Társoldalunk:

Verstappen elmagyarázta, miért fakadt ki a rádióban

2020.08.16. 20:20

Max Verstappen nem mindenben értett egyet csapatával a Spanyol Nagydíjon alkalmazott stratégiát illetően, ezt pedig a rádióban versenymérnöke tudtára is adta. Christian Horner csapatfőnök szerint nem láthatta a teljes képet.

Noha az első helyre egyáltalán nem volt esélye, Max Verstappen annak is nagyon örül, hogy sikerült elválasztania a két Mercedest a Spanyol Nagydíjon. A holland pilóta a futam egy szakaszában azzal színesítette a közvetítést, hogy nézeteltérése támadt a versenymérnökével a taktikát illetően. A második helyen záró versenyző a futam után elmondta, hogy miért ment szembe a csapata akaratával, miközben Christian Horner csapatfőnök azt emelte ki, hogy a mérnökök jobban átlátják a helyzetet, mint a versenyző.

Csak a verseny elején tudta követni Hamiltont - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Verstappen nagyjából 10 körig tartotta Hamilton tempóját, de utólag elmondta, csak azért tudott a hatszoros világbajnokkal menni, mert a Mercedes pilótája gumit spórolt. Ezután inkább arra figyelt, hogy Bottast maga mögött tartsa. „Próbáltam követni Lewist, de kezdetben csak óvta a gumikat, ezért próbáltam lemaradni tőle. De miután Valtteri visszajött a harmadik helyre, nem eshettem vissza túlságosan. Amint Lewis elkezdte nyomni a gázt, többé már nem tudtam követni a tempóját, és egyszerűen otthagyott. Ettől kezdve igyekeztem a saját tempómat menni és a leggyorsabb taktikát követni, hogy Valtteri ne érjen utol. Ez elég jól működött. Boldog vagyok, hogy elválasztottuk a Mercedeseket, jelenleg nem hiszem, hogy tehetünk sokkal többet."

Az első kerékcserék előtt egy kis feszültség is kialakult közte és versenymérnöke között, a csapat ugyanis annak ellenére nem akarta behívni kerékcserére, hogy már látványosan szenvedett. „Koncentráljunk a saját versenyünkre Lewis-é helyett! Egyértelműen lassabbak vagyunk nála a lágyakon" – szólt be a rádióba, miután közölte, hogy elkoptak a gumijai. A csapat azonban nem hívta be, mire megkérdezte, hogy megismételje-e amit mondott.

Szerette volna, ha csak magára koncentrálhat - Galéria!Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Végtére is nem kontrollálhatjuk azt, hogy ők mit csinálnak. Az egyedüli, amire ráhatásunk van az, hogy mi mit csinálunk. Úgyhogy csak biztosra kell mennünk, hogy a lehető leggyorsabb stratégiát válasszuk – ecsetelte indulatos rádióüzenetét a futam után Verstappen. – Ki akartam állni a bokszba, a csapat azonban nem hívott be, miközben nagyon szenvedtem a gumikkal. Az utolsó két körben elég sok időt veszítettem. Mondtam a rádióban, hogy nem érdekel, ha a Racing Pointok mögé jövök vissza, mivel könnyedén megelőzöm őket, mert gyorsabbak vagyunk, különösen új gumikon. Erről szólt a beszélgetés."

Egy kisebb szóváltás az első kiállása után is akadt, amikor Verstappen ismét megkérdezte, hogy mi lenne, ha „most már a saját futamunkra koncentrálnánk", és „a saját dolgunkkal törődnénk, nekik pedig hagynánk, hogy ugyanezt tegyék". Mérnöke erre már rendreutasította őt egy „Kérlek, szegd le a fejed Max!" - szal, ami a gyakorlatban a "most már maradj csöndben és vezess" megfelelője.

Christian Horner a verseny után lényegében Verstappen mérnökének adott igazat azzal, hogy elmondta, a pilóta verseny közben nincs minden információ birtokában.

„Mindenki tudja, hogy milyen ambiciózus Max, mindig támadni akar. De ő nem látja át a teljes képet, mint a stratégák. Azt hiszem, a mérnöke elég világossá tette számára, hogy mi az ő dolga. El akartuk kerülni, hogy forgalomba jöjjön vissza a kerékcseréről, mivel az csak további gumigondokhoz vezetett volna."

Albon a gumikkal küszködött - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

A másik Red Bullban ülő Alex Albon Verstappennel ellentétben egyáltalán nem volt boldog, miután csupán a 8. helyen ért célba, csalódott hangon már a levezető körben elkezdte mondani, hogy egyszerűen képtelen rájönni, mit csinálhatna másképp, hogy gyorsabb legyen. Az összes pilóta közül egyedüliként még a kemény gumit is felrakták neki, de azzal sem tudott végigmenni, szüksége volt egy második kiállásra is.

„Megpróbáltuk, de hogy őszinte legyek, muszáj volt kiállnunk, mert nem maradt gumink – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Utána minden etapban ez volt a helyzet. Nem tudom, hogy mi volt az oka, de pont az ellenkezője történt, mit Silverstone-ban. Hasonló volt az időmérőn [tapasztalt gondokhoz], csak rosszabb volt. Nagyon szenvedtem a gumik életben tartásával. Eddig ez nem volt gond, de nem akarom azt mondani, hogy az autóval volt a baj, mivel a másik ott van a második helyen. Trükkös megérteni, úgyhogy csak meg kell néznünk az adatokat, hogy miért volt mindez, és hogyan javíthatunk rajta a következő versenyre."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK