Társoldalunk:

Red Bull: Bebizonyítottuk, hogy Hamilton legyőzhető

2020.08.09. 17:56

A 70. Évforduló Nagydíját megnyerő Red Bull sem érti, hogy mitől javult a versenyképességük a múlt hét óta. Christian Horner szerint az első bokszkiállások után jöttek rá, hogy játékban vannak a Mercedes ellen.

A 2020-as Forma-1-es szezon ötödik fordulóján megtört a Mercedes győzelmi sorozata, nagy meglepetésre a 4. helyről induló Max Verstappen nyerte a 70. Évforduló Nagydíját, miután a kerékcserék alkalmával az addig vezető Mercedesek elé került, és a saját első kiállása után visszaelőzte Valtteri Bottast.

Verstappen az első pilóta az idén, aki nem Mercedesszel nyert futamot - GalériaForrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Verstappen a Mercedesekkel ellentétben kemény keverékű gumikon rajtolt, ez lehetővé tette a számára, hogy az első etap végére felzárkózzon a 2. helyezett Lewis Hamilton mögé, majd a kopott kemény abroncsokon is gyorsabb volt, mint a Mercedesek az újakon. Bottas második kerékcseréjével összhangban a holland pilóta gyorsan megszabadult a közepes keverékű abroncsoktól és megtartotta előnyét Bottasszal szemben, Hamilton pedig hiába igyekezett a verseny végén, a Red Bullt már nem tudta utolérni.

A holland versenyzőt mérnöke a futam elején megpróbálta visszafogott tempóra utasítani, de Verstappen ellenkezett, és neki lett igaza: a Red Bullon bírták a gumik a hajszát, olyannyira magabiztosan vezetett, hogy a futam végén már viccelődni is volt ideje a mérnökével arról, hogy az izgalmak közepette biztosan kiszáradtak a bokszfalon.

Meg kell értenünk, hogy honnan jött ez a teljesítmény, mert a múlt héten is gyorsak voltunk, de ennek a tempónak a közelébe sem jutottunk. Szerintem [a Mercedesek] pokolian kinyírták a gumijaikat, és ez nagyon örömteli a számunkra az előttünk álló versenyekre nézve – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Ziggo Sportnak. – Ez csak egy vasárnap, de nyerhettünk volna a múlt héten is, ezt most meg is nyertük, talán a jövő héten Barcelonában is meleg lesz, úgyhogy küzdünk tovább, sok van még hátra. Ma bebizonyítottuk, hogy Lewis legyőzhető, feketén-fehéren, a pályán tettük jó stratégiával és tempóval.”

Horner elmondta, az első bokszkiállások után jöttek rá, hogy mennyire gyors az autójuk, menet közben döntötték el, hogy gyorsan megszabadulnak a számukra kedvezőtlen közepes keverékű gumiktól, így más elosztással ugyan, de lényegében a Mercedesekkel azonos gumitaktikát követtek.

„Csodálatos teljesítmény volt, a versenytempó túlszárnyalta a várakozásainkat. Ellentétes stratégiával kezdtünk, Max a verseny elejét lazára vette, aztán az autóval könnyedén lehetett tempót menni. Még azután is képesek voltunk távolodni, hogy a Mercedesek új kemény gumikra váltottak, akkor gondoltuk azt, hogy játszmában vagyunk” – összegzett a Sky Sportsnak.

Verstappen és a Red Bull ünnepelhetett - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

„Féken tartottuk őket. Nagyon sok tanulságot le kell vonnunk a mai verseny után. Az autó szenzációsan jól működött, Alex esetében is, megvolt a tempónk is. Lényegében ugyanazt a stratégiát követtük, mint a mercedeses srácok, és magunk mögött tudtuk tartani őket. Bármit is húztak elő, arra Maxnak volt válasza. Ez fantasztikus.”

Hornert meglepte, hogy a szombati időmérőn az élmezőnyből csak Verstappen jutott be a Q3-ba kemény keverékű gumikon, de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a lágyabb keverékeknek és a kötelezően megnövelt guminyomásnak köszönhetik-e a sikert a Mercedes ellen. „Látható, hogy ők meredekebb szárnyállásokkal mennek, mint mi. Körülbelül 5 kör alatt hólyagosodni kezdtek az abroncsaik, Max viszont nagyon lazán ment. Sok dologra rá kell jönnünk” – ismerte el.

Albon elégedett az 5. hellyel

Verstappen sikere mellett eltörpül csapattársa, Alexander Albon eredménye, hiszen a thai pilóta csak az 5. helyezett lett 39 másodperces hátránnyal, de lényegében a mezőny végéről kellett felzárkóznia, miután a Red Bull elsőként cserélte le a kerekeit, hogy aztán szabad pályán jobb tempót autózhasson.

„A verseny elején nehezemre esett megelőzni a DRS-sel haladó vonatot, de amikor szabad lett előttem a pálya, nagyon jó esélyt kaptunk, hogy átvágjak a mezőnyön – vélte. – Kissé meglepett ma a balansz és a tempó, jó volt, de el kell vonulnunk, hogy megértsük, miért. Nagyon nagy potenciál van az autóban, de néha nehéz előcsalogatni belőle. Ilyen körülmények között jók vagyunk, ki kell derítenünk, hogy miért. Jó érzés az 5. helyen célba érni, remélhetőleg a következő heti versenyre még jobb teljesítményt tudunk átmenteni.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK