Társoldalunk:

Apróságokon változtatott, mégis előrelépett a Mercedes

2020.08.07. 20:34

A Mercedes azon dolgozott az elmúlt héten, hogy meleg időjárási körülmények között se legyen gondja, valamint pár felfedezést is tett az autóval kapcsolatban a 70. Évforduló Nagydíjára. A gumikkal azonban meggyűlhet a bajuk.

A Mercedes pilótái mind az első, mind a második szabadedzésen az élen végeztek A 70. Évforduló Nagydíjának pénteki napján. A gyakorlások hasonló időjárási körülmények között zajlottak, mint a múlt heti első nap, de a Brit Nagydíjjal ellentétben a Mercedes ezúttal ilyen körülmények között sem küszködött. 

A Mercedes ezúttal melegben is uralta a mezőnyt - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

„Múlt hét óta rengeteget dolgoztunk azon, hogy megértsük, melegben miért nem működik megfelelően az autó, és ma már elég jól szerepeltünk” – nyilatkozta Toto Wolff, a brackley-iek csapatfőnöke a Sky Sportsnak.

A másik gond, amivel múlt héten nemcsak a Mercedes, hanem az egész mezőny szenvedett, a túlzott gumikopás volt. Erre reagálva a Pirelli magasabb guminyomást írt elő erre a hétvégére, de nem változtatott eredeti döntésén, miszerint a kínálat eggyel lágyabb lesz az előzőhöz képest.

Mindenek előtt a biztonság a legfontosabb, és számunkra megfelel [a Pirelli döntése]

– magyarázta Wolff. – Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy ez előnyt jelent, mert az abroncsok így is nagyon hólyagosodtak. Igaz, hogy magasabb a guminyomás, de mi is keményen használjuk őket.”

Ezúttal melegben sem küszködtek - Galéria!Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Ezen a hétvégén az a furcsa eset állt elő, hogy nehéz megmondani, melyik keverék a leggyorsabb, legalábbis egy körön, ugyanis a lágy nagyon gyorsan elkopik. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, hogy a két szabadedzésen leginkább erre a kérdésre akartak választ kapni, de nagyon szoros a „verseny”, ezért még további vizsgálatokra lesz szükség.

Valtteri Bottas szintén azon a véleményen van, hogy nem egyértelmű a sorrend.

Természetesen rengeteget tanultunk az előző hétvégén, úgyhogy a mostani beállításom sokkal jobb volt, mint amit az előző időmérőn, illetve versenyen használtam, ami pozitív.

Ami az autó egyensúlyát illeti, nem volt problémánk, de a gumik nyilvánvalóan nem bírják annyira sokáig, és ebben a hőmérsékletben a lágy abroncsok élettartama nagyon rövid, főleg magas üzemanyag-mennyiséggel. [Egy körön] a lágy és a közepes hasonló tempóra képes, nem hiszem, hogy túl sok különbség lenne a kettő között.”

Nemcsak Bottas, hanem a Mercedes mérnökei sem biztosak abban, hogy egy körön melyik a gyorsabb gumi - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Will Oliver

Ami tény, hogy délután Lewis Hamilton közepes keverékeken verte meg a legjobb körét a piros oldalfalú abroncsokon autózó csapattársát. A hatszoros világbajnok kijelentette, az elmúlt napokban még jobban sikerült megérteni az autó viselkedését, de nem azért fejlődtek, mert mostanra valamilyen újítást hoztak volna.

Az előző hétvége óta tettünk néhány felfedezést, és valamelyest módosítottunk, aminek itt-ott néhány ezred lett a jutalma.

Csupán apróságokat változtattunk a beállításon, amivel javulhatunk, de semmilyen fejlesztésünk nincs, szóval ez még mindig ugyanaz a kocsi.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK