A Scuderia autói a múlt hétvégén tíz év óta először pont nélkül maradtak egy versenyen úgy, hogy mindketten célba értek, és a Belga Nagydíjon látottak alapján nem sok jóra számíthatnak Monzában, Mugellóban és Szahírban sem. Új pilótájuk, Sainz a bokszból nézte végig a spái futamot, miután a McLaren meghibásodása miatt el sem rajtolhatott, és később nem tagadta, hogy aggasztja a Ferrari formája.
Szerintem nyilvánvaló, hogy a Ferrarinál egyáltalán nem elégedettek, és azt is gondolom, hogy világosan látható, mennyire küszködnek
– mondta. – A motornál egy kicsit több oka van a szenvedésüknek, az autó általános tapadásával is gondok vannak. Az F1-ben nem normális, hogy az egyik évről a másikra ilyen nagy a visszaesés a teljesítmény terén, mert az ember arra számít, hogy tartja a szintet vagy előrelép, de ha ilyen előfordul, akkor lehet sejteni, hogy Spában baj lesz. Ezért úgy vélem, abnormális a Ferrarit ennyire hátul látni, de látva, hogy az első versenyeken mennyit vesztettek az egyenesekben, ez várható volt.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem sok jót ígért, szerinte akár évekbe is eltelhet, mire a Scuderia kilábal a gödörből, idén biztosan nem számít lényeges fejlődésre, mert a koronavírus miatt befagyasztották a fejlesztéseket a Forma-1-ben, így nincs lehetőség bevetni az újításokat. Sainznak a korábban szintén bukdácsoló Renault és Honda példája mutatja a kiutat.
Alapvetően azt mondanám, hogy nagyon nagy előrelépésre van szükség a motor terén. Tudom, hogy milyen nehéz ez, mert a Renault-nak három év kellett, és a Hondának is elég hosszú idő volt.