Társoldalunk:

Hamilton attól tartott, megismétlődik a silverstone-i gumidráma

2020.08.30. 20:17

A pontversenyt vezető Lewis Hamilton is meglepődött, hogy mekkora az előnye az egyéni világbajnokságban. Szerinte a Red Bull erősebb a látszatnál, de Max Verstappennek egyedül nincs könnyű dolga.

Kívülről nézve egy pillanatig sem forgott veszélyben Lewis Hamilton győzelme a Belga Nagydíjon, a brit pilóta az összes kört az élen töltötte, és a rajt, valamint a biztonsági autó távozása utáni újraindítástól eltekintve csapattársa, Valtteri Bottas sem tudta támadni őt. Hamilton ettől függetlenül elismerte, elkövetett kisebb vezetői hibákat, és stresszesnek nevezte a rajtokat is.

A biztonsági autó miatt a 11. körben lecserélték a közepes keverékű gumikat, aztán 33-at mentek keményekkel - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Lars Baron

„Nem tudom, az emberek hogyan látják a rajtot és az újraindítást, de nagyon stresszesek. Az élen haladva szabályozni akarjuk a tempót, de nem könnyű elaltatni a hátulról érkező srácot. Sikerült nagy távolságot kialakítani, de aztán óriási volt a szélárnyék ereje, és szerencsém volt, mert elég nagynak bizonyult az előnyöm az Eau Rouge felé haladva.”

„A rajt borzalmas volt. Mindegy, milyen jó az elrugaszkodás a rajtrácsról, az 1-es kanyar után az üldözők az 5-ös kanyarig szélárnyékozhatnak. Jól egyensúlyoztam az 1-esből kifelé, de így is elég közel voltak hozzám.”

Hamilton pályafutása 89. győzelmét aratta, ezzel két héten belül beérheti Michael Schumacher 91 győzelmet számláló rekordját, ráadásul 47 pontra növelte az előnyét, ami a 2014 óta tartó hibrid korszakban még sohasem volt ekkora az első hét nagydíj után. A Sky Sports riporterének nyilatkozva őt is meglepte az adat. „A 2. helyezetthez képest? – kérdezett vissza. – Hűha!” – hüledezett.

A hatszoros világbajnok a mezőny döntő többségéhez hasonlóan 33 kört tett meg a kemény keverékű gumikon, de elárulta, a csapatnál aggódtak, hogy az abroncsok kibírják-e a célig, és ismét bírálta a Pirellit, mert szerinte túl nagy figyelmet kell fordítani a gumik állapotának megóvására.

Bottasnak a rajt és az újraindítás kínált reális esélyt a támadásra, de Hamilton résen volt - GalériaForrás: 2020 Pool/2020 Pool/Stephanie Lecocq

„Ma minden a gumikról szólt, mindenki egyszer állt ki, és ez unalmas. Végül is, mindannyian csak menedzseltük a gumikat, és ez nem versenyzés. Mindenki visszafogja magát, hogy a gumik ne menjenek tönkre, mert fogalmunk sincs, hogy kibírják-e. Aggódtam, hogy Silverstone megismétlődik, ezért visszavettem a tempóból. Lehet, hogy rendben lettek volna, de túl nagy kockázatot jelentettek. Én nagyon szeretném, ha nagyobb lenne a küzdelem, de nekünk csak a saját dolgunkat kell folytatnunk.”  

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke általában a sima versenyek után is hajlamos fenyegető problémákról nyilatkozni, de ezúttal még ő is elismerte, hogy „jó volt a tempónk, ehhez semmilyen negatívumot nem lehet hozzáfűzni.”

„A végén izzadtunk egy kicsit, mert a gumik kezdtek elérni az élettartamuk végéhez, hiszen nagyon hosszú volt az etap. Szerintem Max is hasonló helyzetben volt, mindenki visszafogta a tempót, hogy óvja az abroncsokat” – összegzett Wolff, aki a futam közben attól tartott, hogy Verstappen a kerékcserénél megelőzhette volna Bottast, ez azonban az egyszerre végrehajtott kiállások alkalmával nem történt meg.

Bottas a futam során arról tájékoztatta a mérnökét, hogy elzsibbadt a lába, ezért nehezére esett a fékezés, de azt mondta, nem volt súlyos a probléma, és egy elfékezéstől eltekintve nem vétett nagyot a táv során.

Verstappen ezúttal nem tudta tartani a lépést Bottasszal - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

„Nehéz ezt megmondani, mert amikor valaki az élen áll, szabályozhatja a tempót, szabad előtte a pálya, a hátul lévő pedig mindig jobban igénybe veszi a gumikat, ezért lehetetlen megmondani, hogy bármikor is gyorsabb voltam-e nála. Úgy éreztem, hogy alapvetően jó volt a tempóm, az autónk is erős volt, igen jól sikerült a vasárnapunk. Próbáltam kihasználni a lehetőségeimet, az első ilyen az rajt volt, és úgy éreztem, hogy jobb a lendületem Lewisénál, még el is kellett emelnem a lábamat, hogy ne menjek neki, aztán próbáltam némi teret hagyni, hogy jól kigyorsíthassak, de ma hátszél volt az 5-ös kanyarnál, és talán ezen múlt az előzés. Az újraindításnál is reméltem, hogy elkapom őt, de nem sikerült.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK