A Red Bull tanácsadója szerint Verstappen az idén világbajnok lehet

Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 09: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and second placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talk in parc ferme during the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 09, 2020 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nem tartja elképzelhetetlennek, hogy Max Verstappen az idén elhappolja a világbajnoki címet a Mercedes és Lewis Hamilton orra elől. A 77 éves osztrák elmondta, hogy mire alapozza mindezt.

Lewis Hamilton hat futam után 132 pontjával vezeti az összetett pontversenyt, mögötte azonban nem csapattársa, hanem az eddig 95 pontot gyűjtő Max Verstappen következő a tabellán. Noha a Red Bull a hat futamból csak egyszer, a 70. Évforduló Nagydíján tudta legyőzni a Mercedest, Helmut Marko, a bikások tanácsadója továbbra is hisz abban, hogy a holland pilóta az idén világbajnok lehet.

Marko szerint Verstappen elkaphatja Hamiltont Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Sebastian Vettel 23 évesen és 134 naposan lett minden idők legfiatalabb Forma-1-es világbajnoka 2010-ben.

Verstappen az idén, szeptember 30-án lesz 23 éves, ahhoz tehát, hogy megdöntse ezt a rekordot, az idén világbajnoknak kell lennie.

„Természetesen" – felelte Helmut Marko arra a kérdésre a Speedweeknek adott interjúban, hogy a holland pilótának sikerülhet-e mindez az idén. És hogy mire alapozza ezt az osztrák?

„Spanyolországban elmaradtunk a lehetőségeinktől. Pénteken a Mercedes szintjén voltunk a hosszú etapjainkkal, a futamon azonban mindkét keverékű hátsó gumi túlmelegedett, ezért vissza kellett fognunk a tempót. Alex Albon autóján ez a probléma még rosszabb volt, mint Max Verstappennél, mert nála a beállításokkal is rossz irányba mentünk el. Ráadásul Belgiumtól nem lehet majd használni a "bulimódot", ami nem csak az időmérőre, hanem a futamon az előzésekre, valamint a kerékcsere előtti és utáni körre is hatással lesz."

Marko az FIA azon szabálymódosítására célzott, amellyel a szövetség arra fogja kötelezni a csapatokat, hogy az időmérőn és a futamon is ugyanazt a motorüzemmódot használják. Ez elméletben a Mercedest fogja a legérzékenyebben érinteni, mivel az ő időmérős üzemmódjuk a legerősebb.

A Red Bull tényleg közelebb kerülhet? Forrás: 2020 Pool/Emilio Morenatti/Emilio Morenatti

„Igen, arra számítunk – közölte Marko a kérdésre, hogy szerintük az új szabály miatt közelebb kerülhetnek-e a Mercedeshez. – Ezzel együtt vannak még hiányosságaink a felfüggesztés miatt, ami kiszámíthatatlanná teszi a dolgokat, mivel a szélcsatornában kapott adatok nem fedik a valóságot. De keményen dolgozunk ezen. Új alkatrészeket viszünk Belgiumba, amelyek stabilabbá tehetik az autót.

Az osztrák felhozta Hamilton silverstone-i három kerekes célbaérését, valamint azt, hogy a hatszoros világbajnok Barcelonában átment egy karbon darabon, a gumija azonban mégsem sérült meg, mondván örökké a címvédőnek sem lehet ekkora szerencséje.

Ezután elmondta, hogy bár a gyors spái és monzai pálya nem nekik fekszik, mégis erős teljesítményre számít a csapattól ezen a két helyszínen.

„Elméletileg mindkét futam nehéz lehet nekünk, de a sebességet tekintve már tavaly is jók voltunk mindkét helyszínen, még ha Max balesete miatt ez nem is nyilvánult meg az eredményekben. A cél, hogy a lehető legközelebb legyünk a Mercedeshez és nyomás alá helyezzük őket. Tudjuk, hogy gond van a hátsó gumik túlmelegedésével, Barcelonában Bottas mégsem tudott megelőzni minket, pedig bizonyára nem kedvességből engedte át Maxnak a második helyet."