Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint évekig is eltarthat, mire az olasz istálló kilábal története egyik legsúlyosabb válságából. Megismételte, hogy szerinte stabilitásra van szükség.

Története egyik legnehezebb időszakát éli az 1000. Forma-1-es nagydíjára készülő Ferrari. Tíz év óta először fordult elő, hogy az olasz istálló mindkét autója befejezte a versenyt, de egyik sem szerzett pontot, egyelőre csak a konstruktőri világbajnokság 5. helyén állnak, és előfordulhat az is, hogy két hazai versenyük, az Olasz és a Toszkán Nagydíj után a Renault is megelőzi őket.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

A Ferrari idei gyengélkedésének oka, hogy teljesen új erőforrást kellett építeniük, miután az FIA-val kötött titkos megállapodással elérték ugyan, hogy az előzőt ne minősítsék egyértelműen szabálytalannak, de a szövetség nem hagyta tovább használni a tavalyi változatot.

Az új motor gyengébb, ráadásul az autó aerodinamikai csomagjának is nagy a légellenállása.

A koronavírus miatt lényegében befagyasztották a szabályokat és a fejlesztéseket is, ezért a Ferrari a motoron és az autón sem tud érdemben változtatni. A helyzet a jelenlegi csapatfőnök, Mattia Binotto irányítása alatt alakult ki, a svájci szakember korábban technikai igazgatóként a motorfejlesztést is felügyelte, és a Ferrarit képviselte a technikai szabályok jóváhagyásakor is.

John Elkann, a Ferrari elnöke nemrég kiállt Binotto mellett és átszervezték a fejlesztési részleget is, de ez egyelőre nem hozott eredményt, sőt, Sebastian Vettel a Belga Nagydíjon elárulta, új alkatrészek sem érkeztek az autóhoz. A kínos szereplés után ismét felmerült Binotto felelőssége.

„Hogy ki a felelős? Az egész csapat, és csapatfőnökként elsősorban én. Arra a kérdésre nem nekem kell felelnem, hogy én vagyok-e a megfelelő ember” – jelentette ki a svájci mérnök, aki nem ígért gyors felzárkózást. „Az eddigi sikersorozatok mindig hosszú évekig tartottak. Az F1-ben nincsenek csodaszerek. Türelemre és stabilitásra lesz szükség.”

Nem az SF1000-es a legjobb Ferrari, ami valaha elhagyta a gyárkaput Forrás: Ferrari

A csapatfőnök úgy vélte, az idei autót már nem tudják megmenteni, elsősorban a következőre és a teljesen új szabályok szerint készülő 2022-es modellre összpontosítanak.

– összegzett. – A következő szezonra továbbfejlesztjük. A tesztpadon jól halad. Az autót is érintik bizonyos korlátozások. A legfőbb tervünk az, hogy a következő szezonokra összpontosítunk. Először 2021-re, aztán bizonyosan 2022-re. Úgy gondolom, ahhoz, hogy jövőre jól szerepeljünk, meg kell értenünk a jelenlegi gyengeségeinket, és biztosra kell mennünk, hogy kijavítjuk azokat.”