A Ferrarinál nem tudják, hogy mitől lassúak, az újításoktól sem várnak csodát

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Scuderia Ferrari, Haas, Romain Grosjean, Charles Leclerc, Sebastian Vettel
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 13: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-20 Ferrari leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 13, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Miguel Medina - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyelőre értetlenül áll saját lassúsága előtt a Ferrari, amely a következő futamra fejlesztésekkel készül, de megváltást azoktól sem vár.

Kilenc futamon már túl van az idei szezonból, egyelőre azonban semmilyen fejlődés nem látszik a Ferrarinál. A Scuderia autói bántóan lassúak, ezt Mugellóban Charles Leclerc rohamtempóban történő visszaesése is megmutatta. A monacói pilóta némi szerencsével az ötödik helyre kvalifikált, majd a rajtnál feljött a harmadik pozícióba, a versenytempója azonban annyira rossz volt, hogy gyakorlatilag körönként előzte meg valaki. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke tudja, hogy tenniük kell valamit, de egyelőre nem számít előrelépésre.

A Toszkán Nagydíjon a Ferrarik a sérült autóval köröző Grosjeannal is megszenvedtek Forrás: AFP/Getty Images/Miguel Medina

A verseny után Leclerc frusztráltan azt nyilatkozta, hogy valamit tenniük kell, hogy fejlődjenek. Binotto egyetért a pilótával. „Azt mondta, hogy tenni kell valamit, és igaza van. Nem vagyunk boldogok az utóbbi futamokon látottaktól, mindannyian csalódottak vagyunk. Az időmérőn Charles jó kört futott, a versenyen azonban pár kör után tempót veszítünk, nincs meg a tempónk, az eredmény pedig ennek a következménye."

Binotto állítása szerint egyelőre „nincs magyarázatuk" arra, hogy miért ilyen lassúak, csupán annyi, hogy valamilyen oknál fogva túlságosan koptatják a gumikat.

A csapatfőnök megerősítette, hogy az Orosz Nagydíjra fejlesztésekkel készülnek, de állítása szerint ezek nem fogják megoldani a gondjaikat.

„Lesznek apróbb újítások, ezek azonban az összképen nem változtatnak. Nem ezek a fejlesztések fogják orvosolni a problémákat – mondta, majd hozzátette, hogy azért az idei szezonban mindenképpen javulást vár. – A probléma gyökere ennél mélyebben van, de legkésőbb a szezon végéig rá kell jönnünk, hogy mi az, és fejlődnünk kell."

Az idén már nem számít jelentős fejlődésre Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

A svájci-olasz úgy véli, nehezebb helyzetben vannak a riválisaiknál, mivel nekik alapvető tervezési problémákkal kell megküzdeniük, amelyek kijavításához időre van szükségük.

Keményen dolgozunk otthon a szélcsatornában, hogy a következő szezont szem előtt tartva kijavítsuk az autó alapvető hibáit."

Van remény, hogy 2021-ben jobb lesz a helyzet

Noha a szabályok nagy mértékű befagyasztása miatt minden istálló az idei autója továbbfejlesztett változatával fog versenyezni jövőre, a Ferrarinál a motor fejlesztésétől talán nagyobb előrelépést várhatnak, mint a másik három gyártó esetében, miután a vörösök idei erőforrása igencsak gyengére sikeredett.

Az idei Ferrari-motor jóval gyengébb, mint a tavalyi Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„A következő autó a szabályok miatt szükségszerűen az idei továbbfejlesztése lesz, de így is lesznek lehetőségek az előrelépésre.

– nyilatkozta Binotto a Corriere della Serának. – Ehhez hozzájön, hogy ezekben a napokban a Motorsport Világtanács fontos aerodinamikai változtatásról szavaz, a módosítások különösen az autó hátulját érintik. Ez is egy kiaknázható lehetőség."

Utóbbi mondatával Binotto a padlólemez megváltoztatására utalt, hogy így csökkentsék a 2021-es autók leszorítóerejét, ezáltal biztosítva, hogy a Pirelli gumijaival még egy szezont biztonságosan le lehessen futni.