Társoldalunk:

Így csinálna rémálmot az F1-ből a Mercedes technikai főnöke

2020.09.20. 18:27

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója kijelentette, ha rajta múlna, eltörölné a kék zászlót a futamokról. A brit szakember szerint ennek hatására az események a pályán és azon kívül is érdekesebbé válnának, de tudja, hogy saját csapata járna vele a legrosszabbul.

A kék zászló évtizedek óta a Forma-1 része, hiszen az edzéseken és a futamon ezzel jelzik a pilótáknak, ha el kell engedniük a mögöttük haladó vetélytársukat. Manapság az F1 elképzelhetetlen lenne nélküle, mivel vélhetően hatalmas káoszt okozna, ha például vasárnap a lekörözötteknek nem kell félreállniuk a náluk gyorsabb pilóták útjából. 

Allison eltörölné a kék zászlót a futamokrólForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

James Allison azonban kijelentette, ő eltörölné a kék zászló intézményét, igaz, szavai alapján arra lehet következtetni, hogy csak a futamokon. A Mercedes technikai igazgatója a Reddit F1-es csoportja által szervezett kérdezz-felelek videóban válaszolta ezt arra a felvetésre, hogy ha egy szabályon módosíthatna, akkor mi lenne az.

A brit szakember elmondta, a technikai regulákhoz nem nyúlna, mert nagyon nehéz úgy módosítani a szabályokon, hogy annak hatása legyen az egymás elleni versenyzés minőségére.

A sportszabályzat más, ott változtatnék, de ezért valószínűleg mindenki utálna a környezetemben, Toto [Wolff, a Mercedes csapatfőnöke] például biztosan nem támogatná– vezette fel mondanivalóját a csapat YouTube-csatornáján található videóban. – Azt mondom, szüntessük meg a kék zászlót!”

Ami első látásra nyilvánvalónak tűnik, hogy a kék zászló eltörlésével az élen haladóknak nehezebb dolguk lenne a lekörözéssel. Allison úgy véli, ennek következtében nagyon nem lenne mindegy, hogy két csapat milyen kapcsolatban áll egymással.

Ez a gyors autók számára rémálom lenne, mert lekörözés esetén nem engednék el őket, hanem meg kellene küzdeniük az előzésért.Mindez végig érdekesebbé tenné a futamokat, mert szövetségek jönnének létre a csapatok között, viszont azok az istállók, amelyekkel nem ápolunk jó viszonyt, okozhatnak némi fejfájást. Ez pedig [sport] politikai szempontból is hozhat izgalmakat.”

Allison természetesen itt nem a saját csapata, hanem a sportág érdekeit vette figyelembe, hiszen egy ilyen változtatás a Mercedest érintené a legrosszabbul, mivel a brackley-ieké a leggyorsabb autó. A legutóbbi biztonsági autós fázis nélküli futamon, a Spanyol Nagydíjon például Lewis Hamilton Max Verstappent és Valtteri Bottast leszámítva az egész mezőnyt lekörözte. „Egy ilyen módosítás számunkra katasztrófával érne fel, de a sportág számára hosszútávon rendkívül érdekes lehet.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK