A fékhűtők azok az alkatrészek, ahol a Renault úgy vélte, tetten érte a Racing Pointot, ami a közvélekedés szerint a Mercedes W10-es másolata, ezt a silverstone-iak egyre kevésbé tagadták, azt azonban visszautasították, hogy szabálytalan eszközökkel szereztek volna adatokat a Mercedestől, és a német gyártó csapata is tagadta, hogy az előírásokkal ellentétesen segítették volna ügyfelüket.
Az FIA sportfelügyelői a 70. Évforduló Nagydíja előtt úgy ítélték meg a helyzetet, hogy a Racing Point megsértette a sportszabályzatot az alkatrészek tervezése során, a technikai szabályzatnak viszont megfeleltek az elemek, ezért összesen 15 pontot levontak a csapat konstruktőri eredményeiből és 400 ezer eurós büntetést szabtak ki a Racing Pointnak.
Az elmarasztalt csapat enyhítésért, míg több ellenfél – köztük a Renault is – súlyosbításért fellebbezett, de a McLaren és a Williams után a Renault is visszavonta az indítványát, így jelenleg már csak a Ferrari és a Racing Point a két ellenérdekelt fél.
„Az FIA, a Renault DP World F1 Team és a Forma-1 többi résztvevőjének közreműködésével intenzív és konstruktív munka zajlott, ami kézzelfogható előrelépést eredményez a sportág egyediségének megőrzése érdekében a 2021-es sport- és technikai szabályzat módosítása révén, ami megerősíti Konstruktőrökkel szemben támasztott elvárásokat” – áll a Renault közleményében.