Vágólapra másolva!
Az anyacég átszervezése miatt lehetséges, hogy átnevezik a Renault F1-es csapatát. Cyril ABiteboul kijelentette, a döntés nem rajta múlik. Az enstone-iak csapatfőnöke új pozíciót kapott, de mindez nincs hatással a sportágban betöltött szerepére.

A Renault Csoport a héten bejelentette, hogy négy üzleti egységre bontja a céget. Ezek közül az egyik az 1955-ben alapított Alpine, ami 2017 óta ismét gyárt utcai autókat. A márka népszerűsítésének érdekében Cyril Abiteboul, az F1-es istálló csapatfőnöke is vezető szerepet kapott.

Átnevezhetik a Renault F1-es csapatát Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Ennek kapcsán megkezdődtek a találgatások, és többek szerint mindez azt is jelenti, hogy a Renault jövőre már Alpine néven, új színösszeállításban szerepel a rajtrácson. A Racefans értesülései szerint a változást nemsokára be is fogják jelenteni. Abiteboul nem erősítette meg a pletykákat, és hozzátette, a döntést nem ő, hanem a nemrég kinevezett vezérigazgató, Luca De Meo fogja meghozni.

– nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Én csak annyit tudok mondani, hogy az új Concorde-egyezmény lehetővé teszi, hogy egy stabil marketingplatformot hozzuk létre az F1-ben. A vezérigazgatótól függ, hogy ezt milyen módon használjuk ki.”

Abiteboul arról is beszélt, hogy az egyik legfontosabb teendő a vállalat működésének észszerűsítése, valamint a tevékenységek optimalizálása lesz, figyelembe véve az elmúlt időszak pénzügyi eredményeit. Ehhez azonban szükség van egy stratégiára, aminek ismertetése nem az ő feladata.

A bejelentés után az is felmerült, hogy a a francia szakember pozíciója befolyásolhatja az F1-ben betöltött szerepét. Abiteboul azonban leszögezte, erről nincs szó, hiszen továbbra is ő marad a Renault csapatfőnöke.

Továbbra is Abiteboul lesz a Renault csapatfőnöke Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Luca De Meo remek jövőképpel rendelkezik, és egy értékek mentén működő szervezetet szeretne létrehozni, aminek középpontjában négy márka áll.

Jelenleg mindez egyetlen autót, az A110-est jelenti, de mi többet szeretnénk. Ehhez viszont szükség van mérnöki, termelési, kommunikációs, valamint értékesítési és marketingrészlegre. Én ezt szeretem csinálni, és ez az, amit a csapat számára is megteremtettem: létrehoztam egy infrastruktúrát és egy platformot, és most is ezt fogom tenni. Ennek viszont semmi köze nincs a marketingstratégiához, tőle függ, hogy milyen módon szeretné működteti a márkákat. Én továbbra is a csapatot vezetem.”