Vágólapra másolva!
A Red Bull folyamatosan tagadja, de német sajtóértesülés szerint a vállalat első embere, Dietrich Mateschitz visszavinné a csapathoz az eddigi legnagyobb sikereik kulcsát, Sebastian Vettelt.

Kérdéses Sebastian Vettel jövője a Forma-1-ben, miután az év végén távozik a Ferraritól, és kijelentette, a végleges visszavonulást sem zárja ki abban az esetben, ha nem talál magának versenyképes ülést a mezőnyben. A Mercedesnél nem számolnak vele, a Renault szerdán bejelentette Fernando Alonso szerződtetését, így csak a Red Bull marad.

A német pilóta a legnagyobb sikereit az energiaital-gyártó csapataival érte el: 2008-ban nagy meglepetést okozott, amikor a Toro Rosso színeiben megnyerte a 2008-as Olasz Nagydíjat, majd 2009-től már az anyaistállónál szerepelt és 2010-2013 között négy világbajnoki címet szerzett.

Mateschitz még emlékszik Vettel sikereire a Red Bullnál Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

Ennek azóta még a közelébe sem jutott a csapat, bár ez elsősorban a hibrid erőforrások miatt alakult így. Vettel közben öt évig próbálkozhatott, hogy világbajnoki címet nyerjen a Ferrarival, ez nem sikerült, és tavaly házon belül vereséget szenvedett az ifjú Charles Leclerc-től. A Ferrari ezután lényegében kirúgta, és a német pilóta csak küszködött az idénynyitó Osztrák Nagydíjon is.

Jelenleg nem látszik, hogy a négyszeres világbajnok hol és hogyan folytathatná az F1-es pályafutását, de a távozásáról is korán beszámoló Christian Nimmervoll, a Motorsport-Total.com főszerkesztője csütörtökön arról írt, hogy értesülése szerint Dietrich Mateschitz utasította Helmut Markót, hogy Vettelt legkésőbb 2021-re „haza kell vinni” a Red Bullhoz.

Vettel esetleges visszatéréséhez legalább három feltételnek teljesülnie kellene.

Alexander Albon teljesítményének továbbra is (lényegesen) gyengébbnek kell lennie Max Verstappenénél, Mateschitznek meg kell győznie Albon honfitársait, a Red Bull 51%-át birtokló Yoovidhya családot, hogy jó ötlet Albont visszaküldeni az Alpha Taurihoz és Vettelt ültetni a helyére, és természetesen a német pilótának is vállalnia kell, hogy kiáll Verstappen ellen a csapatban.

Vettel rendszeresen beszélget Markóval azóta is, hogy átigazolt a Ferrarihoz, nemrég elárulta, az osztrák veteránt hívta fel először, amikor a csapat közölte vele a döntést Forrás: Getty Images/Getty Images/Mark Thompson

A szerző szerint a folyamat mögötti hajtóerő Mateschitz, aki nem felejtette el, hogy Vettel milyen sikereket hozott a csapatnak, és bosszantja, hogy a német pilóta dicstelenül távozik a Ferraritól, és akár az egész Forma-1-től. Ráadásul, a tékozló fiú visszatérése a Red Bull számára üzletileg is hasznos lehetne.

A Forma-1 jogtulajdonosa a héten jelentette be, hogy a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV és az ORF közösen, ingyenesen fogható műsorban közvetíti a versenyeket a 2021-es szezontól, és jó reklám lenne a csatornának, ha a két „V betűs” szupersztár, Vettel és Verstappen egy csapatban állna rajthoz. Ráadásul,

Német Nagydíj híján a Red Bull Ring számíthatna Vettel közönségére, ami a fanatikus hollandokkal együtt már komoly nézőszámot jelentene.

Emellett, ahogy a szerző is rámutat, az energiaitalok értékesítése szempontjából a DACH régió (Németország, Ausztria, Svájc) továbbra is fontos, ami újabb érv az esetleges visszatérés mellett. Vettel a múlt héten a Servus TV műsorában vendégeskedett a Red Bull Ringen, a műsorban jelen volt Christian Horner és Max Verstappen is.

„Ahogy korábban is mondtam, az anyagi oldalnak egyáltalán nincs kiemelt szerepe – nyilatkozta Vettel a műsorban. – Természetesen még mindig ambiciózus vagyok, a motorsport az életem. Nem ismerek mást, leszámítva az utóbbi három hónapot, de nem szeretném nélkülözni a versenyzést. A megfelelő munkával a megfelelő helyen továbbra is szeretnék Forma-1-es autóban ülni. A következő hetek, hónapok majd megmutatják, hogy mik a lehetőségek és mit akarok csinálni.”

Vettel és a Red Bull együtt írt történelmet az F1-ben Forrás: Getty Images/2013 Getty Images/Andrew Hone

Horner hozzátette: „Sebnek jó környezetre van szüksége, de mi most nehezen segítjük ki, mert nem számítottunk arra, hogy a Ferrarinál így bánnak vele, és piacra dobják őt.” Verstappen viszont nem zárta ki, hogy a négyszeres világbajnokkal egy csapatot alkosson: „Működhet, ha két győztes pilóta van a csapatban, ahogy Daniel [Ricciardo] és az én esetemben. Nekem nem lenne problémám azzal, ha Seb lenne a csapattársam.”

Ennek azóta még a közelébe sem jutott a csapat, bár ez elsősorban a hibrid erőforrások miatt alakult így. Vettel közben öt évig próbálkozhatott, hogy világbajnoki címet nyerjen a Ferrarival, ez nem sikerült, és tavaly házon belül vereséget szenvedett az ifjú Charles Leclerc-től. A Ferrari ezután lényegében kirúgta, és a német pilóta csak küszködött az idénynyitó Osztrák Nagydíjon is.

Marko tagad

Mateschitz legfőbb motorsportügyi tanácsadója, Marko csütörtökön tagadta, hogy Vettel visszaszerzésére készülnek: „Nincs helyünk Vettelnek – szögezte le az Auto Motor und Sport hasábjain. – Foglaltak vagyunk Albonnal és elégedettek is vagyunk vele. Ő félig thai, a Red Bull 51 százaléka pedig thaiföldi.”

Az osztrák veterán azt mondta, Vettel helyében kihagyna egy évet, hogy jobban áttekinthesse a helyzetet, és „talán annyira élvezné a családi életet, hogy el is engedné az egészet” – utalt az F1-re.