A motor gyengesége a gyári istállónál mutatkozik meg a legjobban, de az ügyfélcsapatokat is hátráltatja. Ez leginkább az időmérőn mutatkozik meg, ahol a Williams rendre felveszi a versenyt a Haasokkal és az Alfa Romeókkal, és George Russell személyében nem ritkán le is győzi őket. A Belga Nagydíjon pedig az a helyzet állt elő, hogy a grove-iak mellett kizárólag Ferrari-motoros kocsik foglalták el a rajtrács utolsó nyolc helyét.
Nem kell matematikusnak vagy Einsteinnek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, ha a Ferrari [erőforrásával hajtott] autók a mezőny végén vannak, akkor a motorral lehet probléma
– nyilatkozta a Canal Plusnek Romain Grosjean, az amerikai istálló versenyzője. – A Ferrari nélkül azonban nem lenne felfüggesztésünk, motorunk, váltónk, vagyis nem lenne autónk. Szóval megtesszük, amit tudunk, a Haas pedig még mindig a Ferrari erőforrását használja.”
A francia pilóta szavait főnöke is megerősítette, akinek az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján felvetették, hogy mi lenne, ha a 2021-ben a Ferrarit arra a Renault-ra cserélnék, aminek jelen állás szerint nem lesz partnercsapata. Günther Steiner viszont rövidtávon nem tartja kivitelezhetőnek a lépést.
A jelenlegi állapotunkban nagyon nehéz lenne ennyire gyorsan váltani.