Társoldalunk:

Hamilton tagadja, hogy szabályszegéssel vádolta volna a Red Bullt

2020.08.10. 11:42

Másra célzott, mint amire elsőre sokan gondoltak – állítja Lewis Hamilton a 70. Évforduló Nagydíja után. A futam közben úgy tűnt, hogy a hatszoros világbajnok szerint a Red Bull csalt a guminyomással, és emiatt volt annyira gyors.

Lewis Hamiltonnak volt egy megjegyzése a 70. Évforduló Nagydíja közben, amire sokan felkapták a fejüket. A hatszoros világbajnok Max Verstappen tempófölényét látva azt mondta a rádióban, hogy a Red Bullnak „biztosan kisebb a nyomás a gumijában", ezért képes a holland pilóta jobban óvni az abroncsokat, mint ő és Valtteri Bottas. Hamiltontól a verseny utáni sajtótájékoztatón megkérdezték, hogy mégis mire gondolt, mire ő tisztázta a helyzetet.

Hamilton és Verstappen eszmecseréje a verseny utánForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A Pirelli a második silverstone-i versenyhétvégére nemcsak lágyított a gumikiosztáson, hanem a Brit Nagydíjon látott defektekre reagálva az első gumi esetében két, a hátsók esetében egy psi-vel növelt a kötelezően előírt guminyomáson. Hogy egyik csapat sem megy-e a határérték alá, azt a rajt előtt az FIA ellenőrei ellenőrzik, így ha a Red Bull alacsonyabb nyomással ment volna, bizonyára azt is észreveszik.

Hamilton azonban rádióüzeneténél nem a verseny előtti nyomásra gondolt, hanem a futam közbenire, azaz nem csalással vádolta a Red Bullt.

„Amikor elkezdjük a versenyt, akkor [az előírt] minimális guminyomással megyünk, ami a verseny során feljebb megy. Minél több kört teszünk meg, annál meredekebben emelkedik, és gyanítom, hogy ez az emelkedés nálunk sokkal meredekebb volt, [mint a Red Bullnál] – világította meg, hogy mire célzott a verseny során. – Ahhoz, hogy vigyázni tudjunk a gumikra, alacsonyan kell tartanunk a hőmérsékletüket és azzal a nyomást, úgyhogy ezt nem én találtam ki menet közben. Képesnek kellett lenniük alacsonyabban tartani a guminyomást, mint mi, akiknek jobban hólyagosodtak a gumijai. Ez csak egy elmélet. Nem azt mondtam, hogy más guminyomással rajtoltak, mert mindannyiunknak ugyanaz a minimum érték van előírva. De ha alacsonyabban tudod tartani a nyomást, akkor több kört tehetsz meg, és tovább életben tarthatod a gumikat. Ezt még később ki kell derítenem, de valószínűleg ez része volt a gondjainknak."

Verstappen nem gondolja, hogy utolérték a Mercedest

A Red Bull tehát jobban kezelte a gumikat a 70. Évforduló Nagydíján, és könnyen lehet, hogy a folytatásban még pár melegebb helyszínen is veszélyes lehet a Mercedesre, vasárnapi győzelmétől azonban Max Verstappen még nem esik abba a hibába, hogy kijelentse: mostantól minden futamon felvehetik a kesztyűt a címvédővel.

Verstappen is tudja, hogy lesz még olyan, hogy nem fogja tudni utolérni a MercedeseketForrás: AFP/Bryn Lennon

„Teljesen eltüntetni a különbséget nagyon nehéz lesz. Ezúttal szerintem egyszerűen csak nagyon jól kezeltük a gumikat, ebben az esetben pedig természetesen sokkal keményebben lehet nyomni a gázt” – nyilatkozta a holland. Amikor majd visszaállunk a konzervatív gumikiosztásra, mivel a legtöbb pályán csak egy kiállást teljesítünk, akkor egy kicsit nehezebb lesz tartani velük a lépést, mert akkor senkinek nem fog ennyire hólyagosodni a gumija, és nem kell majd ennyire óvni az abroncsokat. Meglátjuk. Először élvezzük ki ezt a sikert, aztán majd kiderül, hogy Barcelonában hol leszünk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK