Társoldalunk:
Hírlevél

Forma-1-es autót tesztelt a Hungaroringen a Renault fiatal pilótája

2020.09.18. 09:12

Nem kellett a jövő nyárig várni arra, hogy a júliusi Magyar Nagydíj után ismét Forma-1-es autó guruljon pályára a Hungaroringen, a Renault ugyanis két napra birtokba vette a mogyoródi aszfaltcsíkot.

A Forma-1-ben korlátozva van a tesztelés, az idén pedig egyáltalán nem tartanak szezon közbeni teszteket, ez azonban csak a két évesnél nem régebbi autókra vonatkozik, így a Renault nyugodtan tesztelhetett két napon át versenyzői akadémiájának 20 esztendős kínai növendékével, méghozzá a Hungaroringen. A Forma-2-ben versenyző Guanyu Zhou közel 1000 km-t tett meg a 2018-as Renault-val.

Zhou a Hungaroringen

Az F2-es bajnokság pontversenyében a 8. helyen álló Zhou számára nem ez az első alkalom, hogy lehetőséget kap a Renault-tól egy privát tesztre, már a Red Bull Ringen, Barcelonában, Paul Ricardon, Jerezben és a Hungaroringen is vezetett, noha az idén most először ült F1-es autóba.

A kétnapos gyakorlás alatt a csapat tájékoztatása szerint összesen 970 km-t (450-520-as elosztásban) tett meg, ami több mint három versenytávnak felel meg és összesen 227 kört jelent a Hungaroringen. Ez alatt időmérő és verseny szimulációkat is teljesítettek.

„A nyakam továbbra is friss, imádnivaló. Imádom a gyors autókat, jó visszatérni" – írta Instagramján. Zhou az F1 előszobájában az idén három dobogós helyezést szerzett eddig, célja, hogy a történelem első kínai Forma-1-es versenyzője legyen. A 2021-es szezonban azonban nagyon kicsi a valószínűsége, hogy bemutatkozzon a királykategóriában.

Az autó fekete tesztfestést kapott

A csapat a 2018-as szezonban használt R.S.18 kódjelű autót használta a teszthez, mivel ez a legkorábbi modell, ami még engedélyezett, például Esteban Ocon és Daniel Ricciardo is ezzel az autóval rázódott vissza az F1 jelentette terhelésbe a szezon előtt a Red Bull Ringen.

Az ilyen teszteken a csapat kizárólag az erre a célra készített, extra kemény keverékű demó gumikon körözhet, az autó specifikációjának pedig meg kell egyeznie a 2018-ban használttal, hogy véletlenül se tesztelhessenek rajta semmilyen újítást.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK