Sainz reméli, hogy a Ferrari nagyot lép előre, mire ő odaér

Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Barcelona teszt
(L to R) Red Bull Racing's Belgian driver Max Verstappen, Mercedes' British driver Lewis Hamilton, Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas, Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc, Ferrari's German driver Sebastian Vettel and McLaren's Spanish driver Carlos Sainz Jr take part in a TV documentary shooting ahead of the tests for the new Formula One Grand Prix season at the Circuit de Catalunya in Montmelo in the outskirts of Barcelona on February 19, 2020. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz szerint nagy hátrányba került a Ferrari a motorok terén, de úgy véli, ha van csapat, ami képes a kilábalásra, akkor az a Ferrari. Ross Brawn megérti, ha a spanyol pilóta aggódik az átigazolása miatt.

Már a 2020-as szezon előtt eldőlt, hogy Carlos Sainz a jövő évtől a Ferrari versenyzője lesz az eltanácsolt Sebastian Vettel helyén. A megállapodás létrejöttekor már lehetett tudni, hogy a Ferrari titkos megállapodást kötött az FIA-val és ennek következtében a tavalyinál lényegesen gyengébb erőforrással készülnek az idei versenyekre, de még az F1-es közvéleményt is meglepi, hogy hét futam után a Ferrari mindössze a konstruktőri világbajnokság 5. helyén áll.

Leclerc és Vettel küzd az idén a Ferrarival, jövőre már Sainz fog a német pilóta helyett Forrás: AFP/Lluis Gene

A Scuderia autói a múlt hétvégén tíz év óta először pont nélkül maradtak egy versenyen úgy, hogy mindketten célba értek, és a Belga Nagydíjon látottak alapján nem sok jóra számíthatnak Monzában, Mugellóban és Szahírban sem. Új pilótájuk, Sainz a bokszból nézte végig a spái futamot, miután a McLaren meghibásodása miatt el sem rajtolhatott, és később nem tagadta, hogy aggasztja a Ferrari formája.

– mondta. – A motornál egy kicsit több oka van a szenvedésüknek, az autó általános tapadásával is gondok vannak. Az F1-ben nem normális, hogy az egyik évről a másikra ilyen nagy a visszaesés a teljesítmény terén, mert az ember arra számít, hogy tartja a szintet vagy előrelép, de ha ilyen előfordul, akkor lehet sejteni, hogy Spában baj lesz. Ezért úgy vélem, abnormális a Ferrarit ennyire hátul látni, de látva, hogy az első versenyeken mennyit vesztettek az egyenesekben, ez várható volt.”

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem sok jót ígért, szerinte akár évekbe is eltelhet, mire a Scuderia kilábal a gödörből, idén biztosan nem számít lényeges fejlődésre, mert a koronavírus miatt befagyasztották a fejlesztéseket a Forma-1-ben, így nincs lehetőség bevetni az újításokat. Sainznak a korábban szintén bukdácsoló Renault és Honda példája mutatja a kiutat.

„Az viszont, hogy a Renault már a Mercedes közelében jár, megmutatja, hogy meg lehet csinálni. Ha van csapat, ami rendelkezik a létesítményekkel, forrásokkal ellátott személyzettel, sok tesztpaddal, ahol lehet próbálkozni és fejlődni, akkor az a Ferrari.”

A McLaren egyelőre versenyképesebb a Ferrarinál Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

„Biztos vagyok abban, hogy teljes gőzzel dolgoznak, és remélhetőleg sokat javulnak, mire odaérek, aztán együtt megtehetjük a következő lépést.”

Miközben Sainz a nyilvánosság felé próbál optimista maradni, Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője megérti, ha a spanyol versenyzőben kételyek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet volt-e elhagyni a McLarent a Ferrariért.

„Nehéz éve van, de nagyon pozitív hozzáállású srác. Erős karakter, egyáltalán nem volt könnyű pályafutása – írta Brawn a szokásos, verseny utáni visszatekintőjében. – Mindig is nagyra értékeltem őt, szerintem remek pilóta és tudja majd kezelni a helyzetet. Álomszerűnek tűnt az átigazolása a Ferrarihoz a következő évre, de most nem úgy tűnik, hogy jó lépés volt. Ilyenkor elkerülhetetlen, hogy feszült legyen a jövő évi esélyeivel kapcsolatban.”