A Scuderia problémáját elsősorban az okozza, hogy új motort kellett építeniük, miután az előző szezonban használt változat szabályosságáról az FIA nem volt meggyőződve. Az autó aerodinamikai koncepcióját erős motorra számítva alkották meg, így a visszaesés több fronton is sújtja a Ferrarit.
Räikkönen viszont úgy vélte, az Alfa Romeo szemszögéből két futam alapján egyelőre nem lehet következtetést levonni.
„Volt két verseny, de ugyanazon a pályán. Nem hiszem, hogy ez a legnagyobb problémánk. Az ember persze mindig szeretne gyorsabban menni az egyenesben, de közben a kanyarokban is, ezért a csúcssebesség terén kompromisszumot kell kötni. Itt [a Hungaroringen] egyáltalán nem számít a tempó az egyenesben, úgyhogy meglátjuk, mi lesz. Pályáról pályára mindig változik a helyzet.”
„Alapvetően az ember minél több lóerőt használhat, annál meredekebb szárnyállásokat választhat, és ez hasznos, de mindenki erre törekszik. Meglátjuk, még túl korai megmondani, hogy hol tartunk. Úgy érzem, az autónk jobb volt annál, ahol célba értünk, főleg a második futamon. Most ezzel kell beérnünk, meglátjuk, mire megyünk vele.”