Lewis Hamilton rádióforgalmazásából kiderül, hogy a Mercedesnél túl későn kapcsoltak, és amikor figyelmeztették Lewis Hamiltont, hogy maradjon kint, már átment a bejáraton. A brit pilóta szerint nem volt elvárható, hogy lássa tiltást jelző táblát, amire azért volt szükség, mert Kevin Magnussen autóját a bokszbejáratnál tolták ki a pályáról.
Lewis Hamilton sokáig magabiztosan vezetett az Olasz Nagydíjon, de amikor Kevin Magnussen leparkoló autója miatt beküldték a biztonsági autót, kiment kereket cserélni. Mint később kiderült, ezt nem tehette volna meg, aminek következtében 10 másodperces stop&go büntetést kapott, ami a kizárás után a legsúlyosabb szankció.
Hamilton és versenymérnöke, Peter Bonnington rádióbeszélgetéséből kiderül, hogy már a gumiválasztás is problémát okozott, mivel a pilóta keményeket kért, de a csapat közepesekkel várta, és már késő volt a cseréhez. Ennek végül a piros zászló miatt nem volt jelentősége, annak viszont sokkal inkább, hogy a brit szakember akkor mondta Hamiltonnak, hogy maradjon kint, amikor már túllépte a bejárat vonalát.
A 35 esztendős versenyző vissza is kérdezett, hogy mi a helyzet, és Bonnington közölte vele, hogy vizsgálják a helyzetet, de a bokszutca valószínűleg zárva volt. Hamilton nevetségesnek titulálta, hogy mindez a Haas miatt történt, mert szerinte egyáltalán nem volt útban. Aztán pedig kérte a csapatot, hogy nézzék meg a visszajátszást, mert ő nem látta a jelzést. A megszakítás alatt azért ment fel a versenyirányítás irodájába, hogy kívülről is lássa az eseményeket.
A fedélzeti kamerás felvételt mutatták meg, és valóban volt két kijelző, amin X volt látható – nyilatkozta. – Azért nem láttam, mert másfelé néztem. Az ember ilyenkor számít a csapatra, hogy elmondja, mi van. Amikor közeledünk egy kanyarhoz, általában jól lehet látni, de amikor jobbra fordulunk, nem nézünk el balra, hanem figyeljük a fehér vonalhoz képesti távolságot. Szóval a látómező jobbra összpontosul.”
Hozzátette, az sem segített, hogy az autó a pálya jobb oldalán parkolt le, mert így még inkább arrafelé figyelt, hiszen a pályabírók is ott dolgoztak. Hamilton elmondta, ezen a helyzínen még soha nem fordult elő, hogy emiatt zárva legyen a bokszutca, és nem is érti, hogy miért hozták meg ezt a döntést. Michael Masi, az FIA versenyigazgatója viszont elárulta, minderre azért volt szükség, mert Magnussen kocsija nem fért át azon a megnyitáson, amelyik előtt megállt.
„Ahogyan minden pilóta és csapat figyelmét felhívtuk rá, néhány megnyitás az autók számára lett létrehozva, a többi csak a pályabíróknak – magyarázta. – Ahol csak rövid narancssárga csík látható, az az utóbbi kategóriába tartozik, a kocsi pedig nem fér át rajta. Szóval az egyetlen biztonságos megoldás az volt, hogy eltolják a bokszutcáig, mert máshol nem lehetett volna eltávolítani a pályáról.”

Toto Wolff a futam után elmondta, mivel a bejáratnál semmilyen fény nem volt, ezért a bokszfalról nem láthatták a jelzéseket, így csak az FIA kommunikációs rendszerének negyedik oldaláról tájékozódhattak, ami szerinte abban a helyzetben nem volt elvárható. Ezzel együtt az egyik stratégának feltűnt, hogy ott is megjelent a „bokszutca zárva” felirat, de már későn. Masi viszont azt is kijelentette, hogy a csapatoknak lehetősége volt tájékozódni afelől, hogy a táblák a pálya mely pontjain találhatóak.
Kétféle módon adunk jelzést. Egyrészt a kijelző egy nagy piros X-et mutat a pilótának. Pályától függően egy vagy két táblát használunk, ebben az esetben pedig kettő volt, és mindkettő jelezte, hogy a bokszutca zárva van. A térkép, amelyen ezek pozíciója beazonosítható, minden csapat számára látható a jegyzeteimben. Továbbá az istállók által használt szoftver is piros betűkkel kiírta, hogy a bokszutca zárva van.”