Ismét megtelnek a lelátók az F1-es futamokon, több tízezer nézőt várnak

Forma-1, szurkolók, Mexikói Nagydíj
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 and the rest of the field through the Foro Sol on lap one during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Vége a szurkolók böjtjének a Forma-1-ben, a következő versenyek közül több helyszínen is már-már a koronavírus-járvány előtti időket idéző nézősereg lesz.

Fokozatosan tér vissza az élet a Forma-1-es futamok lelátóira azok után, hogy a szezon első nyolc versenye zárt kapuk mögött zajlott. Noha a korábbiakban, többek között a Magyar Nagydíjon is akadtak, akik a pálya határain kívülről meglesték a mezőnyt, ezekre a versenyekre hivatalosan nem lehetett jegyet vásárolni. Első ízben a Toszkán Nagydíjon voltak fizető nézők, de csak 2880-an. A folytatásban azonban már ennél jóval többen lehetnek.

A Toszkán Nagydíjon voltak először fizető nézők az idén Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Először az Orosz Nagydíj szervezői jelentették be, hogy

szeretnék 50%-os kihasználtsággal megrendezni a szocsi futamot, ami számokban kifejezve 30 ezer, legfeljebb 32 ezer fizető nézőt jelent.

Ennyi néző legutóbb tavaly látogathatott el Forma-1-es versenyre. Ennél kevesebben, de a még így is jelentős számban lehetnek majd szurkolók az idei versenynaptárban beugróként szereplő nürburgringi Eifel Nagydíjon, ahová a szervezők mai bejelentése alapján 20 ezer néző várnak.

A szervezők a helyi hatóságokkal együttműködve kezdik meg a jegyértékesítést az október 9-11-ig zajló eseményre, a biztonsági intézkedéseket betartva pedig különböző lelátókra különböző időpontokban lehet csak belépőt venni, így elkerülve, hogy a nézők egy lelátóra összpontosuljanak. „Az első szakaszban fontos, hogy különböző árkategóriákban kínáljunk belépőket (háromnapos belépőt 199 eurótól lehet váltani - a szerk.). Természetes, hogy a koronavírus időszakában az ezzel járó személyzet és tervezés miatt minden a költségek körül forog,

– nyilatkozta Mirco Markfort, a nürburgringi pálya ügyvezető igazgatója.

Az F1 legutóbb 2013-ban versenyzett a Nürburgringen Forrás: AFP

A biztonságra törekvés jegyében a lelátókat szektorokra bontják, amelyekben négy székből álló tömbökben ülhetnek majd a nézők. A tömbök között megfelelő távolságot alakítanak ki, valamint minden lelátóhoz külön parkoló lesz, így akadályozva a pálya más részein helyet foglalókkal való keveredést. Ezen kívül kötelező lesz a maszkviselés.

Németországból a portugáliai Portimaóba utazik majd a mezőny. Az esemény kereskedelmi igazgatója az Autosportnak korábban azt mondta, hogy „őrületesen" megugrottak a jegyvásárlások, amint elkezdték az értékesítést. A korábban a Forma-1 által csak tesztelésre használt versenypálya körül 90 ezer ülőhely található, a kormánnyal kötött megállapodás értelmében azonban csak ezek felére adnak el jegyeket. A szervező a nagydíj minden egyes napjára 45 ezer nézőt várnak.

A jelenlegi várakozások szerint az idén a versenynaptárba 2011 után visszatérő Török Nagydíjon lehetnek a legtöbben.

A szervezők a jegyértékesítés első hat órája során 40 ezer belépőt adtak el, de ennél sokkal több, 100 ezer szurkolóban reménykednek. Mindez nem érné el a 220 ezer férőhelyes isztambuli pálya befogadóképességének felét sem.