Hiába a jobb rajthely, a Mercedes főnöke Verstappent tartja az esélyesnek

Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Max Verstappen, Red Bull
BARCELONA, SPAIN - AUGUST 15: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 15, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes pilótái az első két helyről várhatják a rajtot a Spanyol Nagydíjon, Toto Wolff, a címvédő istálló csapatfőnöke azonban mégis a harmadik helyről induló Max Verstappent tartja a futam esélyesének.

Noha nem számítanak a gumik hólyagosodására, mint a legutóbbi versenyhétvégén, a Spanyol Nagydíjon is az abroncsok játszhatják a főszerepet. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke legalábbis biztos ebben, szerinte ugyanis hiába rajtol a harmadik helyről, Max Verstappen a barcelonai futam esélyese.

A 70. Évforduló Nagydíjával ellentétben ezúttal az első tíz helyezett egyforma keveréken, a lágyakon kezdi meg a versenyt, Verstappen tehát nem kovácsolhat előnyt az eltérő taktikájából. Így vélhetően nehezebb lesz átugrania a két Mercedest, Wolff azonban ennek ellenére tart tőle.

Verstappen lehet a Mercedesek legfőbb és egyetlen ellenfele Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

„Az egyetlen hasonlóság Silverstone és Barcelona között ezen a héten a levegő és a pálya hőmérséklete. Az aszfaltcsík önmagában nagyon más, úgyhogy nem számítunk olyan hólyagosodási gondokra, mint Silverstone-ban, mindazonáltal nagyobb lesz a kopás és a túlmelegedés – nyilatkozta a csapatfőnök az időmérő után. – Úgy gondolom, hogy a Red Bull nagyon jó ilyen körülmények között. Az elmúlt héten és a péntekről szombatra elvégzett munka jó volt, mivel fejlődtünk, és ez a legfontosabb.

Verstappen az időmérő után elmondta, hogy pénteki hosszú etapjával nagyon elégedett volt, ezért reméli, hogy képes lesz nyomás alá helyezni a két Mercedes-pilótát.

A Pirelli a kétkiállásos stratégiát tartja a leggyorsabbnak a futamra, de nem zárja ki, hogy akár három kerékcserével is ugyanolyan gyorsan végig lehet majd menni. Wolff mindenesetre nem lepődött meg, hogy Verstappen és mások sem próbálkoztak keményebb abroncson továbbjutni a Q2-ből. „Végül senki sem döntött úgy, hogy a közepeseken rajtol, mert a lágy valójában elég jó abroncsnak néz ki. Nem jelent nagy előnyt nem a lágyakon rajtolni, hacsak valaki nincs az első tízen kívül."

A Mercedesnél nagy csatára készülnek Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Verstappen egyik esélye az lehet, ha a Pirelli jóslatával szembemenve megpróbálja egyetlen kerékcserével megcsinálni a versenyt, a másik pedig az, ha az első kiállásnál elé tud vágni a Mercedeseknek, majd kihasználja, hogy nem kell annyira óvnia a gumikat a Red Bull jobb gumikezelésének köszönhetően.

– nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke, hozzátéve, hogy valahogy meg kell akadályozniuk, hogy túlmelegedjen a futófelület, mert azzal tapadást veszítenek, elkezdenek csúszkálni, amitől csak jobban fognak kopni az abroncsok.

A szakember hangsúlyozta, hogy a pénteki adatok alapján nem tudják pontosan megmondani, hogy ők vagy a Red Bull fog jobban bánni a gumikkal, ezért az első etap során fogják meghatározni a stratégiát.

„Tíz-tizenkét kör alatt megpróbálunk képet alkotni arról, hogy kinek gyorsabb az autója, ki vigyáz a legjobban a gumikra. Ekkor el kell döntenünk, hogy védekező taktikát választunk, vagy olyan pozícióban vagyunk, amelyben előnyt építhetünk ki, és kontrollálhatjuk a versenyt. Jelenleg nem tudjuk, hogy melyik lesz a helyzet, de mindkét eshetőségre van tervünk."