Jövőre már nem lesz szabályos az, amit a Racing Point csinált, nevezetesen egyetlen Forma-1-es csapat sem másolhatja le egy az egyben valamelyik riválisának az autóját.
Megbüntette az FIA a Racing Pontot azért, mert lemásolta a Mercedes tavalyi autójának hátsó fékhűtőit. A silverstone-i istállótól 15 pontot vontak le, valamint 400 ezer euró befizetésére kötelezték őket. A csapat annak viszont örülhet, hogy a szövetség nem kötelezte őket a kérdéses elem megváltoztatására, így továbbra is használhatják a jelenlegi autójukat.
A nagy kérdés azonban az, hogy mi lesz hosszabb távon, az FIA ugyanis komoly üzenetet fog küldeni a csapatoknak, és 2021-től olyan szabálymódosításokat léptet életbe, amelyek megakadályozzák majd azt, amit a Racing Point csinált, hiszen a rózsaszín kocsikkal nem csak a fékhűtőket másolták le, hanem lényegében a Mercedes teljes tavalyi autóját.

Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós bizottságának elnöke ahogy korábban, úgy most is elmondta, hogy a nem listázott alkatrészek lemásolásával semmi probléma nincs, a Racing Point által alkalmazott módszer (a hátsó fékhűtőket kivéve) tehát nem szabálytalan, és szerinte valójában elismerést érdemel, hogy meg tudták valósítani azt.
„Először is, a másolás hosszú ideje része a Forma-1-nek – nyilatkozta a szakember. – Az emberek fényképeket készítenek és néha az alapján dolgoznak és hasonló koncepciókkal állnak elő. Egyes területeken ezek megegyező, vagy közel azonos koncepciók is lehetnek. Nem gondoljuk, hogy ezt a jövőben teljesen meg lehet fékezni. Amit viszont gondolunk, hogy a másolást a Racing Point egy új szintre emelte. Világosan úgy döntöttek, hogy az egész autóra alkalmazzák ezt a filozófiát azzal, hogy paradigmaváltást hajtottak végre. Megszakították a Forma-1-es autó tervezésének utóbbi 40 évben általánosan bevett gyakorlatát. Ezért nem kellene megbüntetni őket, mert eredeti ötlet volt ezt a megközelítést alkalmazni."

Tombazisz ugyanakkor elmondta, hogy a Renault és más csapatok is aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy hova vezethet a Racing Point által alkalmazott módszer.
Ezért az FIA úgy döntött, hogy megakadályozza, hogy a jövőben hasonló megoldások szülessenek, és egyes csapatok riválisuk teljes autóját lemásolják.
„Nem gondoljuk, hogy a Forma-1-nek erről kellene szólnia. Nem szeretnénk, hogy jövőre tíz Mercedes-másolat legyen a rajtrácson, és az döntsön, hogy ki mennyire jól hajtotta végre a másolási folyamatot. Nem akarjuk, hogy ez legyen a norma a Forma-1-ben. Rövid időn belül módosításokat akarunk eszközölni a 2021-es sportszabályzatban, ami megakadályozza, hogy ez legyen az általános gyakorlat. Ezek a módosítások meggátolják a csapatokat, hogy kiterjedt fényképeket használjanak más autók teljes részeinek a lemásolására úgy, ahogyan azt a Racing Point tette."
Tombazisz hangsúlyozta, hogy a másolás önmagában továbbra is lehetséges lesz, de szeretnék, ha ez a múltban hasonlókhoz egyes elemekre korlátozódna, és nem koppintana le senki egy az egyben egy másik autót.

Hogy pontosan milyen módosításokat fognak tenni a 2021-es sportszabályzatban, az a következő hetekben dőlhet el. Egy biztos: nem lesznek engedékenyek.Nagyon erős üzenetet akarunk közvetíteni a csapatoknak azért, hogy ne kezdjék el ezt a módszert alkalmazni a jövő évi autójukon, mert ez egyszerűen nem lesz megengedett" – mondta Tombazisz, aki azzal tisztában van, hogy a mostanáig a riválisok autójáról ellesett megoldásokat nem fogják elfelejteni a csapatok, ezért „az elfogadott lesz, hogy bármi is van a 2020-as autóikon, azt nem kell eltörölniük és tiszta lappal kezdeni."
Utóbbi mondat a Racing Point szemszögéből nézve igazán lényeges, ez ugyanis azt jelenti, hogy a 2021-es szezonra nem kell teljesen új autót tervezniük, hanem folytathatják az idei, a változatlan szabályok miatt jövőre is várhatóan erősnek számító kocsival. 2022-től azonban újra a saját útjukat kell majd járniuk.