Vágólapra másolva!
Az isztambuli pálya üzemeltetői kiadtak egy közleményt, miszerint tárgyalnak a Liberty Mediával, hogy idén visszatérhessenek az F1-es versenynaptárba. Ugyanakkor sajtóértesülések szerint valójában nincs szó ilyesmiről.

Jelenleg 13 futam biztos a Forma-1 idei versenynaptárában, de az valószínű, hogy november végén és december elején Bahreinbe és Abu-Dzabiba is ellátogat a mezőny. Azonban továbbra is kérdéses, hogy a november 1-je és 29-e közötti három hétvégén hányszor és hol lesz futam. Legutóbb Vietnám bemutatkozásáról és Malajzia visszatéréséről lehetett hallani, de most Isztambul is bekerült a képbe.

Utoljára 2011-ben rendeztek Forma-1-es Török Nagydíjat Forrás: Getty Images/2011 Getty Images/Bryn Lennon

A Nürburgringhez és Imolához hasonlóan a törökországi aszfaltcsík is visszatérő pálya lenne, 2005-től 2011-ig rendeztek ott futamot. Azóta egy autókölcsönző vállalat vette át az irányítást, ami most, a szóbeszédre reagálva azt állítja, hogy a tárgyalások valóban zajlanak az F1-gyel.

„2017 óta a Törökország elnöksége foglalkozik azzal, hogy az F1-et visszahozza az országba, a tárgyalások lefolytatását viszont ránk bízták.

A közlemény nem részletezi, hogy a tárgyalások éppen hol tartanak, mondván, még nincsenek azon a ponton, hogy ezt megosszák a nyilvánossággal. Ugyanakkor leszögezik, hogy amint szükségesnek érzik, ismét tájékoztatják a nagyvilágot.

Ezzel együtt nem biztos, hogy a közleménynek hinni lehet, ugyanis a The Race úgy értesült, hogy a két fél valójában semmilyen kapcsolatban nem áll egymással.

A portál szerint a spekulációk egy félreértésen alapulnak, ráadásul az sem elhanyagolható tény, hogy az Isztambul Park nem rendelkezik az F1-es verseny rendezéséhez szükséges 1-es besorolással.

Monzában sem lesznek nézők

Az már hetekkel ezelőtt biztossá vált, hogy az első hét futamot mindenképpen zárt kapuk mögött fogják megtartani. Az Autosport korábban úgy értesült, hogy az F1 Monzában szerette volna megtörni a sorozatot, de ez a terv meghiúsult. A pálya ugyanis közleményben tudatta a jegytulajdonosokkal, hogy az eseményt nézők nélkül fogják megtartani, a belépő árát pedig visszatérítik.

Monzában ezúttal nem lehet ott a tifosi Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Így legkorábban az egy héttel későbbi Toszkán Nagydíjon lehetnek szurkolók, de egyrészt csak korlátozott számban, másrészt ez nagyban függ a további szigorításoktól. Az is elképzelhető, hogy csupán helyiek látogathatnak ki a hétvégére.

Szocsiban viszont már a futam bejelentése óta árulják a jegyeket, továbbá Portimao is azt a célt tűzte ki, hogy több tízezer rajongót fogadhasson. A Nürburgring és Imola promóterei szintén bíznak benne, hogy beengedhetik a szurkolókat.

Csak tartalék marad a bahreini alternatív vonalvezetés?

Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy a Forma-1 vezetése távol-keleti versenyeket is szeretne, erre pedig jelenleg Vietnám és Malajzia pályázik a legnagyobb eséllyel. A Racefans úgy tudja, a két viadalt november 15-én, illetve 22-én rendezik, már amennyiben mindkét pálya üzemeltetőivel sikerül megegyezni.

Ha nem, akkor a mezőnynek nem érné meg egy helyszínre elutazni, és ebben az esetben valószínűleg két bahreini és egy abu-dzabi futam zárja a szezont.

Ha a távol-keleti hétvégék is összejönnek, akkor viszont a szigetország is csak egy események ad otthont december 6-án, ami azt jelenti, hogy mégsem láthatunk versenyt az alternatív vonalvezetésen.