Eltüntették az utolsó két kanyarnál lévő hírhedt hurkákat, hogy ne rongálja meg az autókat. Azért volt erre szükség, mert a sűrített idényben gondot okozhat a csapatoknak a tartalék alkatrészek szűkös készlete.
A Forma-1-es csapatoknak minden tekintetben jelentős átszervezéseket kellett végrehajtani a szezon elindításához, és csak menet közben derül ki, logisztikailag hogyan birkóznak meg a feladattal, hogy egymás hegyén-hátán lesznek a versenyek. Komoly problémákat szülhet például, ha egyes alkatrészek túl gyorsan vagy gyakran amortizálódnak, mivel nem biztos, hogy van belőlük készleten elegendő tartalék, és a szűkebb határidőkbe sem feltétlenül fér bele új elemek legyártása.
E veszély csökkentéséért változtattak a szezonnyitónak otthont adó osztrák pálya egyik neuralgikus pontján, és kihúzták az utolsó két kanyar méregfogát.

Itt évek óta sok fejfájást és kárt okoztak a hagyományos piros-fehér rázókövön túli rettegett sárga hurkák, amelyek a pálya illegális kiszélesítését voltak hivatottak megakadályozni. A pilóták azonban többször így is rájuk hajtottak, és szerencsésebb esetben csak megrongálták az első szárnyat vagy a padlólemezt, rosszabb esetben viszont elvesztették az uralmat a kocsi fölött.
Idén nem helyezték ki a hurkákat, hogy az esetleges amortizáció és tartalék alkatrészek hiánya miatt senki se kerüljön bajba. Ez azzal is segít a csapatokon, hogy az új óvintézkedések megnövelik a szerelési időt, és persze az sem mellékes, hogy a kevesebb kár kevesebb plusz költséget ad a mezőnynek.
A pályahatárok betartásának felügyelete nem szűnik meg, csak virtuálissá válik: az FIA szenzorral követi, hogy az autók legalább az egyik kerekükkel határon belül, azaz a piros-fehér kerékvetőn maradjanak.

Amennyiben valaki mind a négy kerékkel túlcsúszik rajta, annak edzésen törlik az érintett köridejét, a futamon pedig a harmadik alkalom után jelentik a kihágást a sportfelügyelőknek.
Máshol még megtalálhatók lesznek a hurkák, például az első kanyar külső ívén is.