Társoldalunk:

A Ferrari a jövőtől félve támadhatja tovább a Racing Pointot

2020.08.27. 11:21

Ők maradtak az egyetlen csapat, akik a büntetés szigorításáért fellebbeztek, de állítólag visszaléphetnek tőle, ha változtatnak a fejlesztési zsetonokra vonatkozó szabályokban. Nem mindegy, hogy az egyre erősebb Racing Point ingyen vagy zsetonokért tuningolhat a hátsó futóművén.

Az idei évre egyik legtöbbet fejlődő F1-es csapattól, a Racing Pointtól 15 pontot levontak és 400 ezer eurós pénzbírság befizetésére kötelezték, miután az FIA megállapította, hogy az autó hátsó fékhűtőjét szabálytalanul alkották meg, a futóművüket szállító Mercedestől származó információk felhasználásával.

Bár több rivális, elsősorban a Renault hosszan támadta őket emiatt és követelt szigorúbb büntetést, a héten ők is visszavonták a fellebbezést az ítélet ellen, így már csak a Ferrari és a Racing Point részvételére lehet számítani a szeptember közepére tervezett tárgyaláson (utóbbi enyhítésért fellebbezett).

A Ferrari még szeretné, ha komolyabb büntetést kapna a Racing PointForrás: AFP/Frank Augstein

A rutinos szakírókkal dolgozó The-Race információ szerint a Ferrari azért nem hátrál, mert közben módosítást kíván elérni a fejlesztési zsetonok felhasználásának részleteiben. Ezeket idén vezették be a koronavírus okozta felforgásra reagálva, hogy kordában tartsák a költségeket és a csapatok ne verjék magukat nagy kiadásokba rengeteg újítás legyártásával. A rendszer lényege, hogy minden alkatrészre meghatározták, 2021 végéig egyszer (2 zsetonért) vagy kétszer (1-1 zsetonért) lehet módosítani rajtuk, a nagyobb elemek előbbi tételek közé kerültek.

Ilyennek számít a hátsó futómű is, viszont a jelenlegi feltételek szerint amennyiben egy csapat 2020-ban a 2019-es változatot rendelte meg a beszállítójától, 2021-ben ingyen válthat a 2020-as specifikációra. A Ferrari öt másik csapattal együtt azt szeretné elérni az FIA-nál, hogy ezt változtassák meg, egy ilyen váltás ára legyen 2 zseton. Az ügyből kimaradó négy istálló nem meglepő módon a Racing Point és a Mercedes mellett a Red Bull két gárdája, amelyek közös hátsó felfüggesztést használnak.

Idén szoros a verseny a két csapat között, a Racing Point jelenleg előrébb áll a tabellánForrás: AFP/Getty Images/Ben Stansall

Nem véletlen a Ferrari aggodalma, hogy riválisuk megspórolhat 2 zsetont, hiszen a Mercedes idén egy nagyon hatékony hátsó futóművel állt elő, aminek átvétele eleve hatalmas löketet adna a jövőre Aston Martinná váló Racing Pointnak.

, és a további fejlesztés lehetősége is megmaradna, ha nem kellene zsetont költeni az első módosításra.

A két csapat közül már most is utóbbi autója izmosabb, általában gyorsabb a Ferrariénál, és a pontlevonás ellenére megelőzi vetélytársát a konstruktőri tabellán.

Amennyiben rendeződik a helyzet a zsetonszabályokban, elképzelhető, hogy cserébe a Ferrari visszavonja a fellebbezési kérelmét és a Forma-1-nek nem kell bírósági ügyekkel foglalkoznia. A The-Race úgy tudja, a háttérben az FIA és a Liberty is ezen dolgozik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK