Vágólapra másolva!
Mindössze egy napja volt a Racing Pointnak, hogy pótolja Sergio Pérezt, miután kiderült, a mexikói pilóta koronavírustesztje pozitív lett. A csapat ráadásul nem akárkit, hanem rutinos jelöltet keresett.

A Renault-tól tavaly eltanácsolt Nico Hülkenberg F1-es visszatérése a Brit Nagydíj eddigi legfontosabb fejleménye, még akkor is, ha a német versenyző csak beugróként szerepel a dobogóra is esélyes Racing Point színeiben.

Nico Hülkenberg újra a mezőny tagja Forrás: Racing Point

Hülkenberg a koronavírusos Sergio Pérez helyére ült be a rózsaszín autóba, nyolc hónap, az előszezoni tesztelés és az első három nagydíjhétvége kihagyása után.

Nem Hülkenberg volt az elsőszámú jelölt a feladatra, mert a Racing Point elsősorban a Mercedes tartalékpilótáira, Stoffel Vandoorne-ra és Esteban Gutiérrezre támaszkodik. A belga versenyző viszont a hétvégén nincs Silverstone-ban, mert a Formula E-szezon lezárására készül Berlinben, a mexikói pilóta pedig alulmaradt a Hülkenberg mellett szóló érvekkel szemben.

– összegzett Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. – Kulcsfontosságú volt a számunkra, hogy találjunk valakit, aki megérti a csapat működését. Nico sokáig velünk volt, ismeri a mérnököket, járt már a szimulátorunkban, tudja, hogyan üzemelünk, és ez elengedhetetlen, hogy gyorsan felvegye a tempót.”

Hülkenberg korábban valóban versenyzett a silverstone-i istállónál, amikor azt még Force Indiának hívták. 2011-ben tesztpilóta volt, 2012-ben versenyzői ülést is kapott, majd egy sauberes kitérő után 2014-2016 között ismét az akkor még indiai kézben lévő alakulatot erősítette, Pérez csapattársa is volt, mielőtt a Renault-hoz szegődött.

Ilyen pedigrével kézenfekvőnek tűnik, hogy az egyébként a Nürburgringre, egy sportautó-versenyre tartó Hülkenberg ugorjon be a csapathoz, de Szafnauer elárulta, egyáltalán nem volt egyszerű feladat ilyen rövid határidővel tető alá hozni az együttműködést.

Hülkenberg nem lógott ki a mezőnyből Forrás: Racing Point

„Először is, meg kellett találnunk Hülkenberget, aztán rá kellett vennünk, hogy vállalja ezt el, ami nem volt túl nehéz, mert hajlott rá, utána pedig le kellett futtatnunk a folyamatot, hogy megbizonyosodjunk, őt nem fertőzte meg a vírus” – magyarázta a szakember.

„Másodsorban, ki kellett váltani a szuperlicencét, szerződést kellett kötni vele, aztán azt be kellett küldeni a szerződéseket vizsgáló bizottságnak. Ezen felül, egy kissé meg kell értenie az autó működését, a kormánykerék [kapcsolóit]. Délelőtt tartottunk neki egy 45 perces szimulátoros edzést, meglátjuk, mire megy ezzel.”

Kérdésre válaszolva Szafnauer elmondta, nem tartja kizártnak, hogy Hülkenberg pont most szerzi majd meg F1-es pályafutása első dobogós helyét, úgy vélte, ez ironikus lenne, tekintettel a körülményekre. A német pilóta az első szabadedzést a 9. helyen zárta, elsőre fél másodperccel bizonyult lassabbnak Lance Strollnál, ami nem behozhatatlan lemaradás.