Társoldalunk:

Befagyaszthatja az állást a Magyar Nagydíjon a Mercedes és a Racing Point

2020.07.19. 07:10

Csatázhat a győzelemért a Mercedes két pilótája a Magyar Nagydíjon, de eltérő boksztaktikákra nem számíthatnak. A Racing Pointnál a csapatutasítás sem kizárt a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.

A két Mercedes és a világbajnoki címvédő tavalyi modelljére feltűnően hasonlító Racing Point-autók kezdhetik az első két sorból a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, ráadásul száraz pályás verseny esetén nem a lágy, hanem a közepes keverékű abroncsokkal indulhatnak a futamon, ami várhatóan taktikai előnyt jelent.

A pole pozíciót új pályacsúccsal Lewis Hamilton szerezte meg, de szorosan ott volt a nyomában volt a pontverseny éllovasa, Valtteri Bottas. A rózsaszín autók a mezőny többi részéhez hasonlóan nagy hátrányba kerültek, de így is simán legyőzték a két Ferrarit, Max Verstappent, valamint a két McLarent is.

Hamilton és Bottas indul az élről a HungaroringenForrás: 2020 Pool/2020 Pool/Darko Bandic

Mindkét istálló számára fontos lehet a Magyar Nagydíj, hiszen a Mercedesek a meggyőző ausztriai futamok után ismét komoly csapást mérhetnek a Hungaroringen gyengélkedő Red Bullra, a Racing Pointok pedig közvetlen ellenfeleik, a Ferrari és a McLaren ellenében javíthatják a pozícióikat.

Ez alapján nem meglepő, hogy Toto Wolff és Otmar Szafnauer sem akarja, hogy versenyzői egymással csatározzanak és ezzel veszélybe sodorják a pontok maximalizálását. Wolff a szombat délutáni sajtóbeszélgetésén leszögezte, hogy Hamilton és Bottas megvívhat egymással, de alternatív boksztaktikára nem számíthatnak.

A pilótáinknak mindig is hagytuk, hogy szabadon versenyezzenek  

– kezdte Wolff az online sajtóbeszélgetésen, ahol a GPhírek is jelen volt – De az ellenfelekkel vívott csatáink azt jelentették, hogy nem akartuk büntetni egyik versenyzőnket sem azzal, hogy alternatív taktikával kelljen mennie. Eljuthatunk arra a pontra, hogy a győzelmek érdekében megtesszük, de az eltérés lenne a múltbéli gyakorlathoz képest. Egyelőre tartjuk magunkat az eddigi eljáráshoz.”

A Mercedesnél gyaníthatóan egy kerékcsere lesz, bár a Pirelli kettőt is elképzelhetőnek tartForrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

A probléma már az idénynyitó Osztrák Nagydíjon felmerült, amikor Hamilton a rádión és a futam után is azt mondta, hogy nem akart ugyanolyan gumi- és boksztaktikával menni, mint az előtte haladó Bottas, de elismerte, hogy nem egyeztetett erről előre a csapattal, és ő is megerősítette, hogy a Mercedesnél általában mindkét pilóta ugyanazt a taktikát követi.

Wolffnak felidézték, hogy a 2014-es Bahreini Nagydíj máig emlékezetes Hamilton és Nico Rosberg csatája miatt, de ő azt felelte, a sikerek ellenére az számukra „kellemetlen” év volt, mert eszkalálódott a két pilóta közötti konfliktus. Úgy vélte, az eredményeik alátámasztják, hogy jó megközelítést alkalmaznak a versenyzőik kezelése terén. 

Fel lehet tenni a kérdést, hogy a szórakoztatásnak ez jót tett-e, de nem biztos, hogy erre tudok válaszolni  

– mondta, és hozzátette, a fölény ellenére nem írja le a Hungaroringen gyengélkedő Red Bullt. – Az idei harmadik versenyhétvégénél tartunk, van még hátra talán tizenöt, és nem akarom lazára venni. Nem akarok itt könnyelmű döntést hozni, és értékes pontokat eldobni, hogy aztán bolondot csináljak magamból, ha a Red Bull visszavág a szezon vége felé.”

A Mercedes két pilótája a legesélyesebb a győzelemreForrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„Nem mondok nemet az alternatív versenystratégiákra, de nem vagyok biztos abban, hogy ezt be akarom vetni a Magyar Nagydíjon. Az biztos, hogy meg fogjuk vitatni a pilótákkal és a mérnökökkel. Erről már Ausztriában is volt szó a pilótákkal, és érezzük, hogy ez jót tenne a Forma-1-nek, úgyhogy talán döntés születik erről, de alaposan meggondoljuk.”

A Racing Pointnál nem kizárt a csapatutasítás

A Mercedes álláspontjánál egyszerűbb képet festett Otmar Szafnauer, a 3-4. helyről rajtoló Racing Point csapatfőnöke. Kijelentette, a pilótáiknak a korábban megbeszélt eljáráshoz kell tartaniuk magukat, hagyniuk kell helyet egymásnak, főleg a kritikus első két kör során. Vasárnap külön is felhívják a figyelmüket arra, hogy a csapat érdeke az első.

Stroll a 3. helyről kezd, Pérez rosszullétre panaszkodott az időmérő után, de kemény ellenfélnek ígérkezikForrás: Motorsport Images/Andy Hone

„Ezeket a dolgokat megbeszéljük velük, aztán meglátjuk, hogyan alakul a verseny. Emlékezni kell arra, hogy ez csapatsport, a lehető legtöbb pontot akarjuk szerezni” – felelte, amikor arról kérdezték, szóba jöhet-e a csapatutasítás a versenyen.

„Továbbra is arra számítok, hogy meg kell küzdenünk a körülöttünk lévőkkel. A Ferrari mindig jól szerepelt itt, most pont mögöttünk vannak a rajtrácson. Nem tudni, mi lesz a rajtnál, úgyhogy majd meglátjuk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK