Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, hogy a Scuderia gyenge idei szereplése őt is önvizsgálatra késztette, és elgondolkozott azon, hogy valóban neki kell-e vezetnie az istállót.

A Ferrari újabb borzalmasan gyenge versenyhétvégén van túl, miután egyik autója sem fejezte be az Olasz Nagydíjat, az ellenfelek jó szereplésének köszönhetően pedig az istálló visszacsúszott a hatodik helyre a konstruktőri pontversenyben. Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke rengeteg bírálatot kap a rossz teljesítmény miatt, ő azonban még a monzai verseny előtt elmondta, hogy alkalmasnak tartja magát a feladatra.

A Ferrari Monzában is csak küszködött Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Luca Bruno

Szakmai és szurkolói körökben is egyre többen vélik úgy, hogy a Ferrarinak meg kellene válnia a tavalyi év elején kinevezett csapatfőnökétől, mivel a svájci-olasz szakemberrel időtlen idők óta nem látott mélységekbe süllyedt a csapat, ráadásul versenyhétvégéről versenyhétvégére arcpirító produkcióval rukkol elő.

A vezérigazgató azonban nemrég kifejtette, hogy a csapatnak stabilitásra van szüksége ahelyett, hogy folyamatosan lecseréli az embereit. Ennélfogva nem meglepő, hogy Binotto helye is stabilnak tűnik. A csapatfőnök a Corriere della Serának elárulta, hogy eddig sem féltette azt, ellenben elgondolkodott rajta, hogy valóban ő-e a megfelelő ember a feladatra.

Binotto elmondta, hogy végül arra a következtetésre jutott, hogy alkalmas, de azt elismeri, hogy nem mindent csinált eddig tökéletesen. „Vannak területek, amelyeken teljesíthettem volna jobban, például a technikai ástrukturálást korábban is meg lehetett volna lépni. De úgy gondolom, hogy a huszonöt évnyi tapasztalatom a Forma-1-ben és ennek a cégnek a tudása kulcsfontosságú ahhoz, hogy jól teljesítsek ebben a szerepkörben."

Úgy véli, képes visszavezetni a Ferrarit az élmezőnybe Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

Az istálló technikai részlege nemrég átstrukturáláson esett át, amelynek egyik eleme volt, hogy Binotto mostantól kizárólag csapatfőnöki teendőire koncentrál, és korábbi technikai igazgatóként a technikai kérdéseket másokra bízza.

Az interjúban elmondta, hogy az vezetett ehhez a döntéshez, hogy az elmúlt időszak feladatai miatt egyes területekre nem jutott akkora figyelem, mint kellett volna.

„Csapatfőnökként az elsődleges feladatom nem technikai jellegű. Charles [Leclerc] szerződésének meghosszabbításával, Carlos [Sainz] leigazolásával és sok más dologgal is foglalkoztunk.

Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy egyik pillanatról a másikra, másfél évvel ezelőtt lettem csapatfőnök. Ezek a dolgok időbe telnek, minden győzelmi sorozat megmutatja ezt. Amikor visszagondolok az 1995-ös és a 2000-es Ferrarira, sok minden változott. Ez a mostani újjászervezés sem az utolsó lesz."

Ezt követően a csapatfőnök az „egyik legnagyobb tévedésnek" nevezte azt, hogy nem kapja meg a kellő támogatást a munkájához a néhai Sergio Marchionnéhoz képest a Ferrarit nagyon más módon irányító John Elkann elnöktől és Louis Camilleri vezérigazgatótól. „Biztosíthatom, hogy nem vagyok egyedül. Ugyanúgy kapok tőlük tanácsot. A vezetési stílusuk más, mint amihez a múltban hozzászokhattunk, de nem vagyok egyedül. Egyszerűen nem, és kész."

Ennél rosszabb nem lehetett volna

Hétvégén a Ferrari 1000. F1-es futama következik Mugellóban, az előjelek azonban nem túl biztatóak, miután Monzában mindkét autó kiesett. Binotto különösen Vettel miatt volt bosszús, hiszen a négyszeres világbajnoknak technikai hiba miatt kellett feladnia a küzdelmet. A csapatfőnök szerint a gyenge teljesítménynél is rosszabb, hogy kiestek.

Leclerc hatalmas bukása tette fel a pontot a Ferrari monzai szereplésére

„Ez a lehető legrosszabb lezárása egy nehéz hétvégének. Tudtuk, hogy Spa után Monza is nehéz lesz, de még rosszabb, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt. Előre kell tekintenünk és biztosra kell mennünk, hogy tanulunk a történtekből – mondta, majd kérdésre válaszolva kifejtette, hogy természetesen mindezt a hazai versenyükön átélni nem valami felemelő, de első sorban a csapat teljesítménye ad okot a bosszúságra. – Egyértelműen rossz és nehéz helyzet ez, hiszen Monzában vagyunk, az Olasz Nagydíjon, a sebesség templomában. Nekünk mindig fontos, hogy jól szerepeljünk itt, mivel ez a hazai versenyünk. Úgyhogy nyilván ez rossz, de még rosszabb az, ahogy befejeztük a hétvégét."