Vágólapra másolva!
Korábbi csapattársa, Mark Webber szerint több különböző folyamat is nehezíti Sebastian Vettel boldogulását a Ferrarinál, és az ausztrál versenyző nem biztos abban, hogy a négyszeres világbajnok újra lendületbe tud kerülni.

Nehéz időszakot él a Forma-1-ben a 2010-es évek meghatározó alakja, Sebastian Vettel, miután tavaly legyőzte új csapattársa, Charles Leclerc, az idei szezon előtt pedig a Ferrari csapatfőnöke közölte vele, hogy 2021-ben már nem tartanak igényt a szolgálataira. Vettel kapcsán nagy talány, hogy mitől szaporodtak meg a vezetői hibái és miért hajlamos kikapni fiatalabb csapattársaitól, miközben az ellenfelek továbbra is nagyra tartják a német pilótát.

Nem Vettelnek lejt a pálya a Ferrarinál Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

Ha valaki, akkor korábbi csapattársa, Mark Webber jól ismeri Vettelt: 2009 és 2013 között versenyeztek a Red Bullnál, de minél jobb autót kaptak, annál inkább elmérgesedett a kapcsolatuk, ami a 2010-es Török Nagydíjon ütközéshez, a 2013-as Malajziai Nagydíjon pedig a csapatutasítás felrúgásához vezetett. Mindkét esetben Vettel lépte át a határt, de az évek során a felek maguk mögött hagyták a konfliktusokat és Webber már szakértőként figyeli az eseményeket.

„Nehéz körülmények közé került, amellett, hogy elhidegül Maranellótól, Charles is megérkezett, remekül szerepelt, Sebastiannak pedig nehéz éve volt tavaly, és szerintem nagyon kimerítette őt az ott töltött idő – mondta Webber az F1 YouTube-csatornáján. – Az eredmények sem alakultak a számításai szerint.”

Webber úgy véli, több tényező is Vettel ellen dolgozik. Az ausztrál expilóta úgy véli, a négyszeres világbajnok vezetési stílusához jobban passzoltak a keskenyebb nyomtávú és keskenyebb futófelületű gumikat használó autók, amelyek aerodinamikája eltért a jelenlegi széles, nagy leszorítóerővel működő autóktól. A műszaki szempontok mellett az emberi oldalra is rámutatott.

Webber és Vettel a 2013-as Malajziai Nagydíjon, amit a német pilóta a csapatutasítást felrúgva nyert meg - ekkor még keskenyebbek voltak az autók és nem volt hibrid rendszerük sem Forrás: AFP/Philippe Lopez

„Nem vagyok biztos abban, hogy a mostani autókat is szereti. Nem keresek kifogásokat, de ez az életkorával, az otthon lévő gyerekekkel és az energiaszintjével együtt biztosan felvet kérdéseket a fejében.”

Webber szerint Vettellel ellentétben Max Verstappen, Charles Leclerc és Lewis Hamilton is foglalkozhat pusztán a versenyzéssel, de úgy véli, ha Vettelnek összejön egy új szerződés a Racing Pointtal, szerencsés esetben a német pilóta is visszatérhet a dobogóra, abban viszont nem biztos, hogy ez Vettel számára elegendő lesz.

„A legjobbakkal is gyorsan megtörténik, hogy nagy sikerek után valaki csak egy lesz a sok közül. Szűk a határvonal” – összegzett.