A Ferrari négyszeres világbajnoka újabb gyenge szereplésen van túl, magyarázata azonban nincs arra, hogy miért nem jutott be a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének harmadik szakaszába.
Sebastian Vettel gyakorlatilag ugyanott folytatta Barcelonában, ahol a 70. Évforduló Nagydíján abbahagyta, és a Spanyol Nagydíj időmérőjén is reménytelenül lemaradt csapattársa mögött, ami újabb búcsút jelentett számára a Q2-ben. A négyszeres világbajnok a kiesés után arról beszélt, hogy egyszerűen nem tehet mást, minthogy tovább próbálkozik.

Noha mindössze 2 ezreddel maradt le a Q3-ba kerülésről, és végül csak két hellyel fog háttrébbról rajtolni a kilencedik helyet megszerző csapattársánál, Vettel folyamatosan hátrányban volt Leclerc-hez képest: a Q1-ben 317 ezredmásodpercet, a Q2-ben 215 ezredmásodpercet kapott tőle.
Frusztráltságát jól jelzi, hogy – akárcsak a legutóbbi verseny után – ezúttal sem szólt egy szót sem a levezető körben a mérnökéhez, csak csendben hallgatta, ahogy Riccardo Adami sorolja neki az elvégzendő beállításokat.
„Igen, [a középső szektor trükkös volt] – válaszolta Vettel a Sky Sports riporterének kérdésére, amikor az utolsó köréről kérdezte. – Az első szektor rendben volt, de aztán a másodikban az autó elkezdett egyre idegesebbé válni. Különösen a hetes kanyarban küszködtem, menet közben veszítettem el az autó hátulját, ezért nehéz volt megítélni, hogy mekkora tempót vihetek be a kanyarba. Ott volt az ötös kanyar is, az is nagyon trükkös volt számomra ezen a délutánon. Az utolsó szektorban is nagyon nehéz volt megtalálni a helyes egyensúlyt. Szerintem az időmérő a jobb edzéseim közé tartozott ezen a hétvégén, de nyilvánvalóan így sem volt elég jó."

A német RTL-nek Vettel megjegyezte, hogy minden alkalommal „nyom egy resetet" és próbál továbblépni. A Sky Sportsnak is hasonlóan nyilatkozott, hozzátéve, hogy igyekszik nem foglalkozni azokkal a dolgokkal, amikre nincs magyarázata. Még mindig vannak olyan dolgok, amelyekre nem tudok magyarázattal szolgálni. De megpróbálok mindent megtenni, amit tudok, és figyelmen kívül hagyni azokat a dolgokat, amelyek esetleg nincsenek rendben, és a legjobbamat nyújtom. Jelenleg ez minden, amit tehetek."
Silverstone-ban nagy kontraszt volt a két versenyző hangulata között, 9. helye miatt azonban most Leclerc is bosszús volt. „Ma nem voltam elégedett az autóval – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ma reggel az voltam, majd az időmérőn elején is rendben volt, de utána edzésszakaszról edzésszakaszra rosszabb lett. Nem volt elég tapadás az első tengelyen ahhoz, hogy megfelelően rotálni tudjam az autót, emiatt pedig elég sok időt veszítettünk. Meg kell értenünk, hogy miért volt ilyen. Rendszeresen szembesülünk azzal az idei autóval, hogy szenvedünk az első tapadással a kanyar közepén, de ma nem volt rá megoldásunk."