Társoldalunk:

Hill: A rövidített szezon keményebb csatákat fog eredményezni

2020.06.18. 16:41

Damon Hill úgy véli, a tervezettnél jóval kevesebb futamból álló F1-es idényben sokkal szorosabb küzdelmet láthatunk a pályán. 1996 világbajnoka szerint az erőviszonyokat tekintve nem lesznek nagy változások az év során, mivel a csapatok nem fognak fejleszteni.

Eddig nyolc F1-es futam időpontját hozták nyilvánosságra, de a Forma-1 vezetői idén maximum 18 versennyel számolnak, ami 2009 óta a legkevesebb nagydíjhétvégét jelenti. Könnyen lehet azonban, hogy év végén inkább a minimális célkitűzéshez, vagyis a 15-höz lesznek közelebb. Amennyiben épphogy csak sikerül elérni ezt a számot, az azt jelentené, hogy 1983 óta a legrövidebb idényt láthatnánk. Damon Hill úgy véli, mindez a világbajnoki küzdelemre is hatással lesz.

1996 világbajnoka a rövidített versenynaptár miatt nagyobb küzdelmet vár az egyes futamokonForrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

„Az idei pontverseny kifejezetten érdekes lesz, mivel a futamok csökkentett száma azt eredményezi, hogy minden alkalommal teljes erőbedobással kell versenyezni” – nyilatkozta az Autosport "Race of My Life" című podcastjában.

Ezzel arra utalt, hogy nem feltétlenül lesz elég, ha valaki megelégszik a biztos pontszerzéssel, és könnyen lehet, hogy az illetőnek többet kell kockáztatnia.

Charles Leclerc korábban kijelentette, elképzelhetőnek tartja, hogy a rövidebb idénynek köszönhetően több rizikót vállaljon, mint általában. Ellentétben vele, Valtteri Bottas nemrég azt emelte ki, hogy minimalizálni kell a hibák számát. Persze a két versenyző nagyon más helyzetben van, hiszen úgy tűnik, az idei Ferrarival jóval több kockázatot kell vállalni ahhoz, hogy legyen esély a győzelemre, ellenben a Mercedes ezúttal is a legjobb autónak tűnik.

Hill szavai arra engednek következtetni, hogy Bottas és Leclerc közül inkább utóbbival ért egyet, és szerinte a pilóták több kockázatot fognak vállalniForrás: Sputnik/Artur Lebedev

A kevesebb futam mellett a szezon másik furcsasága az lesz, hogy idővel minden jelentős fejlesztést befagyasztanak, és a csapatok ettől csupán két alkalommal térhetnek el. Ez pedig vélhetően azt fogja eredményezni, hogy

az első, Osztrák Nagydíjon látott erősorrend nagyjából az idényzáróra is megmarad, és egyedül a pálya karakterisztikája befolyásolhatja jelentősebben.

„A szezon során nem lesz lehetőség különböző tendenciák megfigyelésére, ugyanis [a csapatok] egyáltalán nem fognak fejlődni – magyarázta Hill. – Éppen ezért úgy gondolom, hogy különleges bajnokságnak nézünk elébe.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK