A Renault visszavonta a fellebbezését a Racing Point büntetése kapcsán

Form-1, Lance Stroll, Esteban Ocon, Racing Point, Renault, Brit Nagydíj
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Lance Stroll of Canada driving the (18) Racing Point RP20 Mercedes leads Esteban Ocon of France driving the (31) Renault Sport Formula One Team RS20 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Felhagy a Renault a rivális Racing Point elleni hadjárattal, miután a panaszos csapat a háttérben garanciát kapott arra, hogy a következő szezontól szigorúbban értelmezik a Forma-1-ben a konstruktőr fogalmát. A francia kézben lévő istálló formálisan is visszavonta a fellebbezését.

A Renault részéről véget ér a pályán kívüli vita a Racing Pointtal a silverstone-i istálló idei autójával kapcsolatban. A francia autógyártó csapata a Stájer Nagydíjtól kezdve folyamatosan óvásokat nyújtott be, kifogásolva, hogy a Racing Point RP20-as típusú autóján a fékhűtők nem saját fejlesztésű alkatrészek, hanem a tavalyi Mercedesről származnak.

Leszáll a Renault a Racing Pointról Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A fékhűtők azok az alkatrészek, ahol a Renault úgy vélte, tetten érte a Racing Pointot, ami a közvélekedés szerint a Mercedes W10-es másolata, ezt a silverstone-iak egyre kevésbé tagadták, azt azonban visszautasították, hogy szabálytalan eszközökkel szereztek volna adatokat a Mercedestől, és a német gyártó csapata is tagadta, hogy az előírásokkal ellentétesen segítették volna ügyfelüket.

Az FIA sportfelügyelői a 70. Évforduló Nagydíja előtt úgy ítélték meg a helyzetet, hogy a Racing Point megsértette a sportszabályzatot az alkatrészek tervezése során, a technikai szabályzatnak viszont megfeleltek az elemek, ezért összesen 15 pontot levontak a csapat konstruktőri eredményeiből és 400 ezer eurós büntetést szabtak ki a Racing Pointnak.

Az elmarasztalt csapat enyhítésért, míg több ellenfél – köztük a Renault is – súlyosbításért fellebbezett, de a McLaren és a Williams után a Renault is visszavonta az indítványát, így jelenleg már csak a Ferrari és a Racing Point a két ellenérdekelt fél.

„Az FIA, a Renault DP World F1 Team és a Forma-1 többi résztvevőjének közreműködésével intenzív és konstruktív munka zajlott, ami kézzelfogható előrelépést eredményez a sportág egyediségének megőrzése érdekében a 2021-es sport- és technikai szabályzat módosítása révén, ami megerősíti Konstruktőrökkel szemben támasztott elvárásokat” – áll a Renault közleményében.

A Renault-nak nagy hátrányt kell ledolgoznia a Racing Point ellen Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„A prioritásunk az volt, hogy elérjük ezt a stratégiai célt a Concorde szerződés kontextusában. A szezon elején kialakult vitát magunk mögött kellene hagyni, mivel a feszült és szokatlan bajnokság hátralévő részére kell összpontosítanunk.”

A Racing Point a pontlevonásokkal együtt a konstruktőri világbajnokság 3. helyén áll 63 ponttal, megelőzve a 62 pontos McLarent, a 61 pontos Ferrarit és a 36 pontos Renault-t.

Amennyiben visszakapnák az elvett 15 pontot, számottevő előnybe kerülnének,

és a végső 3. hely megszerzésére is jó esélyük lenne, de a szezon további futamaira már csak egy nagyobb fejlesztési csomaggal készülnek, így a nagyobb istállók várhatóan ledolgozzák majd a hátrányukat.