A Mercedes technikai igazgatója szerint az ellenfelek miatt nagy a fölényük

Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads teammate Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 18, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Darko Bandic/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
James Allison, a Mercedes F1-es csapatának technikai igazgatója elsősorban nem saját fejlődésüknek, hanem az ellenfelek gyengélkedésének tulajdonítja óriási fölényüket. A szakember szerint amint valamelyik rivális összeszedi magát, hamar változhat a helyzet.

A Mercedes eddig háromból három versenyt nyert az idei szezonban, a Hungaroringen pedig olyan fölényt mutatott, ami többeket is megijesztett, és egy igen egysíkú szezon képét vetítette előre. James Allison, a címvédő istálló technikai igazgatója azonban figyelmeztet: az előnyük csalóka, nagyon hamar elolvadhat, valamint továbbra sem tudni, hogy kánikulában is hasonló teljesítményre képesek-e, ráadásul a megbízhatóság miatt is aggódnak.

A Mercedes egyelőre külön ligát képvisel Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Darko Bandic

A Magyar Nagydíj időmérőjén a Mercedesek valódi erődemonstrációt tartottak, a harmadik helyen végző Lance Stroll 9 tizedet, a nem Mercedes-motoros autók közül a legjobb pozícióban záró Sebastian Vettel pedig már 1,3 másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltontól. Ezután a versenyen Hamilton a hatodik helyig bezárólag mindenkit lekörözött, ám ha nincs a hajrában a leggyorsabb kör megszerzéséért beiktatott extra kerékcseréje, akkor csak Valtteri Bottas és Max Verstappen úszta volna meg kör nélkül.

Allison ezzel együtt úgy véli, hogy inkább az időmérőn nagyon jók, de ott sem azért, mert valami kiemelkedőt értek el az idei évre, sokkal inkább azért, mert a többiek estek vissza.

A szakember szerint gyorsan lecsökkenhet az előnyük. „Az időmérőkön pár futam óta nagyon erősnek tűntünk, a futam ugyanakkor keményebb, a különbség már nem akkora, mint az időmérőn. A csapat összteljesítménye szempontjából egy hajszállal előrébb vagyunk, mint tavaly, ennek azonban szerintem ahhoz van köze, hogy az ellenfeleink nehezebb időszakon mennek keresztül, mint annak, hogy valami figyelemre méltót csináltunk.

– célzott arra, hogy az RB16-os egyelőre aerodinamikai anomáliáktól szenved, azaz nem úgy viselkedik, mint azt a szimulációk alapján a csapat várta.

A Red Bull még utolérheti őket? Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

Allison hangsúlyozta azt is, hogy a megbízhatóság terén is bármi előfordulhat velük. A szezonnyitón nem voltak messze a kettős kieséstől, és bár azokat a gondjaikat a jelek szerint megoldották, továbbra sem lehetnek nyugodtak. „Szerintem bárki, aki beült volna a garázsunkba az első versenyhétvégén, nem azon gondolkodott volna, hogy mekkorát fejlődtünk.

A rajtrácson minden autó felett minden körben ott lebeg Damoklész kardja, mivel mind prototípus, ami számtalan módon kifoghat rajtad. Ilyenkor megeshet, hogy az ember nem lát valamit előre. Túlságosan is tisztában vagyunk a milliárdnyi gyengeséggel, ami jelen van még egy igen erős autónál és pilótapárosnál is, mint amilyen a mienk."

A megbízhatósági gondok mellett egy másik dologtól is tart a csapat, nevezetesen a hőségtől. Az idei autó ugyanis remekül bánik a gumikkal, ezt a tulajdonságát azonban még nem bizonyította igazán meleg körülmények között. „Két elég hűvös futamon vagyunk túl. Az első versenyen némileg melegebb volt, és ez volt az a futam, amelyen a legkevésbé voltunk meggyőzőek. Úgyhogy szeretnénk rájönni, mennyire gyorsak lehetünk, amikor perzselő a hőség a pályán, és tudjuk-e akkor is hozni ezt a gumikezelést és tempót, amit az első három versenyen" – hívta fel a figyelmet az ismeretlen tényezőre a technikai igazgató.