Vágólapra másolva!
Nem hajlandó költekezni a Haas csapatfőnöke addig, amíg nem látják pontosan, milyen feltételek mellett rendezik meg a teljes idei F1-es szezont. A költségplafon tarthatja a csapatot a sportágban.

Miközben a gyári istállók már most a fejlesztéseken dolgoznak, a Racing Point és a Haas is azt közölte, hogy csökkentett módban készülnek az idei, besűrített szezonra. A Mercedes ügyfélcsapata a kevés idő miatt alakította át a terveit, a Ferrari partnere pedig egyelőre nem lát tisztán az anyagi terhek terén.

„Nem költhetem el azt a pénzt, amiről nem tudom, hogy megvan-e – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke egy online sajtókonferencián. – Pillanatnyilag ennek nincs értelme. Nagyon óvatosnak kell lennünk, mert a kevesebb versennyel és a zárt kapus futamokkal nyilván kevesebb bevételünk lesz. Amíg ez letisztul, nagyon visszafogott leszek.”

Óvatosan gazdálkodnak a Haasnál Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Az olasz szakember szerint most kell döntéseket hozni a gazdálkodással kapcsolatban, és nagyon fontosnak tartja, hogy ne kövessenek el hibákat az idei szezon során, ezért is nem kockáztat olyan terveket, amiket később esetleg nem tudnának megvalósítani. „Az rosszabb lenne, mert nem jutnánk el az utolsó nagydíjig” – vélte.

A 2016-os szezon előtt létrehozott Haas-csapat jövője már a koronavírus előtt megkérdőjeleződött, mert a tulajdonos, Gene Haas egy NASCAR-futamon elárulta, nem szívesen költ az akkor még 2021-re tervezett, majd 2022-re elhalasztott új szabályok szerint épülő autó kifejlesztésére, de Steiner szerint a költségplafon révén akár nullszaldós is lehet a csapat, és ez meggyőzheti az üzletembert.

Gene Haas és Günther Steiner Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Nekem arra kell törekednem, hogy nullszaldót hozzak ki Haas úrnak. Ha ezt elérem, biztosan alá fogja írni a Concorde szerződést. Még nem láttuk a [végleges] szerződést vagy a kereskedelmi megállapodást, de nagyjából tudjuk, mi áll benne. Ez alapján Haas úr el tudja majd dönteni, hogy mit kíván tenni, de jelenleg az a szándéka, hogy maradjon a sportágban.”

Steiner szerint a csapat továbbra is teljes mértékben Gene Haas tulajdonában van, a korábban pletykált szaúdi szerepvállalás kapcsán kijelentette, nem is került szóba ilyesmi.

Az F1-ben töltött eddigi négy szezon során a Haas kétszer lett 8. a konstruktőri világbajnokságban, 2018-ban a 4. helyért csatáztak, de végül az 5. helyet érték el a három élcsapat és a Renault mögött, tavaly viszont útvesztőbe kerültek az autó beállításai és fejlesztései terén, így csak a 9. helyet érték el, és a szezon közben távozott botrányos főszponzoruk is.