A Pirelli a második silverstone-i versenyhétvégére nemcsak lágyított a gumikiosztáson, hanem a Brit Nagydíjon látott defektekre reagálva az első gumi esetében két, a hátsók esetében egy psi-vel növelt a kötelezően előírt guminyomáson. Hogy egyik csapat sem megy-e a határérték alá, azt a rajt előtt az FIA ellenőrei ellenőrzik, így ha a Red Bull alacsonyabb nyomással ment volna, bizonyára azt is észreveszik.
Hamilton azonban rádióüzeneténél nem a verseny előtti nyomásra gondolt, hanem a futam közbenire, azaz nem csalással vádolta a Red Bullt.
„Amikor elkezdjük a versenyt, akkor [az előírt] minimális guminyomással megyünk, ami a verseny során feljebb megy. Minél több kört teszünk meg, annál meredekebben emelkedik, és gyanítom, hogy ez az emelkedés nálunk sokkal meredekebb volt, [mint a Red Bullnál] – világította meg, hogy mire célzott a verseny során. – Ahhoz, hogy vigyázni tudjunk a gumikra, alacsonyan kell tartanunk a hőmérsékletüket és azzal a nyomást, úgyhogy ezt nem én találtam ki menet közben.
Képesnek kellett lenniük alacsonyabban tartani a guminyomást, mint mi, akiknek jobban hólyagosodtak a gumijai. Ez csak egy elmélet. Nem azt mondtam, hogy más guminyomással rajtoltak, mert mindannyiunknak ugyanaz a minimum érték van előírva.
De ha alacsonyabban tudod tartani a nyomást, akkor több kört tehetsz meg, és tovább életben tarthatod a gumikat. Ezt még később ki kell derítenem, de valószínűleg ez része volt a gondjainknak."