Társoldalunk:
Hírlevél

Sainz reméli, hogy a Ferrari nagyot lép előre, mire ő odaér

2020.09.03. 11:39

Carlos Sainz szerint nagy hátrányba került a Ferrari a motorok terén, de úgy véli, ha van csapat, ami képes a kilábalásra, akkor az a Ferrari. Ross Brawn megérti, ha a spanyol pilóta aggódik az átigazolása miatt.

Már a 2020-as szezon előtt eldőlt, hogy Carlos Sainz a jövő évtől a Ferrari versenyzője lesz az eltanácsolt Sebastian Vettel helyén. A megállapodás létrejöttekor már lehetett tudni, hogy a Ferrari titkos megállapodást kötött az FIA-val és ennek következtében a tavalyinál lényegesen gyengébb erőforrással készülnek az idei versenyekre, de még az F1-es közvéleményt is meglepi, hogy hét futam után a Ferrari mindössze a konstruktőri világbajnokság 5. helyén áll.

Leclerc és Vettel küzd az idén a Ferrarival, jövőre már Sainz fog a német pilóta helyettForrás: AFP/Lluis Gene

A Scuderia autói a múlt hétvégén tíz év óta először pont nélkül maradtak egy versenyen úgy, hogy mindketten célba értek, és a Belga Nagydíjon látottak alapján nem sok jóra számíthatnak Monzában, Mugellóban és Szahírban sem. Új pilótájuk, Sainz a bokszból nézte végig a spái futamot, miután a McLaren meghibásodása miatt el sem rajtolhatott, és később nem tagadta, hogy aggasztja a Ferrari formája.

Szerintem nyilvánvaló, hogy a Ferrarinál egyáltalán nem elégedettek, és azt is gondolom, hogy világosan látható, mennyire küszködnek – mondta. – A motornál egy kicsit több oka van a szenvedésüknek, az autó általános tapadásával is gondok vannak. Az F1-ben nem normális, hogy az egyik évről a másikra ilyen nagy a visszaesés a teljesítmény terén, mert az ember arra számít, hogy tartja a szintet vagy előrelép, de ha ilyen előfordul, akkor lehet sejteni, hogy Spában baj lesz. Ezért úgy vélem, abnormális a Ferrarit ennyire hátul látni, de látva, hogy az első versenyeken mennyit vesztettek az egyenesekben, ez várható volt.”

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem sok jót ígért, szerinte akár évekbe is eltelhet, mire a Scuderia kilábal a gödörből, idén biztosan nem számít lényeges fejlődésre, mert a koronavírus miatt befagyasztották a fejlesztéseket a Forma-1-ben, így nincs lehetőség bevetni az újításokat. Sainznak a korábban szintén bukdácsoló Renault és Honda példája mutatja a kiutat.

Alapvetően azt mondanám, hogy nagyon nagy előrelépésre van szükség a motor terén. Tudom, hogy milyen nehéz ez, mert a Renault-nak három év kellett, és a Hondának is elég hosszú idő volt. „Az viszont, hogy a Renault már a Mercedes közelében jár, megmutatja, hogy meg lehet csinálni. Ha van csapat, ami rendelkezik a létesítményekkel, forrásokkal ellátott személyzettel, sok tesztpaddal, ahol lehet próbálkozni és fejlődni, akkor az a Ferrari.”

A McLaren egyelőre versenyképesebb a FerrarinálForrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

„Biztos vagyok abban, hogy teljes gőzzel dolgoznak, és remélhetőleg sokat javulnak, mire odaérek, aztán együtt megtehetjük a következő lépést.”

Miközben Sainz a nyilvánosság felé próbál optimista maradni, Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője megérti, ha a spanyol versenyzőben kételyek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet volt-e elhagyni a McLarent a Ferrariért.

„Nehéz éve van, de nagyon pozitív hozzáállású srác. Erős karakter, egyáltalán nem volt könnyű pályafutása – írta Brawn a szokásos, verseny utáni visszatekintőjében. – Mindig is nagyra értékeltem őt, szerintem remek pilóta és tudja majd kezelni a helyzetet. Álomszerűnek tűnt az átigazolása a Ferrarihoz a következő évre, de most nem úgy tűnik, hogy jó lépés volt. Ilyenkor elkerülhetetlen, hogy feszült legyen a jövő évi esélyeivel kapcsolatban.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK