Hamilton tagadja, hogy szabályszegéssel vádolta volna a Red Bullt

Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 09: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and second placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talk in parc ferme during the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 09, 2020 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Másra célzott, mint amire elsőre sokan gondoltak – állítja Lewis Hamilton a 70. Évforduló Nagydíja után. A futam közben úgy tűnt, hogy a hatszoros világbajnok szerint a Red Bull csalt a guminyomással, és emiatt volt annyira gyors.

Lewis Hamiltonnak volt egy megjegyzése a 70. Évforduló Nagydíja közben, amire sokan felkapták a fejüket. A hatszoros világbajnok Max Verstappen tempófölényét látva azt mondta a rádióban, hogy a Red Bullnak „biztosan kisebb a nyomás a gumijában", ezért képes a holland pilóta jobban óvni az abroncsokat, mint ő és Valtteri Bottas. Hamiltontól a verseny utáni sajtótájékoztatón megkérdezték, hogy mégis mire gondolt, mire ő tisztázta a helyzetet.

Hamilton és Verstappen eszmecseréje a verseny után Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A Pirelli a második silverstone-i versenyhétvégére nemcsak lágyított a gumikiosztáson, hanem a Brit Nagydíjon látott defektekre reagálva az első gumi esetében két, a hátsók esetében egy psi-vel növelt a kötelezően előírt guminyomáson. Hogy egyik csapat sem megy-e a határérték alá, azt a rajt előtt az FIA ellenőrei ellenőrzik, így ha a Red Bull alacsonyabb nyomással ment volna, bizonyára azt is észreveszik.

Hamilton azonban rádióüzeneténél nem a verseny előtti nyomásra gondolt, hanem a futam közbenire, azaz nem csalással vádolta a Red Bullt.

„Amikor elkezdjük a versenyt, akkor [az előírt] minimális guminyomással megyünk, ami a verseny során feljebb megy. Minél több kört teszünk meg, annál meredekebben emelkedik, és gyanítom, hogy ez az emelkedés nálunk sokkal meredekebb volt, [mint a Red Bullnál] – világította meg, hogy mire célzott a verseny során. – Ahhoz, hogy vigyázni tudjunk a gumikra, alacsonyan kell tartanunk a hőmérsékletüket és azzal a nyomást, úgyhogy ezt nem én találtam ki menet közben.

De ha alacsonyabban tudod tartani a nyomást, akkor több kört tehetsz meg, és tovább életben tarthatod a gumikat. Ezt még később ki kell derítenem, de valószínűleg ez része volt a gondjainknak."

Verstappen nem gondolja, hogy utolérték a Mercedest

A Red Bull tehát jobban kezelte a gumikat a 70. Évforduló Nagydíján, és könnyen lehet, hogy a folytatásban még pár melegebb helyszínen is veszélyes lehet a Mercedesre, vasárnapi győzelmétől azonban Max Verstappen még nem esik abba a hibába, hogy kijelentse: mostantól minden futamon felvehetik a kesztyűt a címvédővel.

Verstappen is tudja, hogy lesz még olyan, hogy nem fogja tudni utolérni a Mercedeseket Forrás: AFP/Bryn Lennon

„Teljesen eltüntetni a különbséget nagyon nehéz lesz. Ezúttal szerintem egyszerűen csak nagyon jól kezeltük a gumikat, ebben az esetben pedig természetesen sokkal keményebben lehet nyomni a gázt” – nyilatkozta a holland.

mert akkor senkinek nem fog ennyire hólyagosodni a gumija, és nem kell majd ennyire óvni az abroncsokat. Meglátjuk. Először élvezzük ki ezt a sikert, aztán majd kiderül, hogy Barcelonában hol leszünk."