Társoldalunk:

Feltartotta Räikkönent, de megúszta a büntetést a Renault pilótája

2020.09.05. 19:42

Ritka jeleneteknek lehettünk szemtanúi az Olasz Nagydíj időmérőjének első szakaszában, ugyanis Kimi Räikkönen a gyorsköre során próbálta megelőzni Esteban Ocont. Az FIA azonban nem ezt, hanem a kivezető kör során történt incidenst vizsgálta, de végül senkinek nem adott büntetést.

Ahogyan az várható volt, a szélárnyék jelentette előny miatt hatalmas helyezkedés ment a monzai időmérő szakaszainak a végén. A leglátványosabb esetet Esteban Ocon és Kimi Räikkönen produkálta a Q1-ben, amikor a Renault pilótája feltartotta 2007 világbajnokát, de úgy, hogy közben ő is gyorskörön volt.

Az Alfa Romeo versenyzője azonnal rádiózott, és kijelentette, hogy „ez az idióta folyamatosan feltart”. Végül be sem fejezte a körét, de szerencséjére mögötte sem tudtak javítani, így maradt a 14. helyen, ami továbbjutást ért. A finn pilóta később már higgadtabban értékelte az eseményeket.

Räikkönen szemszögéből az eset

„Néha előfordul az ilyen. Minden azon múlik, hogy az ember hol van [a bolyban], és mit kell tennie – nyilatkozta. – Az lett a vége, hogy több kanyaron keresztül közel mentünk egymáshoz, ami nem először és biztosan nem is utoljára fordult elő. Utána már lényegében versenyeztünk egymással, de néha ez így megy. A többi rendben volt, persze egyikünk számára sem volt ideális. Egy kicsit ugyan leszorított, de addigra már mindkettőnk körének lőttek.”

A monzai időmérő már tavaly is káoszba fulladt, ezért az FIA minden pilóta számára előírt egy időt, amit kötelezően teljesíteni kell. Ocon kiemelte, hogy ezzel együtt azért mindenki próbált megfelelően helyezkedni, és úgy véli, mindent jól csinált, amikor Räikkönent nem engedte el.

A Q1 inkább hasonlított versenyre, mint időmérőre, ami nem jó – magyarázta. – Az új szabály nyilván mindenkinek megnehezítette a dolgát, ugyanakkor próbáltunk megfelelő távolságot kialakítani az előttünk autózóhoz képest, ami teljesen normális. Kimi persze küzdött, de ha a belső íven megelőzött volna, mindkettőnk körét tönkreteszi, úgyhogy azt tettem, amit kellett, és előtte maradtam.”

George Russell mögöttük haladt, amikor az Alfa Romeo utolérte a Renault-t, ráadásul őt meg Sebastian Vettel előzte meg. A Williams pilótája már akkor sem rejtette véka alá a véleményét, és Räikkönennel ellentétben az interjúk alatt sem higgadt le.

„Ez teljesen nevetséges, nem tudom, mi folyik itt – fakadt ki, miközben a fejét rázta. – Miért kell mindenkinek ugyanabban az időpontban kiküldenie az autókat? Elkerülhetetlen, hogy ez történjen, és előbb-utóbb baleset lesz a vége. Az emberek próbálnak előzni, védekezni, vagy lassan mennek, hogy kárt okozzanak a mögöttük haladóknak. Egyszerűen nevetséges volt.

Ocont végül nem büntették megForrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Az FIA később beidézte Räikkönent és Ocont, de még a kivezető kör végén történt eset miatt. A francia pilóta ugyanis a Parabolica előtt hirtelen irányt váltott, aminek következtében a 40 éves versenyzőnek fékeznie kellett. A történtekben Nicholas Latifi is szerepet játszott, mert ő lassított le a Renault előtt, így a sportfelügyelők az újoncot is vizsgálat alá vonták.

Végül azonban senki nem kapott büntetést, mert a felvételek és az adatok megtekintése után az FIA egyiküket sem teszi felelőssé a kialakult helyzetért, ami ráadásul nem is volt veszélyes. A két jelenlévő versenyző szintén osztja a sportfelügyelők véleményét.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK