több csapatfőnök is úgy gondolja, hogy a gumik miatt bevezetett szabályváltozás következtében elveszített leszorítóerőt nagyon hamar vissza fogják nyerni, ezért nem ártott volna még jobban lelassítani az autókat.

Az idei szezon kezdete előtt a csapatok beleegyezésével jelentősen módosították a padlólemezre vonatkozó szabályokat a 2021-es szezontól annak érdekében, hogy a Pirelli eredetileg a 2019-es szezonra tervezett abroncsai még jövőre is probléma nélkül bevethetőek legyenek. Több csapatfőnök is úgy érzi azonban, hogy még többet lehetett volna tenni.

Jövőre is az idei gumik lesznek szolgálatban Forrás: Williams Racing

A koronavírus-járvány miatt 2022-re halasztott szabályváltozásokkal együtt a 21 colos felnik bevezetését is el kellett tolni egy évvel, a Pirelli pedig a takarékosság jegyében, valamint a korlátozott tesztelési lehetőségek miatt jövőre is az idei, 2019-es szezonra bevezetett abroncsokat fogja a csapatok rendelkezésére bocsátani.

Ezzel viszont az a probléma, hogy az istállók folyamatosan fejlesztenek, a gumiknak így már rég nem a 2019-es szintű leszorítóerővel rendelkező autók által generált oldalterhelést kell elviselniük.

Mindez már az idei szezonban is okozott gondokat (lásd Silverstone), jövőre pedig még nagyobb problémákba ütköznének, ezért az autókat a padlólemez megváltoztatásával lassítják vissza, ami a becslések szerint 10%-kal csökkenti a leszorítóerőt.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ez azonban nem lesz elég, mert hamar vissza fogják nyerni, amit elbuknak.

„Nem olyan magától értetődő ez, szerintem a csapatok minden elveszített legszorítóerőt vissza fognak nyerni. Talán többet is tehettek volna, mivel az F1-ben olyan ütemű a fejlődés, hogy

– mondta Horner, majd hozzátette, érti, hogy a költségek miatt nem lehetett akármekkora változtatást bevezteni. – Természetes, hogy minden változás extra költségekkel jár, mert bármin is változtatunk, az különbségeket eredményez, úgyhogy meg kell találni az egyensúlyt."

A nagy oldalterhelés egyre nagyobb fejtörés elé állította a Pirellit Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke még jósolt is egy kicsit, szerinte már a következő szezon első harmadában az idei évhez hasonló szinten lehetnek. „Még csak most tanulmányozzuk ezt az új szabályt, és természetesen rengeteg legszorítóerőt fogunk veszíteni.

Az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseur szerint sem lesz másképp, de ő azért hozzátette, hogy elégedett a változtatással. „Természetesen nagy hatással lesz a leszorítóerőre. Nem akarok a pontokról beszélni, de hatalmas veszteség lesz, mindez azonban szükséges a gumik miatt. Szerintem ez volt a helyes lépés az FIA részéről."