Hill: A rövidített szezon keményebb csatákat fog eredményezni

Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Max Verstappen, Osztrák Nagydíj
RED BULL RING, AUSTRIA - JUNE 29: Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, Pole Sitter Charles Leclerc, Ferrari SF90 and Max Verstappen, Red Bull Racing RB15 driving into Parc Ferme during the Austrian GP at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Red Bull Ring, Austria. (Photo by Steven Tee / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Damon Hill úgy véli, a tervezettnél jóval kevesebb futamból álló F1-es idényben sokkal szorosabb küzdelmet láthatunk a pályán. 1996 világbajnoka szerint az erőviszonyokat tekintve nem lesznek nagy változások az év során, mivel a csapatok nem fognak fejleszteni.

Eddig nyolc F1-es futam időpontját hozták nyilvánosságra, de a Forma-1 vezetői idén maximum 18 versennyel számolnak, ami 2009 óta a legkevesebb nagydíjhétvégét jelenti. Könnyen lehet azonban, hogy év végén inkább a minimális célkitűzéshez, vagyis a 15-höz lesznek közelebb. Amennyiben épphogy csak sikerül elérni ezt a számot, az azt jelentené, hogy 1983 óta a legrövidebb idényt láthatnánk. Damon Hill úgy véli, mindez a világbajnoki küzdelemre is hatással lesz.

1996 világbajnoka a rövidített versenynaptár miatt nagyobb küzdelmet vár az egyes futamokon Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

„Az idei pontverseny kifejezetten érdekes lesz, mivel a futamok csökkentett száma azt eredményezi, hogy minden alkalommal teljes erőbedobással kell versenyezni” – nyilatkozta az Autosport "Race of My Life" című podcastjában.

Ezzel arra utalt, hogy nem feltétlenül lesz elég, ha valaki megelégszik a biztos pontszerzéssel, és könnyen lehet, hogy az illetőnek többet kell kockáztatnia.

Charles Leclerc korábban kijelentette, elképzelhetőnek tartja, hogy a rövidebb idénynek köszönhetően több rizikót vállaljon, mint általában. Ellentétben vele, Valtteri Bottas nemrég azt emelte ki, hogy minimalizálni kell a hibák számát. Persze a két versenyző nagyon más helyzetben van, hiszen úgy tűnik, az idei Ferrarival jóval több kockázatot kell vállalni ahhoz, hogy legyen esély a győzelemre, ellenben a Mercedes ezúttal is a legjobb autónak tűnik.

Hill szavai arra engednek következtetni, hogy Bottas és Leclerc közül inkább utóbbival ért egyet, és szerinte a pilóták több kockázatot fognak vállalni Forrás: Sputnik/Artur Lebedev

A kevesebb futam mellett a szezon másik furcsasága az lesz, hogy idővel minden jelentős fejlesztést befagyasztanak, és a csapatok ettől csupán két alkalommal térhetnek el. Ez pedig vélhetően azt fogja eredményezni, hogy

az első, Osztrák Nagydíjon látott erősorrend nagyjából az idényzáróra is megmarad, és egyedül a pálya karakterisztikája befolyásolhatja jelentősebben.

„A szezon során nem lesz lehetőség különböző tendenciák megfigyelésére, ugyanis [a csapatok] egyáltalán nem fognak fejlődni – magyarázta Hill. – Éppen ezért úgy gondolom, hogy különleges bajnokságnak nézünk elébe.”