A külső kör rövid és nagyon gyors, mindössze 0,2 km-rel hosszabb a monacói pályánál, ezért 87 kört tesznek majd meg rajta a pilóták a verseny során, és az időmérőn bőven 1 perc alatti köridőkkel számolnak. A rövid kör és a hosszú egyenesek azt jelentik, hogy
óriási lesz a forgalom és mindenki szélárnyékozni próbál majd, ami a tavalyi Olasz Nagydíjon látottakhoz hasonló káoszt hozhat.
„Nem akarok elhamarkodottan beszélni, mert szerintem jó ötlet próbálkozni, de személy szerint nem győzött meg – mondta Romain Grosjean a pályáról. – Nem tudom, hogyan fog lezajlani az időmérő. Kiszámoltuk, hogy ha egyenlően akarjuk elosztani az autókat a pályán, akkor 175 méter lesz közöttük, ez így nem fog működni” – aggódott.
„Legalább 4 másodperces távolság kell ahhoz, hogy ne turbulens levegő legyen, hanem jó szélárnyék. Egyelőre nem tudom, hogyan fog összeállni az időmérő, de trükkös lehet. Viszont, elfogadom az ötletet, talán be fog válni, talán nem, nem tudom. Lehetséges, hogy kicsit változtatnunk kell majd a szabályokat, mert az időmérőn a levezető körök nagyon zavarosak lehetnek.”
Grosjean szerint a versenyen a lekörözés is problémás lesz,