Hülkenberg visszatér a mezőnybe a koronavírusos Pérez helyén

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, csütörtök, Hülkenberg, Renault
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 28: Nico Hulkenberg of Germany and Renault Sport F1 walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 28, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A rutinos Nico Hülkenberg ugrik be a következő két F1-es hétvégén a koronavírusos Sergio Pérez helyére a Racing Pointhoz. Váratlan lehetőséget kap, hogy megszerezze pályafutása első dobogós eredményét a sportágban.

Nyolc hónap és három nagydíj kihagyása után visszatér a mezőnybe Nico Hülkenberg, miután a Racing Point őt bízza meg, hogy helyettesítse a koronavírusos Sergio Pérezt a Brit Nagydíjon és a jövő hétvégén zajló második silverstone-i nagydíjhétvégén.

Hülkenberg beugróként visszatér az F1-be Forrás: Getty Images/Clive Mason

Hülkenberg a Forma-1 előtt minden fontosabb kategóriát megnyert, ahol versenyzett, majd a Williams színeiben 2010-ben be is mutatkozott, és megszerezte pályafutása egyetlen F1-es pole pozícióját is. Ennek ellenére eltanácsolták a már akkor is anyagi nehézségekkel küzdő csapattól, így a mai Racing Point elődjének tekinthető Force Indiához szegődött.

A silverstone-i istállónál 2012 és 2016 között szerepelt, közben 2013-ban a Sauberhez tett kitérőt, majd 2017-2019 között a Renault gyári csapatának húzóembere lett, de a középszerű autóval csak az összetett 7. helyéig jutott. Tavaly 54-37 arányban kikapott Daniel Ricciardótól, és a szezon végén elküldték, a német pilóta szerint azért, hogy legyen hely a francia Esteban Oconnak.

Az F1-ben Hülkenberg eddig beváltatlan ígéret maradt,

179 nevezésből 177 alkalommal állt rajthoz, de egyetlen dobogós helyet sem tudott szerezni, ami rekord a Forma-1-ben. Tehetségét azonban bizonyította azzal, hogy a Porsche színeiben, váltótársaival közösen első próbálkozásra megnyerte a Le Mans-i 24 órás verseny összetett értékelését.

Sikertelenségének egyik oka, hogy Hülkenberg sohasem kapott igazán versenyképes autót, élcsapat sem szerződtette eddigi F1-es pályafutása során. A német versenyző most karrierje nagy lehetőségéhez jut, hiszen a Racing Point ugyan továbbra sem kiemelkedő istálló, de a Mercedes-másolatnak tartott RP20-as az idei mezőny 2-3. leggyorsabb autója.

A Racing Point némi szerencsével odaérhet a dobogóra Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

Noha Hülkenberg parkolópályáról kerül vissza a mezőnybe, a többiekhez képest mindössze egy hónappal, három-négy tesztnappal és három versenyhétvégével kevesebb a felkészülési lehetősége, ami ilyen rutinnal áthidalható. A csapat tagjait és a menedzsmentet ismeri, a pálya közvetlen szomszédságában lévő gyárban még kész ülése is maradt.

A német versenyző F1-es jogosítványa, az ún. szuperlicence továbbra is érvényes. Michael Masi, az F1 versenyigazgatója még csütörtökön nem kifejezetten Hülkenbergre utalva ugyan, de megerősítette, hogy az FIA a csapat hivatalos megkeresése után, a körülményeket figyelembe véve jóváhagyja a versenyzőcserét.

– nyilatkozta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke. – Persze bedobtuk őt a mélyvízbe, de gyorsan tanul, és biztos vagyok benne, hogy hamar felveszi a ritmust.”

A német pilóta elárulta, nem sokkal ezelőtt még a Nürburgringre tartott, vélhetően a szeptember utolsó hétvégéjén esedékes, a Nordschleifén rendezendő 24 órás versenyre történő tesztelésre, amikor érkezett a hívás.. „Ez kevesebb mint 24 órával ezelőtt történt, úgyhogy eléggé szürreális érzés [hogy most itt vagyok], de szeretem a kihívásokat, és ez a helyzet nyilvánvalóan az. Mindez nehézséget jelent a Racing Point és Checo számára, aki a barátom és egykori csapattársam, úgyhogy gyors felépülést kívánok neki. Igyekszem a lehető legjobban teljesíteni.”